שעות קריטיות

"מנהל חדש נכנס לכיתה" ארגוני הטרור בעזה לא ממהרים להגיב על החיסולים של חיל האוויר

בשעה זו, מתקיימות הלוויות של המחבלים הבכירים שחוסלו הלילה בעזה. ומה שקורה עכשיו מעיד על משהו אחר. במבצעים קודמים, אז, ארגוני הטרור הגיבו במיידית לחיסולים והאזעקות התחילו מהר, מה שלא קרה הפעם, ועל תושבי הדרום עוברות שעות מורטות עצבים. האם אנחנו לפני מערכה רב זירתית או שמא סבב חזק וקצר? כל הפרטים.

שלושת המחוסלים מימין לשמאל: ח'ליל אלבהתיני, ג'האד ע'אנם וטארק עז אלדין

 

הסבר אפשרי אחד לשתיקתו של חמאס יכול להיות שינוי בדינמיקת הכוח. עם בחירתו המחודשת של ראש הממשלה נתניהו, ייתכן שחמאס רואה ש"מנהל" חדש נכנס לכיתה, ומהסס לעורר תוקפנות נוספת. אפשר לראות בכך החלטה טקטית מצידם, שכן הם עשויים להרגיש שהתגרות בישראל רק תגרום לנזק נוסף לתשתית שלהם ולאבדן חיים נוספים.

עם זאת, ללא קשר לסיבות העומדות מאחורי חוסר התגובה של חמאס, ברור שהמצב נותר שברירי ומתוח.

חמאס, השולט ברצועת עזה, ונחשב לארגון טרור על ידי ישראל ומדינות רבות אחרות. במהלך השנים האחרונות, יזמו חמאס במספר רב של פעולות נגד ישראל, כולל פיגועי התאבדות, שיגורי רקטות ועימותי גבול. בתגובה, ישראל ביצעה מספר פעולות צבאיות נגד יעדי חמאס ברצועת עזה.

משעות הלילה, עוסקים בג'האד האסלאמי בגיוסו של חמאס להשתתף בסבב לחימה ובנקמה מול ישראל. הג'האד האיסלאמי מפעיל לחץ כבד גם דרך המנהיגים שלו מדמשק והספונסרים מאיראן.

בתקופה האחרונה הינו עדים למתיחות רבה בגבול הצפון והרחק מגבולות ישראל, ובציר איראן חיזבאללה ראו את המצב כטרום מלחמה, ישראל מצידה, "הכילה" את הסיטואציה והורידה בכך את רף הלחץ, כך, ששורת החיסולים אתמול הצליחה להפתיע אותם.

בג'האד האסלאמי ובחמאס, זוכרים היטב את מבצע "חגורה שחורה" שכל כולו הוקדש לחיסול ולהחלשת הג'האד האסלאמי שספג מכה קשה ובכל זאת, חמאס לא נגרר ולא הגיב נגד פעולות ישראל אז. לכן כל אחד משני הארגונים מחשב את האינטרסים שלו ומתנהל בהתאם.

 

לעומת זאת, במערכת הביטחון, ממתינים לראות כיצד יגיבו בעזה. ויש מספר תרחישים; תרחיש אחד הוא, סבב לחימה של ישראל מול הג'האד האסלאמי לבדו מספר ימים בלי התערבות חמאס וציר הרשע מהצפון ובזה זה יגמר. תרחיש אחר אותו גם לוקחים בחשבון במערכת הביטחון הוא, הצטרפות של חמאס והציר השיעי וכניסה למלחמה רב זירתית אליה ניסתה איראן להגיע מזמן.

 

בישראל נמצאים בכוננות ספיגה בישובים הסמוכים לגבול עזה ולכן, נסגרו צירים ומבקשים מהתושבים להישאר סמוך למרחבים מוגנים. ויתרה מכך, אם תהיה הסלמה, חלק מהישובים מוכנים לפינוי מיידי מהאזור.

 

כך הופצץ ביתו של ג'האד ע'נאם מהאוויר (דובר צה"ל):

וכך נראים בתיהם של המחוסלים הבוקר:

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן