ראיון חג

סגר״ע יחיאל וינגרטן: ״הפעם לא נמתין לרגע האחרון בקבלת החלטה על המועמד לראשות העיר״

היחסים עם ראש העיר ד״ר לסרי: ״הם יחסים מעולים, יש דברים שבהם אנו רואים בשונה ממנו״ • היחסים עם אבי אמסלם: ״מעולים״ • הסיכוי למועמד חרדי לראשות העיר: ״הציבור החרדי בעיר יכול להגיע לשלושים אחוז ומכאן כל הנגזרות״ • ראיון מרתק ובלעדי
סגן ראש העיר יחיאל וינגרטן

לקראת חג הסוכות, בה אנו נכנסים לשנה לבחירות ברשויות המקומות, ישבנו ב׳חרדים אשדוד׳ עם סגן ראש העיר מסיעת אגודת ישראל הרב יחיאל וינגרטן לראיון בלעדי לסיכום קדנציה ראשונה בתפקידו כסגן ראש העיר • מרתק

♦        ♦        ♦

עד לפני 4 שנים היית מוכר בתחומי עיסוק שונים, פחות בתחום הפוליטי. מתי התחלת את העשייה הפוליטית שלך?

גם היום אינני מתעסק בפוליטיקה, אני מתעסק בלעזור ליהודים, זה דבר שבוער בי מעודי ועד היום הזה, ולזאת אני מקדיש את ימי ולילותי, לעזור ליהודי באשר הוא, לא משנה מאיזה חוג ולאיזה עידה משתייך, עם הוא יהודי שצריך עזרהדלתי פתוחה בפניו.

פוליטיקה היא דבר שקיבל קונוטציה לא חיובית בזמננו, ואני מתרחק מלהיות מעורב בפוליטיקה, אבל כשצריכים לעזור ליהודישם אני נמצא.

והתחלתי כשנקראתי על ידי רבותי, המשימה הוטלה עלי, וברגע שגדולי הדור מטילים משימה על בן אדם, אין לו את הפריבילגיה והזכות לסרב, זה טבוע בדמם של כל בני ישראל, כשיש הוראהאנחנו מקבלים אותה כפי שהיא, בלי להתייחס לשום מחסום שבדרך.

פועל למען תושבי העיר. בפגישה אצל שר השיכון דאז יעקב ליצמן

טרם הבחירות הקודמות לא היית מעורב בחיים הפוליטיים באשדוד, ומהר מאד נכנסת לעניינים, ישר לתפקיד סגנות ראש העיר, יושב ראש ועדת מכרזים, חבר בוועדות שונות בעיר, ביניהםועדת תכנון ובנייה, איך נכנסת מהר כל כך? ואיך אתה מסכם כמעט קדנציה ביושבך כסגן ראש העיר?

אכן הגעתי למקום ללא הכנה גדולה, אך כפי שאמרתי קודם: מה שבוער בתוך הנשמה זה העזרה ליהודי, גם בעיסוקיי האחרים כשהייתי צריך לעזור ליהודיםפרצתי גדרות, והגעתי למקומות חסומים והצלחתי לפתוח אותם, ולשכנע להזיזהרים ממקומם.

ברור שהעיסוק הציבורי באשדוד כסגן ראש העיר דרש לימוד יותר מעמיק, אבל בסייעתא דשמיא הגענו.

אני יכול להגיד שמשימה של ללמוד דף גמרא כמו שצריךלא פחות קשה מזה, ועושים את זה.

בכל הנוגע לועדת תכנון ובנייה יש פה משימה לא פשוטה ולא קלה, וביחד עם צוות עוזרים שגיבשתי מסביבי וצוות אנשים מקצועיים אני מקבל את כל המידע וההחלטות, וברוך השם אנו מצליחים לפעול לטובת הציבור.

כמובן שבלימוד אין גבולות, ומיום ליום ומחודש לחודש לומדים יותר, ויודעים יותר, ובסייעתא דשמיא מצליחים יותר, אף לפעמים כשמגיעים עם דף נקי וללא ידע מוקדם יש בזה הרבה מעלות ופלוסים.

ולשאלתך בדבר סיכום 4 שנות פעולתי במקום, אומר כך: המשימה קשה מאד, לייצג את צרכי כלל הקהילות זה לא דבר קל, אך בעזרת חברי הסיעה ובברכת האדמורי״ם ובחסדי שמים אנחנו מגיעים להישגים גם כאן, כמובן שרובע ז׳ צפוף מאד, והיכולות מאד מצומצמות, כך שגם האפשרות בפתרונות נתקלים בקשיים, אנחנו משתדלים ומתקדמים גם בזה.

הרב וינגרטן יחד עם הרב יצחק יוסף וראש העיר בחופת נכדו של האדמו״ר מגור

ישר כשנכנסת ללשכתך פרסמת את מספר הטלפון הנייד שלך לכלל הציבור, וע״פ השמועות אתה זמין עד היום לכלפנייה שמתקבלת, איך אתה מצליח לענות ולהיות זמין לכל שאלה ופנייה?

אכן, זרמו ללשכתי ב-4 שנים האחרונות אלפי פניות, חלקם לצוות הלשכה המסורים, חלקם לשאר חסרי הסיעה, וחלקם אכן גם ישירות אלי, כשאנחנו משתדלים לענות לכולם, ולמצוא פתרונות לתועלת הציבור לכל פנייה ופנייה, אני יכול היום לשער שבין 80%-90% הפניות נענו במלואן, כמובן ששאר הפניות שטרם נענו הועברו למציאת פתרון הולם לשביעות רצון הפונים, כשלחלקם ניתן פיתרון חלקי וזמני ולחלקם טרם הצלחנו למצוא מענה. אך המספרים מדברים בעד עצמם.

הרב וינגרטן מתברך אצל הרב רפאל אבוחצירא

׳מאוגדים׳, זה השם שבחרת לקרוא לכלל פעילות התרבות התורנית, נשמח לשמוע על הפעילות במהלך הקדנציה האחרונה.

הדבר הראשון שעשיתי אכן היה לשנות את השם מתרבות תורנית לפעילות רוחנית, ולא בכדי אני בתוך תוכי לא מכיר את המושג תרבות תורנית, אבל המושג פעילות רוחנית מדבר אלי חזק מאד.

הפעילות העניפה שנעשית במאוגדים הן בפעילות פנאי מחופש לחופש, והן בגולת הכותרת של פעילות רוחנית כשמה כן היא להרבות תורה, מצליחה לגבש סביבה התעניינות שיא, מספר המשתתפים בשיעורי התורה ובפעילויות מחייבת אותנו להמשיך קדימה וליצור פעילויות נוספות למען ולטובת הציבור. עוצרים אותי אנשים ברחוב ומשבחים את הפעילויות הנעשים בבין הזמנים, את האווירה הרוחנית ששוררת בעיר וברובעים בימי בין הזמנים, ואני משיב להם כל זאת בזכותם, בזכות ההיענות החיובית של הציבור למיזמים שנעשים.

כמובן זה הבמה להודות לראש העיר ד״ר יחיאל לסרי על היותו שותף לעשייה ולפעילות הזו בלב ונפש חפצה, ואף מלווה אישית את הפרויקטים שנעשים במאוגדים, ולמנכ״ל החברה מר אורן טאוויל.

סגרע״ה הרב וינגרטן בסיור באחת מפעילויות מאוגדים

מאוגדים מאגד בתוכו קהילות שונות, איך נותנים התייחסות לכל קהילה וקהילה, כשהצרכים שונים מאחד למשנהו?

מתוך הבנה שלכל קהילה וקהילה אכן ישנם צרכים שונים ופעילויות שונות, נתנו אטונומיה וסל פעילויות לכלל הקהילות מהם בוחרים את הפעילות המתאימה להם, כך אנו מנגישים את הפעילות לכל קהילה וקהילה לפי צרכיה, והכל בשיתוף מלא ובפעילות ישירה של כלל חברי הסיעה. כמובן שכל הפעילויות מלוות על ידי ועדת הרבנים שמשקיעה רבות בהכוונה לפעילויות הסיעה.

שיתוף פעולה הדוק. הרב וינגרטן וחבר סיעתו שמואל שוק

איך היחסים שלך עם ראש העיר יחיאל לסרי?

היחסים שלנו עם ד״ר לסרי הם יחסים מעולים, כמו היחסים שלנו עם שאר חברי הנהלת העיר, והמועצה.

ד״ר לסרי בהחלט קשוב לצרכים של הקהילה החרדית, ומכיר את הקשיים עמם החברה החרדית מתמודדת, ואנחנו מוצאים אצלו אוזן קשבת לבעיות איתם אנו מתמודדים.

די בכך שאמר שישנם הרבה דברים אותם אנו רואים עין בעין בהתנהלות העיר, וכמובן יש דברים שבהם אנו רואים את זה בשונה, וזה בסדר, מטבעם של דברים, בכל זאת הוא ראש העיר, ודברים שרואים מפה לא רואים משם, ונקודת מבטו של ראש עיר היא רחבה וכוללת, ובתוך הגבולות האלו אנו פועלים.

ראש העיר לצידו של סגנו הרב יחיאל וינגרטן

איך אתה רואה מנקודת מבטך את מרקם החיים בעיר מעורבת כמו אשדוד?

אשדוד היא עיר מעורבת ושליש בה חרדים, שליש מסורתיים, ושליש חילוניים. עקב החלוקה הזו הניהול בעיר לא קלה. וצריכים לצעוד על חבל דק בשביל לנהל את העיר על מי מנוחות.

לא כל דבר שנעשה ראוי שיכתב, כי לפעמים עצם העיסוק או הדיבור בזה גורם להצפת נושא ובסופו של דבר לנזק, ולכן יש דברים שהשתיקה יפה להם על פני פרסום שמאד מפתה להיכנס אליו, אבל אם אנחנו מסכלים על עצם העניין עדיף שישארללא פרסום.

הבחירות לראשות ולמועצת העיר מתקרבים, בעבר ש״ס הודיעה ראשונים על תמיכתה בלסרי לראשות העיר בניגוד ליהדות התורה שהודיעה רק ברגע האחרון, האם נראה כעת שינוי ויהדות התורה יכולה כעת להודיע במי תתמוך בבחירות הקרובות לראשות העיר?

אין לי מושג מי יגיע ראשון ומי יגיע שני, אנחנו עוד רחוקים מהבחירות, אנחנו מסתכלים על המצב כנתון, וגם לנו וגם לש״ס יש אינטרסים משותפים, מצד שני הדרישות של הציבור בחלקו מאתנו ומהם הם שונות, כך שעוד חזון למועד. אני מעריך שהפעם לא נמתין לרגע האחרון, שוב אנחנו צריכים לראות את המצב נתון, ומשם לקחת הלאה.

הרב וינגרטן נצפה בשיחה ממושכת עם יו״ר ש״ס אריה דרעי

אפרופו ש״ס: איך היחסים עם הקולגות בעירייה? ש״ס? ויו״ר התנועה באשדוד אבי אמסלם?

אני ואבי אמסלם וש״ס כמו בכנסת, תנועות אחיות, והיחסים האישיים בינינו הם מעולים. צרכי הקהילות שאותם אני מייצג והקהילות אותם הוא מייצג בחלקם הם אותם הצרכים, ובחלקם הצרכים שלהם השונים, אך כאמור, שיתוף הפעולהמלא.

ונציגי ש״ס בכלל כל אחד בשמו הטוב הם אנשים ראויים, כאן המקום כמובן לציין את שיתוף הפעולה בתוך סיעת אגודת ישראל בעיר, הרב וובר, הרב שוק, הרב טננהויז, והנציגים שלא חברי עירייה בפועל אבל חברי הסיעה: הרב פלר והרב שור, שעדיין פועלים רבות במסדרונות העירייה למען הציבור.

הרב וינגרטן משתתף בשמחת אירוסי בתו של אבי אמסלם

יאמר מי שיאמר במידה וילכו כל היהדות החרדית בעיר ש״ס ויהדות התורה יחד עם מועמד אחד לראשות העיר, האם יש סיכוי לראש עיר חרדי בעיר, מה דעתך בנושא?

הציבור החרדי בעיר יכול להגיע לשלושים אחוז, ומכאן כל הנגזרות. כרגע קודם נעבור את הבחירות הכלליות ואחרי זה נראה מה קורה.

לסיכום, מה תרצה לברך את כלל עם ישראל ותושבי אשדוד?

כתיבה וחתימה טובה, שנה טובה וחג שמח.

כמובן, חיבור למסורת, בסופו של דבר שבעים אחוז מתושבי העיר המסורת חשובה להם, שימשיכו בדרך הזאת, בדרך הנעימה ברוח האשדודית, המקבלת והמכילה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
1 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
1 תגובה
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
איש טוב.
1 שנה לפני

איש תותח, לא עושה פוליטיקה אלא בא רק לעזור, אין סיכוי עם 30 אחוז לראשות עיר, במצב כזה יהיה קמפיין הסתה אנטי דתי שישאיר אותנו גם באופוזיציה לקדנציה שלמה שבה נלמד צניעות מהי.

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן