תיקון חצות היום

החל מהיום צום י"ז בתמוז החלו באמירת "תיקון חצות היום" כל יום עם הגר"מ אבוחצירא בבית מדרש "תפארת רפאל"

מנהג יפה נהגו בימי בין המצרים לומר 'תיקון חצות' בכל יום בשלושת השבועות עד ט' באב בצהרי היום, המנהג מוזכר בשולחן ערוך שראוי לכל ירא שמים שיהא מיצר ודואג על חורבן בית המקדש.

מנהג זה השתרש רבות אצל כל העדות והחוגים בבתי הכנסת ובישיבות אשר קוראים 'תיקון חצות' כאשר הם יושבים על הארץ או על כסא נמוך וקוראים את הסדר "תיקון רחל" ובו מוזכרים פסוקים וקינות המזכירים את צער חורבן בית המקדש.

בבית הכנסת 'תפארת רפאל' שברובע הסיטי הנהיג הרה"ג רבי מאיר אבוחצירא רב השכונה וראש הכולל להוראה 'תורה לשמה' נוהגים בכל יום מיד לאחר תפילת המנחה בחצות היום, לומר את ה'תיקון חצות' כאשר המתפללים יושבים על ריצפת בית הכנסת ומצטרפים לאמירת תיקון חצות והקינות. היום (ראשון) יח' בתמוז דחוי, לאחר תפילת מנחה עם ספר תורה, הגר"מ אבוחצירא עם ציבור המתפללים ניגשו בסמוך לארון הקודש, ישבו על הקרקע והחלו לומר "תיקון חצות" כנהוג כמידי שנה בכל יום בצהריים בימים אלו של בין המצרים עד ערב תשעה באב.

לאחר מכן הגר"מ אבוחצירא השמיע דברי התעוררות בענין החורבן והציפיה לבנין בית הבחירה והביא בשם רבינו האר"י ז"ל "שמנהג טוב וכשר הוא מאוד לכל בעל נפש לשבת באבלות אחר חצי היום בכל אלו הימים ולבכות בכיה ממש על חורבן הבית".

עוד הזכיר ואמר, כי כל הצרות שיש לנו בדור, זה בגלל החיסרון הגדול שאין בית המקדש, וכשאדם מוריד דמעות בעת אמירת הקינות, מביע את צערו על חורבן בית המקדש ומבין את גודל ההפסד בחסרונו שעדיין לא זכינו שנבנה עד עכשיו.

השנה צום הרביעי והחמישי כבר נהפכו לששון ושמחה שהרי נדחו הצומות הללו ליום המחרת כך גם יום תשעה באב חל בשבת ונדחה למחרתו, ובע"ה נזכה לראות בשמחתה של ירושלים.

יש ענין לעלות ולהתפלל בכותל המערבי ולומר "תיקון חצות" בימים אלו, השנה שזה שנת השמיטה אין נוהגים לומר "תיקון חצות" בלילה אלא רק ביום בימים הללו וצריך לחזק את זה בכל מקום ומקום כפי שנהגו אבותינו בכל הדורות, בימים אלו שעד תשעה באב יש
כא' ימים עד לתשעה באב כך גם בין ראש השנה לשמחת תורה יש כא' ימים ולעתיד לבוא, ימים אלו יהפכו לששון ושמחה כמו ה-כא' ימים האחרים כמו"כ בשבת יז' בתמוז קראנו בתורה את כל הקריאות שקוראים בחגי ישראל ויהי רצון שיקויים בנו כי כל המתאבל על ירושלים זוכה ורואה בשמחתה.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן