לעולם לא עוד

שר החוץ בטקס יום השואה באשדוד: “עדים לקיומם של נאצים חדשים לא רק באידיאולוגיה אלא במעשים”

נאומו של שר החוץ ישראל כ״ץ אמש בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה באשדוד
שר החוץ ישראל כץ באשדוד

״שורדי השואה, גיבורי התקומה, בני המשפחות ודורות ההמשך, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, הרב הראשי לאשדוד הרב יוסף שיינין שליט"א, תושבי ותושבות העיר, קהל נכבד,

יום השואה והגבורה הוא עבורי לא רק יום בעל משמעות לאומית, אלא גם בעל משמעות אישית משפחתית. אני דור שני לשואה. שני הוריי, מאיר ומלכה ז"ל, הם שורדי שואה שאיבדו את כל יקיריהם. אבי מאיר היה בן 21 בתחילת השואה. בזכות תושייתו ואומץ ליבו ניצל כשברגע האחרון קפץ מרכבת שיעדה היה מחנה השמדה.

אימי מלכה, שהייתה רק בת 15, הצליחה לשרוד שמונה מחנות השמדה שונים, ביניהם מחנה אושוויץ, עד סיום המלחמה ושחרור המחנה.

עד היום אני נפעם מהעובדה שהוריי הצליחו לקום מאפר זוועות השואה, לעלות לישראל ולבנות חיים חדשים במושב כפר אחים, יחד עם עוד 70 משפחות בעלות גורל זהה.

כבן לשורדי השואה הוריי גידלו וחינכו אותי לתרום לקיומו של עמנו ומדינתנו. שם בבית הוריי עיצבתי את דרכי והשקפת עולמי ושם גמלה בליבי ההחלטה ליטול חלק בהנהגת המדינה. אחד העקרונות הבסיסיים עליהם חונכתי היה להאמין ולפעול נגד כל מי שמאיים לחסל אותנו. ולכן מי שחושב שהנאצים חלפו מן העולם בסיום מלחמת העולם השנייה ותבוסת גרמניה הנאצית טועה.

בשנה האחרונה אנחנו עדים לקיומם של נאצים חדשים לא רק באידיאולוגיה אלא במעשים. בחג שמחת תורה האחרון, ה-7 באוקטובר, פקד את העם היהודי מעשה הטבח החמור והקשה ביותר שחווינו מאז סיום שואת אירופה. ביום אחד הצליחו אלפי מחבלי החמאס-הנאצי לטבוח, לשרוף ולרצוח למעלה מאלף ומאתיים מאחינו ואחיותינו. אותם חיות אדם אף חטפו למנהרות בעזה למעלה מ-250 מאחינו ואחיותינו.

לצערי הרב, בעקבות טבח ה-7 באוקטובר אנו עדים לגל אנטישמי אדיר ששוטף את העולם כולו. אנטישמיות זו מזכירה את האנטישמיות הקשה בגרמניה ערב עליית הנאצים לשלטון. חובתנו כמדינה יהודית להבין שמילים הופכות למעשים, ותפקידנו למנוע זאת כאן ועכשיו. אסור לנו להיות שאננים. הכתובת מרוחה על הקיר באותיות של קידוש לבנה.

חובתנו לא רק להילחם באנטישמיות ובאויבים שלנו, אלא גם לעורר את העולם המערבי והדמוקרטי כולו להצטרף למאבק נגד אותם אנטישמים.

כדי לעשות זאת חובותינו להיערך בהתאם בכל האמצעים ובכל הדרכים שעומדות בפנינו. וברוך השם, היום יש לנו יכולות ויש בידנו אמצעים. בניגוד לימי השואה, היום יש לנו מדינה חזקה, עצמאית וריבונית, ויש לנו את צה"ל -צבא חזק וגדול. צה"ל הוא צבא העם. למרות המכה הכואבת שספגנו הצלחנו להתאושש, לגייס את כל כוחותינו ולהשיב מלחמה שערה.

בזכות עוז ליבם של חיילנו יצאנו למלחמת מגן. חיילנו הגיבורים מכל שדרות העם – חיילי סדיר, קבע ומילואים – הסתערו על האויב החמאסי-נאצי והכו אותו מכה ניצחת. עבורנו מדובר במלחמת מגן על עצם קיומנו.

לא לצד עוצמתו של צה"ל יש לנו נשק יחיד ומיוחד שמאפיין את עמנו מימי קדם: האחדות.

מאז אותו יום מר ונמהר נחשפנו שוב לאחדות גדולה המקרבת את כל חלקי העם. גם למעלה מחצי שנה לאחר הטבח האחדות בקרבנו ממשיכה לעטוף את העם, ובזכותה ובזכות צה"ל אני בטוח שנשיג את יעדי המלחמה: נכניע את אויבינו ובעזרת השם נשחרר את כל חטופינו.

בהזדמנות זו אני מבקש לפנות למשפחות החטופים: דעו לכם שכל העם רוצה בשובם של יקירכם. ממשלת ישראל עושה כל אשר לאל ידה כדי להביא לשחרורם.

לעולם לא נוותר עליהם ונמשיך לפעול בכל הכוח ובכל דרך, לעיתים אפילו בסיכון כוחנותנו, כדי להחזיר את יקירכם הביתה, וכך נממש את הערבות ההדדית היהודית שמאפיינת אותנו מדורי דורות.

ידעו אויבינו וידע העולם כולו שלא נסיים את המלחמה בלי הכנעת האויב ובלי שחרור החטופים.

לצד, החמאס-הנאצי והאנטישמיות אנחנו מתמודדים גם מול משטר האייתולות באיראן. חשוב לומר בקול רם – הסכנה האיראנית היא הסכנה החמורה ביותר שעומדת בפני מדינת ישראל והעם היהודי.

לפני כחודש ימים בלבד, משטר המולות הקיצוני מטהרן שיגר למעלה משלוש מאות טילי שיוט, רקטות בליסטיות וכתב"מים לעבר מדינת ישראל. מטרתו הייתה אחת – הרג כמה שיותר מאזרחינו ופגיעה קשה בתשתיות החיוניות שלנו.

בזכות טכנולוגיות מתקדמות שלנו, ובזכות שיתוף פעולה עם בעלי בריתנו הצלחנו לסכל את המתקפה ויירטנו את רובם המוחלט של הטילים והרקטות. אסור לנו לנוח על זרי הדפנה.

שוב קיבלנו הוכחה כואבת שהאיומים וההבטחות של אויבינו הופכים מהר מאוד ממילים למעשים.

המאבק שלנו לביטחוננו ועצמאותנו לא הסתיים. בכל דור קמים עלינו לכלותינו וחובתנו לעמוד כ'קיר ברזל' אל מול אויבינו. כשר החוץ של מדינת ישראל אני פועל לילות כימים כדי לחזק ולבצר את כוחנו.

אני נפגש עם מנהיגים ומדגיש בפניהם את האינטרסים של מדינת ישראל ומסביר להם שמלחמת המגן שלנו היא מלחמת המגן של כל העולם החופשי.

ברוך השם יש לנו היום מדינה חזקה עם יכולות צבאיות רבות, וכשם שפגענו קשות בחמאס-הנאצי, וכשם שניטרלנו את המתקפה האיראנית, נמשיך לפעול בכל מקום ובכל זמן נגד מבקשי נפשנו.

אמשיך, יחד עם חברי לממשלה, לעמוד בחזית המדינית והביטחונית עד שננצח ונמגר את אויבנו.

דווקא ביום השואה חובה עלינו לזכור ולהודות על כך שזכינו להיות בני דור התקומה. דורות רבים של יהודים חלמו במשך אלפי שנים על מדינה יהודית עצמאית וריבונית.

ברוך השם הדור שלנו זכה למדינה וצבא משלו. מטרתנו היא שמירה על מדינתנו ועל עמנו מכל משמר. זאת לא רק זכותנו, זאת בעיקר אחריותנו. כפי שהוריי שיקמו את חייהם. כפי שעמנו הצליח להשתקם לאחר שואת אירופה,

אני בטוח ומשוכנע שבזכות צה"ל ובזכות האחדות שלנו נשקם את ההריסות ונמשיך לפתח את מדינתנו ועמנו, וכך נקיים את דברי הנביא (חגי, פרק ב' פסוק ט'):

"גָּדוֹל יִהְיֶה כְּבוֹד הַבַּיִת הַזֶּה הָאַחֲרוֹן מִן הָרִאשׁוֹן אָמַר השם צְבָאוֹת, וּבַמָּקוֹם הַזֶּה אֶתֵּן שָׁלוֹם נְאֻם השם צְבָאוֹת"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
1
חילוץ גופות החטופים
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן