את הוועדה פתחה ממלאת מקום יו”ר הוועדה, אפרת אוחיון, שעמדה על חשיבות העיסוק בתופעה ההולכת ומתרחבת והדגישה את הצורך בהגברת המודעות הציבורית לסכנות הטמונות בה.
מנכ”לית מהו”ת, סימונה מורלי, הציגה בפני המשתתפים את מאפייני התופעה וציינה כי בשנים האחרונות חלה עלייה בפיתוח ובשיווק של חומרים פסיכו-אקטיביים חדשים, הנמכרים לעיתים תחת שמות תמימים ומופצים באמצעות הרשתות החברתיות. לדבריה, מציאות זו מקשה על גורמי ההסברה, הטיפול והאכיפה לזהות את התופעה בזמן אמת ולהתמודד עמה באופן יעיל.
מורלי הדגישה כי ההתמודדות עם האתגר מחייבת שיתוף פעולה רחב בין כלל הגורמים הרלוונטיים – מערכת החינוך, גורמי הרווחה והטיפול, גופי האכיפה, הקהילה והמשפחה.
במהלך הוועדה נשאו המשתתפים גם הרצאה מקצועית מפי ד”ר רוני ברקוביץ, מנהל האכיפה והפיקוח במשרד הבריאות, שסקר את תופעת החומרים הפסיכו-אקטיביים החדשים והתריע מפני הסכנות הכרוכות בשימוש לא מבוקר בתרופות מרשם.
בתום הדיון התקיים סבב התייחסויות של חברי הוועדה, שבמסגרתו גובשו מסקנות והמלצות להמשך הפעילות העירונית בתחום המניעה, ההסברה והחינוך, במטרה להגן על בני הנוער והתושבים מפני הסכנות הגוברות בתחום הסמים והחומרים המסוכנים.