השם יקום דמם

ערב יום השואה: זכרונות מהרבי מקאליב זצ”ל

האדמו"ר הגה"צ רבי דוד פינטו - "האדמו"ר מקאליב היה משיירי כנסת הגדולה זכה לקדש שם שמים ולהחזיר רבים בתשובה"

האדמו״ר מקאליב זצ״ל

השבוע המוני חסידי ואוהדי בית קאליב ציינו חמש שנים להסתלקותו של האדמו"ר הנערץ אוהבן של ישראל הרבי מהקדוש מקאליב זצוק"ל, תאריך פטירתו בסמוך ליום השואה שכידוע שהרבי מקאליב היה אחד הסמלים הבולטים שפעל ושעה כל חייו לשמר את נשמותיהם של ששת מליון הק' במפעליו הכבירים להנציח את זכרם.

האדמו"ר הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו ראש ממלכת התורה "אורות חיים ומשה" בארץ ובתפוצות אשר במשך שנים רבות היה מוקיר ומעריץ את האדמו"ר מקאליב זצוק"ל, זכה לביקור אישי אצלו במוסדות באשדוד בחודש אייר תשע"א.

הגר"ד פינטו קיבלו בהתרגשות רבה ואף קרא לאברכים שהיו בשעת ערב בבית המדרש ובקשם שיכנסו כדי לראותו ולשמוע מדברותיו בקודש. הגר"ד פינטו הביע את התפעלותו שלמרות שהיה ממרומי גילו המשיך ביתר שאת במפעליו לכתת את רגליו כמו 'בר בי רב דחד יומא' כתיבת סדרת הספרים אנציקלופדיה 'שמע ישראל' להנצחת קדושי השואה הי"ד ועוד.

הגר"ד פינטו מסר שיעור זכרו ולעילוי נשמתו של האדמו"ר זצוק"ל מקאליב, כשבעיקר ציין את יסורי התופת שעבר אצל הגרמנים הארורים במחנות ההשמדה באושוויץ. בדבריו אמר: היום מציינים את יום הילולתו של האדמו"ר הצדיק מקאליב זצוק"ל שהיה משיירי כנסת הגדולה, היה זקן האדמור"ים, היה ניצול שואה ואני פעם זכיתי לראות אותו נואם באשדוד והוא סיפר את הסיפור האישי שלו, מרתק, איך הקב"ה הציל אותם מציפורניהם של הנאצים ימח שמם, איך הרגו את כל משפחתו, עד כמה שציערו אותו עד שזכה לניסים ונפלאות שעשה עימו הקב"ה ובמשך השנים זכה להחזיר רבים בתשובה.

אבל הוא היה מ"שיירי" – מאותם אלה שנשארו מכל מה שקרה באותו תקופה נוראית של השואה, הוא היה מאמת לנו את מה שראו עיניו וזה מה שהיה לאבותינו במצרים כשסבלו במצרים ולכן אנו חגגנו את חג הפסח כדי שלא נשכח מה סבלנו ולבסוף הקב"ה הוציא אותנו משעבוד לגאולה ומאפילה לאור גדול.

בסיום אמר, הצדיק האדמו"ר מקאליב עברו עליו כל היסורין, ראיתם איך שהנאצים פגעו בדמות פניו הקדושות, כמה צער היה לו מי ידוע כמה צעק על יסורין אלו.

זכותו תגן על כל עם ישראל, על משפחתו, על חסידיו ויהי מליץ טוב על בני ישראל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
1
חילוץ גופות החטופים
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן