להגדיל תורה ולהאדירה

הראשון לציון העניק “הגדה של פסח” לר”מ האשדודי

מרן הראש"ל הגר"ש עמאר העניק "הגדה של פסח" לרב חיים בוכריץ רו"מ "יוסף לקח" ובירכו שיזכה להגדיל תורה ולהאדירה

הרה"ג רבי חיים בוכריץ ראש מוסדות "יוסף לקח" ברובע ד' הגיע לביקור מיוחד אצל מרן הראש"ל הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט"א רבה של ירושלים והגיש את מנחת ביכוריו הספר החשוב שההדיר מחדש "ממלכת כהנים לרבני ג'רבה" הכולל בתוכו את הספרים: א. "קנה אברהם" חלק ב', שו"ת בהלכה להרב הקדוש המקובל האלוהי הגאון רבי אברהם הכהן זצוק"ל.

ב. "קודש הילולים", חידושים על תהילים להרב רבי פנחס הכהן זצוק"ל.

ג. "ברית שלום", מוסרים ודינים על כל סדר השולחן ערוך "שערי שלום" "ברכה ושלום" להרה"ג רבי שלום הכהן זצוק"ל.

מרן הגר"ש עמאר הודה לו על ספרו החשוב וכן על העתק מכתב נדיר שכתב מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל לרב חיים בוכריץ משנת תשכ"ו. והעניק את ספרו הגדה של פסח "מלאכת שלמה" ובו ד' שערים: א. מימים ימימה – הלכות חודש ניסן וליל הסדר. ב. קונטרס ערב פסח שחל בשבת. ג. הגדה של פסח עם חידושים וביאורים. ד. שו"ת שמע שלמה – הל' פסח
ממרן הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט"א הרב הראשי של ירושלים. לספר צירף הקדשה וברכה מיוחדת לרב חיים בוכריץ שליט"א.

בהגדה של פסח חידש מרן הגר"ש עמאר בהלכות בדיקת חמץ, כי לדעת מרן הראש"ל בעל יביע אומר זצוק"ל יכול לברך שהחיינו גם על חולצה חדשה, וכן ראיתי שעשה מעשה רב כשקיים מצות פדיון פטר חמור, ועלה ונסתפק אם יברך שהחיינו על המצוה, ולכן לבש חולצה חדשה קודם צאתו מביתו, ובשעת הפדיון אחר הברכה על הפדיון, הוסיף ובירך עליה שהחיינו, וכיון על מצות פדיון פטר חמור, ומאז אני מברך שהחיינו על חולצה חדשה.

עוד הביא עדות מצעירותו לגבי הזהירות שלא להשאיר מים מגולים, וכתב שיזהרו לכסות כד המים של המצות, שלא יפול דבר לתוכו בשם הבן איש חי. וכן יש ליזהר שלא יהיו מגולים בלילה, אפילו במקום שאין חשש חמץ, מפני ה"גילוי".

וכן נהג החזון איש להלכה ולמעשה, ובזמנו סיפר לי הגה"צ רבי צבי ברוידא ע"ה אב"ד מקודש בפ"ת, מעשה רב דהוה ליה בדידיה בבית החזון איש ע"ה, ומזה למדנו שהקפיד מאד על הגילוי.

הרב בוכריץ הודה על ההגדה של פסח ובירך את מרן הגר"ש עמאר בברכת ימים על ימי מלך תוסיף וחג פסח כשר ושמח.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן