מהפכת התורה מתרחבת

האדמו”ר מגור הפתיע בנוכחותו: שיטת לימוד ה'מזומנים' נותנת את אותותיה גם בלימוד ההלכה

הגאון הגדול רבי יעקב מאיר שטרן מגדולי פוסקי הדור הגיע היום לגלריית בית מדרש הגדול של חסידות גור בירושלים ובחן חמישים אברכים ת"ח מופלגים בע"פ על "אורח חיים-יורה דעה-חושן משפט" כל חושן משפט עם קצות, נתיבות. אורח יורה דעה עם כל הנושא כלים, כולל פרי מגדים וחוות דעת.

האדמו״ר מגור במעמד. לצידו בנו האשדודי

זמן מועט וקודם שהתחיל המבחן דיבר לפני הנבחנים ראש הכוללים של גור ובנו של הרבי הגה"ח רבי שלמה צבי אלתר תושב אשדוד העומד בראשות ארגון "תורתו" שמפעיל מערך בחינות ומגמות בכוללי החסידות לקניית ידיעת התורה בשיטת לימוד המזומנים.

בראשית דבריו הודיע הגה"ח רבי שלמה צבי לציבור הלומדים על בשורה חדשה וברכת הדרך מאת אביו כ"ק הרבי מגור על המשך המהפכה בשיטת לימוד בע"פ (המזומנים) שעד היום היה בעיקר בש"ס וכעת יתחיל גם בלימוד הלכה.

רגע שיא והתרגשות עצומה היה לנבחנים כאשר כמה דקות לאחר תחילת המבחן וללא הודעה מראש נכנס בהפתעה כ"ק מרן הרבי מגור למעמד וישב במבחן במשך שעה שלימה של קורת רוח.

בסוף המבחן הביע הגאון הגדול רבי יעקב מאיר שטרן את התפעלותו והערכתו העצומה בפני הנוכחים בנאום דומע ונרגש שיצא מעומק ליבו:

"הזמינו אותי למבחן. אמרו לי שאני יכול לשאול הכל ומדובר באברכים שבקיאים בכל מכמני ההלכה. אורח חיים. יורה דעה. חושן משפט. וכל מכמני ההלכה. חשבתי לעצמי שקצות ונתיבות הם פחות בקיאים.."

" אני אשאל ואבחן אותם קצת מאורח חיים הלכות שבת דברים עיקריים וכו'. אבל לכזאת הפתעה גדולה לא ציפיתי. אברכים שיודעים לצטט על הלשון קצות נתיבות. ב"ח ט"ז פרי מגדים, בתופעת בקיאות עצומה כזאת עוד לא נתקלתי".

״אשרי הדור כולו וחסידות גור שזכתה שהרבי מגור הצמיח כזה דור גדול של אברכים ת"ח שהולכים להיות דור העתיד של גדולי ישראל ופוסקים שיודעים ובקיאים בקוצו של יוד.

הכל מגיע כתוצאה ממהפכת לימוד המזומנים בגור בלימוד הש"ס וכעת גם בלימוד ההלכה שמשפיעים על כל חסידות גור ועל היהדות החרדית כולה."

לאחר המבחן נכנס הגאון רבי יעקב מאיר שטרן לקו"פ ושוחח בלימוד הלכה עם כ"ק הרבי מגור במשך רבע שעה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן