נתונים מדאיגים

גם באשדוד: 80 הולכי רגל נפגעו במעברי חציה בשנת 2025 – אחד נהרג ו-13 נפצעו קשה

למרות שמעבר החציה אמור להיות המקום הבטוח ביותר עבור הולכי הרגל, נתונים חדשים של עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ”ס מציירים תמונה מדאיגה: רוב הנפגעים בעת חציית כביש נפגעים דווקא במעבר החציה.
מעבר חצייה. צילום: חרדים אשדוד

על פי הנתונים, בשנת 2025 נפגעו בישראל 1,371 הולכי רגל בזמן שחצו את הכביש במעבר חציה – כ-83% מכלל הולכי הרגל שנפגעו בעת חציית כביש. מבין הנפגעים, 33 נהרגו ו-228 נפצעו באורח קשה.

הנתונים המדאיגים באשדוד

גם אשדוד נמצאת ברשימת הערים עם מספר הנפגעים הגבוה ביותר במעברי חציה. בשנת 2025 נפגעו בעיר 80 הולכי רגל בזמן שחצו את הכביש במעבר חציה, מהם אדם אחד שנהרג ו-13 שנפצעו באורח קשה.

מבט רחב יותר על העשור האחרון מגלה תמונה מטרידה אף יותר: בין השנים 2016 ל-2025 נפגעו באשדוד 632 הולכי רגל במעברי חציה. מתוך כלל הנפגעים, 13 בני אדם נהרגו ו-86 נפצעו באורח קשה.

הנתונים ממקמים את אשדוד בין הערים המובילות בישראל במספר הנפגעים במעברי חציה, לצד ערים גדולות כמו חיפה, ירושלים, תל אביב ופתח תקווה.

-

רוב התאונות – בתוך הערים

מהנתונים עולה כי מתוך כלל הנפגעים במעברי החציה בשנת 2025, לא פחות מ-1,328 נפגעו בכבישים עירוניים. 28 מהם נהרגו ו-215 נפצעו באורח קשה.

בראש רשימת הערים נמצאת חיפה עם 104 נפגעים במעברי חציה, אחריה ירושלים ותל אביב עם 100 נפגעים כל אחת. אשדוד מדורגת מיד אחריהן עם 80 נפגעים במהלך השנה.

“מעבר החציה הפך לעיתים למקום המסוכן ביותר”

עו”ד יניב יעקב, מנכ”ל עמותת אור ירוק, אמר בעקבות הנתונים: “מעבר החציה אמור להיות המקום הבטוח ביותר לחציית כביש, אבל המציאות מוכיחה כי לעיתים קרובות הוא המקום המסוכן ביותר. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לשים את בטיחותם של הולכי הרגל בראש סדר העדיפויות. הנחת פסי האטה והגבהת מעברי חציה הם פתרונות יעילים וזולים שיכולים לצמצם את הסכנה”.

עוד הוסיף כי על הרשויות המקומיות לאתר את הרחובות המסוכנים ולשפר בהם את התשתיות, במטרה להחזיר את תחושת הביטחון להולכי הרגל.

הנתון שמדאיג את מומחי הבטיחות

לפי עמותת אור ירוק, בשנת 2025 נהרגו בכבישי ישראל 126 הולכי רגל – הנתון הגבוה ביותר שנרשם זה כ-20 שנה. מדובר בכ-27% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים בישראל.

בארגון מזכירים כי הולכי הרגל הם אוכלוסייה פגיעה במיוחד, מאחר שאינם מוגנים על ידי מערכות בטיחות או שלדת רכב, ולכן כל פגיעה עלולה להסתיים בתוצאות קשות.

טיפ פשוט שעשוי להציל חיים

מחקר של הרלב”ד מצא כי שימוש בתנועת יד (“ג’סטה”) מצד הולך הרגל לפני החצייה, כדי לסמן לנהג על כוונתו לחצות את הכביש, משפר משמעותית את שיעור הנהגים המעניקים זכות קדימה. לפי המחקר, השימוש בג’סטה הוביל לשיפור של 55% במתן זכות קדימה, וברחובות דו-מסלוליים אף לכ-80%.

בזמן שבאשדוד ממשיכים להשקיע בשיפור תשתיות התחבורה והבטיחות, הנתונים החדשים מהווים תזכורת חשובה הן לנהגים והן להולכי הרגל: גם במעבר החציה – חובה לגלות ערנות מרבית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
טוען...
error: Content is protected !!

פרסומת

פרסומת

דילוג לתוכן