ההיערכות לפסח

הכפלת מכולות 'ביעור חמץ' והצבת מכולות זמניות לאיסוף האשפה

לקראת ימי ערב פסח ההיערכות העירונית נכנסת לישורת האחרונה, כשאגף התפעול בראשותו של שלמה רוטנברג מנצח על כל האופרציה הלוגיסטית המורכבת, כשהמטרה שעומדת לנגד עיני כולם היא כיצד מבטיחים את שמירת ניקיונה של העיר גם בימי עומס של ערב פסח.

סגרע״ה יחיאל וינגרטן בפגישתו עם שלמה רוטנברג

במגזר החרדי נדרשת היערכות נפרדת מול המאפיינים הייחודיים שקיימים רק ברובעים החרדים, אזורים שגם בימות השנה מאופיינים בריבוי אוכלוסין עקב המשפחות ברוכות הילדים המתגוררות בהם, קל וחומר בימי ערב פסח שמלבד הנקיונות לחג יש לזכור כי מדובר בימי בין הזמנים שהבחורים חוזרים לביתם מהישיבות, כך שהאתגר לשמירת ניקיונם של הרחובות מצריך תוספת של מאמצים ומשאבים מצד העירייה.

לשם כך קיים מנהל האגף מר שלמה רוטנברג סדרת פגישות עם סגן ראש העיר יחיאל וינגרטן, בה בחנו יחד את כל תכניות העירייה באזורים החרדים ובכלל, הן באיסוף האשפה והן במבצעי הניקיון הייחודיים לפסח, כמו גם עבודות החצרנות הנערכות בימים אלה ועוד פעולות רבות שנועדו להבטיח את נקיון העיר.

השנה, כך סיכם וינגרטן עם מנהל האגף, תוכפל כמות מכולות ה'ביעור חמץ' בכדי לאפשר שריפת חמץ כהלכתה בכל רחוב מבלי שהדבר יגרום לשאריות של ערימות פחם וריח במהלך החג. "אם אין מספיק מקום במכולות הקיימות", הסביר וינגרטן, "יהיה מי שימצא לעצמו סיבה לערוך שריפת חמץ מחוץ למכולות והדבר מעיק אחר כך על כלל תושבי האזור".

העירייה נענתה ברצון ומעמידה השנה מספר כפול של מכולות כאלו, וכן תציב מכולות לאיסוף אשפה בנקודות בהן הוכח בשנים עברו שהטמונים לא עומדים בעומס. "כעת", אומר וינגרטן ל'חרדים אשדוד', "הכדור עובר אלינו התושבים, מה שנדרש מאתנו זה לשתף פעולה, להקפיד שזבל לא יושלך מחוץ לפחים, ששריפת החמץ תהיה רק במכולות הייעודיות, זה לטובתנו, רק ככה נוכל לשמור על ניקיון ואווירה נעימה לתועלת כולם".

לצפייה במוקדי ביעור ושריפת החמץ לשנה הזו – לחצו כאן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
2 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
2 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
ינקייב זלמן
1 חודש לפני

כל הכבוד

ינקייב זלמן
1 חודש לפני

הפעם מפ"ם

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן