חיזוק לימוד התורה

קריאת הצדיק לבני הישיבות: “אל תדאגו מגזרת הגיוס”

האדמו"ר הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו נשיא ממלכת התורה "אורות חיים ומשה" בדברים חוצבים לתלמידי ישבות בין הזמנים • לבני הישיבות אמר אל תדאגו מגזרת הגיוס • הניסים הגדולים שאנו רואים זה בזכות לומדי התורה • אני מבקש שתקבעו לפחות 5 דקות מוסר בסדר הלימוד

האדמו״ר רבי דוד חנניה פינטו שליט״א לאחר הדרשה

מאז ראש חודש ניסן, כמידי שנה מוסדות "אורות חיים ומשה" מארגנים ישיבות בין הזמנים בבית המדרש המרכזי ברובע ג', כאשר כל יום שוקדים על התורה בחורי הישיבות הקטנות והגדולות.

האדמו"ר הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו הגיע לביקור קצר לעירנו ונשא דברי חיזוק.

עם כניסתו לבית המדרש "אורות חיים ומשה", הביע את התרגשותו, ואמר אני כל כך שמח וזה התענוג הכי גדול שלי לראות את התלמידי ישיבות והאברכים יושבים ולומדים תורה, ואחר כך הולכים לבית ועוזרים להורים לקראת הפסח.

אני זוכר שהייתי ילד, לא היה המושג של ישיבת בין הזמנים, כאן בארץ הקודש הקימו את הרעיון המבורך הזה, בישיבות בחוץ לארץ שלמדנו לא היה דבר כזה, אבל היה משהו אחר, אני למדתי בישיבת נובהרדוק בארמונטייר אצל "רבנו" הגה"צ רבי גרשון ליבמן זצ"ל שם מראש חודש ניסן למדנו מוסר עד יום לפני פסח.

אנו צריכים גם ללמוד גמרא וגם ללמוד מוסר, ראש תנועת המוסר רבי ישראל סלנטר היה אומר שלא ניתנה תורה לעם ישראל אלא עד שספרו 49 ימים כדי לתקן בכל יום מידה טובה ורק אז קיבלו את התורה הק'. וקרא לכל הלומדים להשתדל כל יום כשאתם לומדים – תקדישו חמש דקות ללימוד מוסר.

עוד אמר כי ע"י לימוד המוסר זוכים להכנה מעולה לקבלת התורה, המוסר משנה את האדם לטובה. הרחיב בדבריו על עניני חיזוק באמונה ואמר שלמד כבר בבחרותו בשם החפץ חיים זיע"א שאם רוצים להכניס אמונה בלב, צריך לצייר את הנס, לכן כשקוראים את עשרת המכות, צריך לדמיין ולחוש כאילו הוא יצא ממצרים ממש כך, והגר"א מדגיש שחז"ל כתבו "חייב"! אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים, ורק כך יגיע לדרגת אמונה גדולה.

הרב פינטו אמר, בחורים יקרים, אל תדאגו, אני יודע שיש לכם את המתח והדאגה של הגיוס על הגזרה שרוצים לכפות עליכם ללכת לצבא, אני אומר לכם אל תתיאשו זה מעשה שטן.

לצערנו בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו, לא רק הגויים, אלא לצערנו גם מאלה שאנו חיים איתם עומדים עלינו לכלותינו, העולם עומד על התורה, הנס הגדול שהיה במוצאי שבת, זה בזכותכם לומדי התורה! אנו מאמינים בזה ובע"ה אולי יבוא יום וגם הם יאמינו בכך.

בסיום בירך את הרב בן זקן שמארגן את ישיבת בין הזמנים כאן בקהילה וברכה מיוחדת בירך את בניו הצדיקים הרה"צ רבי מיכאל פינטו רב קהילת "בית דבורה" בנתניה והרה"צ רבי יואל פינטו רב בקהילת "קול חיים ברעננה, שדואגים לכל התקציב ללימודים בישיבות בין הזמנים. כן בירך את רבני הכולל שלומדים יחד איתכם ובירך את הבחורים שיזכו לזיווגים טובים, שיעלו במעלות התורה והיראה ולחג פסח כשר ושמח.

עם צאתו, כולם נגשו לברך ולהתברך מפי הגר"ד פינטו על דברי החיזוק ועל ההערכה והברכות שהרעיף עליהם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן