כאות הזדהות

הערב בניין העירייה יואר בצהוב – וזו הסיבה

יוזמה שהחלה בשנה שעברה למען ניצולי השואה שחיים בינינו, נמשכת גם השנה ואשדוד כמו רשויות רבות בישראל, מאירה את הכיכרות ואת בניין העירייה באור צהוב, בסימן "חייבים לוודא שניצולי שואה חיים בכבוד וברווחה". מאורעות השואה מקבלות השנה משמעות מצמררת, לאור אירועי ה-7 באוקטובר והטבח באזרחי המדינה.

בניין העירייה מואר בצבע צהוב

יום השואה והגבורה הוא יום זיכרון מצמרר וחוצה מחנות, המזכיר לנו ולכל העולם את מה שהנאצים עשו ליהודי אירופה וצפון אפריקה. שישה מיליון יהודים נרצחו בשואה במהלך תקופת מלחמת העולם השניה, כשהצורר הנאצי לא בוחל בשום אמצעי ובשום רעיון השמדה. הדברים ידועים ומתועדים ובישראל נעשה מאמץ לאומי ארוך שנים לשמר את הפרק האפל הזה בהיסטוריה, כך שכל אדם, בכל אומה ובכל תרבות ידע ויפנים את האסון הנורא שנעשה בעם היהודי.

תחת הכותרת 'לזכור ולא לשכוח', עם ישראל מתייחד עם זכר הנספים ובכל הארץ מציינים את היום הזה בטקסים ועצרות, במפגשי דיון עם ניצולי שואה, בפעילות שימור ותיעוד של אנשים אשר חוו את מוראות השואה, בדיונים ובמחקר ובמיזמים כדוגמת 'זיכרון בסלון' שנועד לשמר את התודעה הלאומית ולהעביר לדור הבא את חוויותיהם האישיים והבלתי נתפס של השורדים.

גם באשדוד יתקיימו טקסים במוסדות חינוך ובמוסדות עירוניים, בני נוער ישוחחו עם ניצולי שואה ומיזם 'זיכרון בסלון' יפעל בכמה מקומות בעיר. אך יחד עם זאת, אשדוד מצטרפת ליוזמת העמותה 'אביב לניצולי שואה' ששמה למה למטרה לוודא שכל ניצול שואה חי בכבוד וברווחה.

על פי נתוני הלשכה הממשלתית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) בישראל חיים היום כ-133 אלף שורדי שואה, כ-5,000 מהם חיים באשדוד, ולא מעט מהם מתחת לקו העוני. ישנן עמותות המסייעות לשורדים במיצוי זכויותיהם, אחרות מקיימות קו פתוח לקשר ותמיכה וגופי סיוע ועזרה לשורדים המרותקים לביתם.

'מאירים בצהוב', הוא חלק מקמפיין ארצי המופעל ע"י עמותת אביב לניצולי שואה ובשיתוף עם השלטון המקומי והרשויות המקומיות בישראל, במסגרתו יוארו הלילה (5.5) מבני ציבור ומונומנטים חשובים בישראל. גם אשדוד מצטרפת ל'מאירים בצהוב', וכמו בשנה שעברה היא תאיר את בניין העירייה ואת הכיכרות 'עין השמש' ו'המפרשים', על מנת להגביר את המודעות לאורח חייהם של רבים מהשורדים, מתוך כוונה לאפשר להם חיים של כבוד ורווחה.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי התייחס ליוזמה המיוחדת וציין כי באשדוד מלווים את ניצולי השואה כל השנה ופועלים לא מעט לרווחתם. במקביל, כל הפעולות שנוקטת העירייה ביום השואה מצטרפים להגברת המודעות לחיי השורדים תוך איחולים לבריאות טובה ואריכות חיים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
1
חילוץ גופות החטופים
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן