זלזול בציבור

תסכול וכעס בציבור הנוסעים: "עומדים יותר משעה בתחנות – והאוטובוסים לא יוצאים"

תלונות רבות הבוקר על קו 350 מאשדוד לבני ברק. הקווים של: 7:40, 8:00, 8:25 לא יצאו בכלל | במשך ימים רבים בוחרים בחברת אפיקים לא להוציא אוטובוסים בלי לעדכן את הציבור שמחכה בתחנות ונגד החוק | תחקיר
קו 350. תמונת אסטרולציה

במשך שנים רבות ידוע שהתחבורה הציבורית במדינת ישראל הם בשפל לעומת שאר המדינות בעולם. לא לחינם נוסעים רבים מעדיפים לנסוע באמצעות רכבם הפרטי ולא בתחבורה הציבורית בגלל סיבות רבות. רק בתקופה האחרונה שרת התחבורה מירב מיכאלי הוציאה סקר לציבור בו נשאלו הנוסעים מדוע בוחרים לנסוע ברכבם הפרטי, רוב הנשאלים בחר בתשובה של אי אמינות בתחבורה הציבורית הישראלית.

אחד מהמחדלים הגדולים ביותר בתחבורה הציבורית באשדוד זה הקו של בני ברק – אשדוד שמפעילים בחברת 'אלקטרה אפיקים', בשני הכיוונים. אלפי תלונות מגיעות לחברת אלקטרה אפיקים שלא זוכות ליחס ומענה מכובד, תלונות רבות שנשלחות למשרד התחבורה נענות בזלזול וללא כל טיפול בסיסי בהם, וגם לחברי המועצה בעיר מגיעים מאות ואלפי פניות בנוגע למחדל הזה.

אברהם ביטון, תושב אשדוד, נוסע במשך שנים רבות בקו 350 כל בוקר לעבודתו בבני ברק מספר בשיחה ל'חרדים אשדוד': "כחלק מהעבודה שלי אני יוצא בכל בוקר שעתיים לפני תחילת העבודה, בידיעה ברורה שגם ככה אני יאחר לעבודה, בגלל אוטובוסים שפשוט לא מוציאים בחברה למסלול. נקראתי בעבר כבר כמה פעמים למנהל שלי בנוגע לאיחורים, מה אני יכול לעשות? לצאת 4 שעות לפני העבודה? אפיקים ישלמו לי את ההפסד בשכר כשיפטרו אותי? משרד התחבורה ישלם לי את זה?"

לשאלת 'חרדים אשדוד' האם פנה לחברה בנוגע לכך או למשרד התחבורה? אומר ביטון: "במשך השנים פניתי עשרות פעמים בתלונות גם לחברת אפיקים וגם למשרד התחבורה, זה כמו שאשלח דואר לפח הזבל! הפניות נענות בכל פעם בתשובות אוטומטיות כי 'פנייתך תיבדק' 'היה חוסר בנהגים', אחרי עוד ועוד תלונות ששלחתי הרגשתי פשוט שחבל על הזמן שלי שאני טורח להתלונן, זה פשוט לא עוזר, צוחקים לך בפנים".

גם אליהו תושב העיר מספר בשיחה ל'חרדים אשדוד' על התלאות שעובר אחת לשבוע ואף יותר: "קו 350 פשוט כישלון ע"י המפעיל, במשך שנים חברת אפיקים מזלזלת בנו, קווים רבים פשוט לא יוצאים לנסיעות, לא מודיעים לנו על כך, אנחנו יכולים לעמוד בתחנות גם שעה וחצי בלי שיוצא קווים, וכשיוצא האוטובוס הוא מתמלא כבר בתחנות הראשונות. אני יכול אחת לשבוע ולפעמים הרבה יותר לפספס איחורים בעבודה שלי במרכז, בגלל חברת אפיקים. התלוננתי במשרד התחבורה המון פעמים, לא סופרים אותנו שם. מזלזלים בנו".

"היום בבוקר יצאתי מהבית כרגיל בשעה 7:35 לתחנה, להספיק את האוטובוס של 7:40. הגעתי דקה לפני הזמן שיוצא האוטובוס מהתחנה הראשונה, האוטובוס לא הגיע. גם האוטובוס של השעה 8:00 – לא הגיע. גם האוטובוס של השעה 8:25 – לא הגיע. אחרי שעה וחצי, בשעה 9:05 נראה האוטובוס (שמופעל ע"י חברת קבלן), בנס היה לי מקום לשבת. שעה וחצי! שאני אמור לחכות בתחנה. 3 קווים שלא יוצאים בכלל! מי ישלם על זה? התקשרתי לאפיקים אומרים שרואים שהקו לא יצא, לא רואים סיבה, ולגבי הקו הבא הם לא יכולים לראות, רק אחרי הזמן שאמור לצאת, כמובן שהתקשרתי אחרי שהקו "יצא" וגם אז נאמר כי הקו לא יצא", מספר צבי את שעבר עליו רק הבוקר.

חברות קבלן:

משרד התחבורה מאשר לחברה שזוכה במכרז להפעלת קו כל שהוא לספק לנוסעים שירות ע"י חברות קבלן שמבצעות את הנסיעות במקום אוטובוסים של החברה, כמובן בזמנים שצריך תגבור כמו בימי שישי או בבין הזמנים, או במקרים שיש חוסר בנהגים כמו בשבוע האחרון בגלל החג שקיים במגזר הלא-יהודי.

"החיסרון שיש באוטובוסים של חברות הקבלן" אומר בשיחה ל'חרדים אשדוד' צבי זה "גם שאין לנוסעים שום אפשרות לבדוק ולעקוב במערכת 'קל-קו' ובאמצעים השונים אחר האוטובוס, האם יצא והיכן אוחז בנסיעתו. וגם למשרד התחבורה אין כיום דרך אכיפה אמיתית על הקווים האלו, כי הם לא מחוברים ל-G.P.S של משרד התחבורה, כך שהחברות השונים אוהבים לעשות שימוש בחברות קבלן, ללא שמקבלים קנסות ממשרד התחבורה בגין איחורים או אי הוצאות אוטובוסים לשירות הנוסעים".

ל'חרדים אשדוד' סיפורים ופניות רבים על קווים נוספים בעיר בעייתים, אך ניכר כי חברת אלקטרה אפיקים והקו של בני ברק – אשדוד בשני הכיוונים אם הכי הרבה בעיות ותלונות של הציבור.

מחברת אלקטרה אפיקים טרם נמסרה תגובתם.

משרד התחבורה בחר גם הוא, כרגיל, לא להגיב לתוכן התחקיר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
3 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
3 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
חפץ בעלום שם
1 שנה לפני

בושה כמעט כל פעם מוצ"ש וער"ש צריכים לנסוע באוטובוס נוסף לתחנות הראשונות כדי לזכות משפחה עם 4 תינוקות לזכות לנסוע לבני ברק או להיפך למה אי אפשר להוציא 3 אטובוסים בבת אחת או לשים פקחים שיתגברו בזמן אמת שנוכל לעלות ליד הבית ולא נצטרך לאוטובוס נוסף

יעקב
1 שנה לפני

זה נכון גם כלפי כל השירות של הקוים שמשרתים את הציבור החרדי והיות וכך עכשיו גם הולכים להעלות את מחיר הנסיעה שבכלל לא יהיה שווה לעבוד מחוץ לעיר וממילא לא נצטרך את הקוים הנ"ל

1 שנה לפני

גם בתוך העיר הזמינות של הקווים זה זוועה אנחנו גרים ברובע א' והבן שלי היה צריך להגיע היום לישיבה ברובע ז' הוא חיכה בתחנה 45 דק' לקו 4 שבדרך כלל יש את הקו הזה כול רבע שעה עשרים דק' בערך שזה זןועה ביום חם ובנוסף לכול יש גם צום
זה חוצפה של חברת אפיקים שעושה מה שבא לה

אולי יעניין אותך
1
חילוץ גופות החטופים
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן