יום הולדת חסידית

יובל למייסד מרכז "אור מנחם" עם 50 תובנות כמוסר לחיים והמשך השליחות

ערב מיוחד ומרגש נחגג באולם האירועים המפואר של מרכז ׳אור מנחם׳ לרגל, יום הולדת החמישים – יובל שנים של רב המרכז והקהילה הרב מנחם עמאר ומיסד מרכז "מאורות".

האירוע נפתח באמירת פרקי תהילים לזכות חיילי צה״ל עם תפילה להחזרת השבויים. ליד כל אורח הונחה פיתקה קטנה ובה בקשת "החלטה טובה" המתנה שלי לרב! רעיון מבורך ונפלא.

לאחר מכן עלו בזה אחר זה רבנים שלוחי חב״ד שהגיעו אף ממרחק, יחד אורחים נוספים לברך את הרב עמאר לאריכות ימים ושנים טובות ולספר על הקשר החם והאישי שלהם.

במרכז האירוע הוקרן סרט מיוחד עם תיעודים מאירועים מיוחדים של הרב בתחנות השונות של חייו ולקט ברכות מראש העיר ד״ר יחיאל לסרי המעריך ומכיר מקרוב את הפעולות הברוכות של הרב, וחברי הקהילה.

את הנאום המרכזי נשא הרב מנחם עמאר שהודה נרגשות מקרב ליבו ובירך את המארגנים לערב קדוש ונפלא זה שבסיומו נערכה עוד התוועדות חסידית.

בדבריו הביא בשם הרבי מליובאוויטש כי "ביום ההולדת, על האדם להתבודד, ולהעלות זכרונותיו ולהתבונן בהם, והצריכים תיקון ותשובה – ישוב ויתקנם" ולכן חשב יום קודם על רעיון שהעלה על הכתב ובו "50 תובנות שהחיים לימדו אותי" לקראת יום ההולדת, כשחלק מהם אמר לפני הציבור שהיה נרגש מעצם הרעיון ומהדברים עצמם, למשל: אל תשאל למה תשאל מה. חב"ד – זה להיות יהודי הכי מקורי ונאמן למקור. הרבי רצה יותר ויותר כי "לאט לאט" הוא לא קצב. שליח אינו מוותר לעצמו כלל. הרצון הוא כמו מקדחה לקיר בטון. קביעות עתים לתורה, היא קביעות האושר לאדם. אם תספור את מה שאתה מקבל, תפסיק לספור את מה שאתה נותן. המבצעים של הרבי הם קודם כל כדי לקרב את עצמך. התוועדות חסידית היא ההזדמנות להכיר את עצמך. יום הולדת הוא לידה מחדש ברצון.

בין האורחים בלט הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית שבירך את הרב מנחם עמאר בברכה מיוחדת שיזכה לאריכות ימים ושנים עד מאה ועשרים, יחד עם רעיתו הרבנית חנה עמאר תחי' חברת המועצה הדתית הפועלת ועושה דברים חשובים בחיזוק והרחבת גבולות הקדושה בעירנו, שיזכו לבריאות איתנה ונהורא מעליא, מתוך רוב נחת ושמחה, עדי תחזינה עיננו בקרוב בשוב ה' את שבות עמו ברחמים, נזכה כולנו לתשועת עולמים, לרחמים ולחסד ה', בהתגלות כבוד שמים ולקבל פני משיח צדקנו במהרה בימינו אמן.

בין המברכים בלטה דמותו החסידית של הרב יגאל קירשנזפט שליח הרבי בגוש קטיף עם סיפור הנס שמלווה אותו כל חייו שארע עימו ומשפחתו לאחר חג הסוכות בשנת תשס"ד, כאשר היה בדרכו בנסיעה בחבל עזה מחבלים תקפו את רכבו כאשר נסע יחד עם בני משפחתו, וזרקו לעברו שני רימונים ונורו לתוכו שלוש מחסניות, תשעים כדורים.

בפנים – יושבי הרכב ילדים ואנשים מחייכים עם פגיעות קלות ב"ה. חיילי צה"ל שהוזנקו אליהם במהירות היו בהלם מהתגובה, כאשר סוג של אושר היה נסוך להם על הפנים, וכשהם נשאלו האם אתם בסדר? הושיטו לחיילים את "תפילת הדרך" שמצידו השני תמונת הרבי, ואז החיילים זיהו מיד את הרב יגאל שליח הרבי מה"גוש". בכל פעם שרב יגאל מספר את הנס שלו ומשפחתו, זה מרתק שוב ושוב לראות את ההשגחה והשמירה הפרטית לה זוכה שליח הרבי.

הערב הגדול עם שפע הברכות נחתם בריקוד ומעגל חסידי לאחר חצות לילה מתוך ההערכה אמיתית לחתן הערב הרב מנחם מנדל עמאר שליח הרבי שיזכה לכוחות רעננים להמשיך לקיים "ופרצת" ולקרב כל יהודי בדרכו הרוממה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
1 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
1 תגובה
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
עובדיה
4 חודשים לפני

כל הכבוד לעובדיה דהן שמשתתף בכל הפעילות

אולי יעניין אותך
בראשות האדמו״ר נכד המייסד
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן