חול המועד פסח

יו”ר המועצה הדתית בביקור חג אצל הרב רוז’ה

הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית ערך ביקור חג אצל הרה"ג ר' יעקב רוז'ה מומחה בתחום הקבורה וזיהוי חללים והעלו פסקי הלכה ודיונים מאז אסון טבח שמחת תורה

הרבנים בביקור חג

הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית ערך ביקור חג באכסנייתו של הרה"ג ר' יעקב רוז'ה שליט"א חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, רב חברא קדישא בתל אביב יפו והמחוז, רבה של בת ים, יו"ר ועד רבני זק"א ומומחה בתחום הקבורה וזיהוי חללים בעל שם עולמי, השוהה בימי חג הפסח וחול המועד בעירנו.

הרב דהן הנמצא בקשרי ידידות ותיקה עם הרב רוז'ה, פרש בפניו את פעילות המועצה הדתית מאז אסון טבח שמחת תורה, כאשר עמד לימינם של משפחות הנרצחים הי"ד כמו העמדת חדרי קירור ברחבת הכניסה לבית העלמין, חלקה מיוחדת שהוקמה לזכרם עם אנדרטה, סדר פרקי משניות ותהילים שחולקו למשפחות עם נרות נשמה עם שם אישי לכל משפחה.

הרב רוז'ה שיבח את הפעלות החשובות והנרגשות הללו והעלה דיונים הלכתיים שעלו במשך התקופה שאותם דן יחד עם גדולי פוסקי ההלכה על מנת להביא פתרון הלכתי למשפחות השכולות ותיאר את המאמץ הכביר שדורש ימים ולילות והשקעה רבה, כדי להשיג ולדלות כל בדיל מידע כדי לפתור את הבעיות הקשות אשר עומדים על הפרק וב"ה יש הרבה סייעתא דשמיא בכך, אבל ציין שזו תקופה קשה לעם ישראל שלא זכורה לנו על התמודדויות קשות עם אכזריות שאין לתאר והציבור עדיין לא מודע לכך.

כן הביע הרב רוז'ה את התרגשותו על היוזמה המרגשת ששמע מקרוב של הרב דהן בחלוקת "קערת ליל הסדר" מכובדת למשפחות הנרצחים תושבי העיר לקראת החג, כששם יקירם חקוק במרכז הקערה יחד עם הגדות של פסח ואיגרת ברכה אישית לכל משפחה ודיבר כמה חשוב לקרב ולעודד את המשפחות.

הרב רוז'ה סיפר שמסר שיעור בעיר בבית המדרש ברובע ג', במשך קרוב לשעה כאשר בית המדרש היה מלא במאות איש שבאו לשמוע על פסקים מתוך דיונים מאז אסון טבח שמחת תורה.

כן סיפר שנפגש עם הגר"י שיינין רב העיר, לשם הגיע בלווית הרה"ח ר' צבי חסיד מנכ"ל ארגון זק"א תל אביב. גם שם השיחה נסובה בנושא "ענינא דיומא".

בסיום, הרב רוז'ה הודה לרב דהן על ביקורו וציין שוב על עבודת הקודש של חברא קדישא אשדוד, שהוא מודע על כל העבודה בצוות העובדים והמתנדבים שבכל בעיה או ספק שמתעורר, הם מתקשרים ולא מוותרים ועושים הכל לפי ההלכה למען כבוד המת כראוי וכל זה בזכותך שאתה עומד עליהם.

הרב רוז'ה מזג יין לרב דהן ובירכו בברכת "לחיים, ובירכו, תזכה לברכה והצלחה וסייעתא דשמיא בהמשך כל פעילות הקודש בכל הענינים שבמועצה הדתית ולהרחיב את גבולות הקדושה והטהרה בעיר אשדוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן