על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז דרום, השניים יצרו קשר עם ולדימיר דרבקין, עבריין המזוהה עם כנופיית פשע ונמלט מישראל בשנת 2020, במטרה לסחוט אדם אחר.
מהאישום עולה כי לפני כחודש נפגשו הנאשמים עם המתלונן בפאב בעיר. במהלך המפגש דרשו ממנו לצאת עמם מחוץ למקום והעלו לשיחת וידאו את ד.. במהלך השיחה נחקר המתלונן לגבי מכר שלו וכן לגבי מצבו הכלכלי, כאשר לטענת הפרקליטות הנאשמים מאיימים עליו באלימות קשה אם לא ימסור תשובות אמת.
בהמשך, כך נטען, משך אחד הנאשמים את המתלונן בכוח לסמטה סמוכה, שם המשיכו השניים לאיים עליו ואף איימו להכותו עד שיאבד את הכרתו. בשלב מסוים, לפי כתב האישום, אחד הנאשמים אף היכה את המתלונן בפניו.
עוד נטען כי בעקבות מסכת האיומים נדרש המתלונן להציג את מצבו הכספי באמצעות הטלפון הנייד. לאחר שהראה כי אין ברשותו כספים, הוצעה לו לכאורה “קומבינה” שבמסגרתה יתבקש לרשום עסק מורשה על שמו. כאשר ביקש להתייעץ עם קרוב משפחתו, נאמר לו כי אינו צריך להתייעץ עם איש, והוא הסכים לשתף פעולה מחשש לאיומים.
לפי האישום, לפני שעזב את המקום נדרש המתלונן למסור את מספר הטלפון שלו, תוך שהנאשמים מזהירים אותו כי אם ינסה להיעלם הם יאתרו אותו, משום ש”אשדוד היא עיר קטנה”. למחרת אף הגיעו, על פי הנטען, למקום עבודתו הקודם בניסיון לאתר את כתובתו.
בפרקליטות מציינים כי לאחר הגשת התלונה במשטרה, הועבר למתלונן מסר באמצעות מכר משותף שלפיו אם יבטל את התלונה “הכל יהיה בסדר”. בעקבות זאת פנה המתלונן למשטרה וביקש לבטל את תלונתו.
במקביל לכתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה למעצרם של השניים עד תום ההליכים המשפטיים. בבקשה נטען כי מדובר בפעילות עבריינית מאורגנת ומתוכננת, שבוצעה תוך הטלת פחד ואימה על המתלונן, וכי שחרורם עלול לסכן את הציבור ולהוביל לביצוע עבירות נוספות.
לשניים מיוחסות עבירות של סחיטה בכוח וסחיטה באיומים.
החקירה נוהלה על ידי תחנת משטרת אשדוד וימ”ר לכיש.