זכור אל תשכח

זו תקוותו של סגן ראש העיר אלי נכט לימי השואה הבאים

סגרע״ה אלי נכט נואם בטקס

בשעות הבוקר, תחת מטרי הגשמים התאספו ניצולים, בני משפחות מאותם עיירות שבליטא ומוקירי זכרם בבית העלמין בסמוך לחלקת המצבות לזכר הנעדרים והנספים

במלחמת העולם השניה באוקראינה ועוד, שעליהם נרשמו שמותיהן של הקהילות ושל יהודים שלחמו ונפלו בתקופת השואה.

את הטקס לזכרם ארגנו ויזמו כמו כל שנה מחלקת קליטת העלייה בעירית אשדוד במסגרת אירועים המוקדשים ליום השואה והגבורה.

את המעמד הנחה יו"ר בית העולה איתן מר ולדימיר אדלשטיין.

עו"ד אלי נכט יו"ר סיעת עתיד אשדוד וסגן ראש העיר נשא דברים ואמר, חשוב לנו גם להתפלל וגם להאמין, שמה שעברנו השואה האיומה, הזוועות הנוראות, מסעות הצלב והאינקוזיציה הם לצערינו רלווונטים להיום ואלה הבאים להשמידנו, אנו חייבים לעמוד איתן ולהכות ולהשיב להם כראוי.

אני מאחל שבשנה הבאה נהיה כאן כשידינו תהיה על העליונה ולציין את הניצחון המוחלט על החמאס הנאצי.

מכאן אני קורא, היות שהציבור הנמצא כאן משנה לשנה יורד במספר, מדובר באוכלוסיה מבוגרת שחלקם עברו את הזוועות ועל כן המלצתי להביא לכאן תלמידי תיכון צעירים שישתתפו אף הם בטקס הנכבד הזה, כדי שהדור הצעיר יזכור את מה שעברנו ואת הנצחון שלנו שאנו כאן היום.

עוד השתתפו בטקס, מר דוד אסייג חבר מועצת העיר, גב' מרינה קנייבסקי חברת מועצת העיר, ניצולי שואה ומשפחותיהם, שנשאו נאומים, בהם הזכירו את אותם קהילות קדושות של יהודים שנחרבו עד היסוד ע"י הגרמנים והנאצים והאוקראיינים ששיתפו איתם פעולה באותם שנים.

עו"ד אלי נכט תרגם את דברי הנואמים משפה רוסית לעברית לרב עובדיה דהן ששמע עדויות על מה שעברו אותם הדוברים במלחמת העולם השניה.

עוד נשאו דברים בחשיבות יום הזיכרון לשואה ולגבורה ועל העתיד של העם היושב בציון.

בפרק תהילים כובד יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, קודם לכן נשא תפילה לזכרם של קדושי השואה בחלקת המצבות בבית העלמין לזכרם של כאלף יהודים מהעיר 'אולבסק' שבאוקראינה ליד הכפר ברברוקה. וציין שתפילה זו נישא גם לזכרם של הנרצחים מאסון טבח שמחת תורה, יהי זכרם ברוך. בסיום אמר קדיש "על ישראל" לזכרם של הקדושים הי"ד.

את תפילת 'יזכור' ערך הרה"ג ר' חיים קלמנוביץ חבר לשכת הרה"ר רב שכונה רב מחלקת עירובין ונישואין כשרבים התרגשו והזילו דמעה. לאחר מכן ניגש יחד עם הרב עובדיה דהן קראו פרקי תהילים והדליקו נרות לע"נ הקדושים שנהרגו על קידוש ה' ועל הקהילות שנחרבו בשואה האיומה.

לסיום, הציבור התפלל בסמוך לאנדרטת המצבות והניח זרי פרחים לזכרם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
1
חילוץ גופות החטופים
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן