שישו ושמחו בשמחת תורה

לזכרם של הנרצחים: הכנסת ספר תורה מהודר בגן יבנה | גלריה

במעמד מיוחד ומרגש התקיים כתיבת והכנסת ספר תורה לזכרם של נרצחי טבח שמחת תורה וחיילי צה"ל הי"ד שנהרגו במלחמת "חרבות ברזל" שהוכנס ברוב פאר והדר למרכז הרוחני "ברית שלום – תהילה לדוד" בגן יבנה.

את הרעיון המבורך יזם הרה"ג דוד הכהן שליט"א רבה של גן יבנה, שמטרתו היא לחבר את עם ישראל כולם יחד כאיש אחד בהנצחת הק' הי"ד שנהרגו על קידוש ה'.

המעמד החל בשעות הצהריים בבית המרא דאתרא הגר"ד כהן שליט"א, לשם הגיעו רבנים ואישי ציבור חשובים ביניהם מר דרור אהרון ראש המועצה המקומית וסגניו, מר עוזיאל מנצור ממונה המועצה"ד וסגנו, ועדי בתי כנסת, משפחות הנרצחים ומשפחות החטופים ורבים מתושבי הישוב ומחוצה לו שהשתתפו בכתיבת האותיות האחרונות בספר התורה.

עם סיום כתיבת האות האחרונה בספר התורה, הכניסו את ספר התורה לתיק המיוחד והמפואר, כשבשלב זה הרב דוד הכהן ערך ברכת מי שבירך לכל חיילי צה"ל והחטופים שיצליחו במערכתם ולא יגרם להם שום נזק וישובו לביתם בקרוב בריאים ושלמים לחיים טובים ולשלום.

משם יצאו בשירה ובריקודים לתהלוכה שאותה ליווה רכב תפאורה שהשמיע כל העת שירים שמחים לכבודה של תורה, כשרבים רוקדים עם ספר התורה תחת אפריון מואר בשלל מנורות צבעוניות, עוברי אורח ושכנים רבים יצאו לחלונות ביתם לקול צלילי השירה והריקודים והשתתפו אף הם בשמחה כשהם מוחאים כף ומשליכים סוכריות על ראשי החוגגים, כך גם רכבים עצרו בצד התנועה, יצאו מרכבם והניחו את ידם על ראשם ונגשו ברטט לנשק את ספר התורה בהתרגשות מיוחדת, תוך כדי בקשה לברכה והצלחה ונסחפו למעגלי הרוקדים להשתתף בשמחה הגדולה של הכנסת ספר תורה לקול צלילי השירים.

עם הגעתם לאולם שע"י בית הכנסת "כולל תורה וחסד", יצאו המתפללים לקדם את פניהם עם ספרי תורה בידיהם ופתחו בריקודים ומעגלים. לאחר קבלת עול מלכות שמים ולאחר אמירת מזמור לדוד וימלוך ד' כנהוג, הובא ספר התורה לאולם, שם הונח אחר כבוד מיוחד, ברוב שמחה והתרגשות.

לאחר תפילת ערבית חגיגית, הציבור הרחב השתתף בסעודת מצוה מכובדת באולם הכולל בהשתתפות רבנים חשובים, בני משפחות הנרצחים והחיילים, משפחות החטופים וכלל הציבור הרחב.

בסעודת המצוה נשאו דברי תורה וברכה לכבוד המעמד: הרה"ג יהודה דרעי שליט"א ראב"ד ורבה הראשי של העיר באר שבע, יוזם הרעיון הרה"ג דוד הכהן שליט"א רבה של גן יבנה, הדיין הרה"ג אברהם דרעי שליט"א "ראש מכון חקר המשפט" ומח"ס שו"ת "דבר אברהם", הרב חנן טובים שליט"א רב קהילת ה"בן איש חי" ומר דרור אהרון ראש המועצה המקומית.

הרב הראשי רבי דוד כהן הודה בדבריו על הצלחת המעמד לכבודה של תורה והודה לרבנות והמועצה הדתית בגן יבנה ולעומדים בראשה על השותפות המבורכת במעמד. כן הודה למפקד התחנה מר דורון ששון הי"ו, לשוטרי גן יבנה, לאנשי כוחות הבטחון ולמתנדבים שאבטחו את האירוע בצורה נפלאה, לכל המשתתפים ולכל המסייעים להצלחת המעמד.

בסיום ערך שוב ברכה מיוחדת לחיילי צה"ל ותפילה לחטופים השבויים שישובו לביתם במהרה לחיים טובים ולשלום. בירך את הקהל, יהי רצון שזכות תורתנו הקדושה תגן באלף המגן על כל עם ישראל ונזכה לגאולה שלמה במהרה אמן. "בניסן נגאלו ובניסן הזה בע"ה עתידין להיגאל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן