בעקבות השביתה

דיווחים רבים: נוסעים המתינו שעות בתחנות | לאחר השביתה החברות לא תגברו את הקווים

'חרדים אשדוד' שוחח עם תושבים רבים בשעות השביתה ולאחריה | ראיון מיוחד עם נהג חברת 'אלקטרה אפיקים' על השביתה והשכר
קרדיט: Freepik

כפי שפרסמנו על שביתה מלאה הבוקר בתחבורה הציבורית בכלל הארץ עד לשעה 9:00 בבוקר, 'חרדים אשדוד' יצא ושוחח עם נוסעים בשעות השביתה ולאחר סיומה.

משה פ. תושב רובע ז' מחנך בתלמוד תורה בבני ברק:

"אני כל יום נוסע בשעה 6:30 לבני ברק ללמד בחיידר, והבוקר לא ידעתי בכלל שיש שביתה, לא כתוב בתחנות כלום! עמדתי במשך שעות רבות בתחנה שרק אחרי זמן רב שאני מתקשר לחברת אפיקים נאמר לי כי קיימת שביתה עד לשעה 9.00. ילדים בכיתה שלי מגיעים כמו כל יום בשעה 8:00. מי אמור לקבל אותם?! מי אמור ללמד אותם?! למה אני כאזרח חרדי לא אמור להתעדכן על שביתה צפויה?! שיועילו עובדי החברות לעדכן בכל תחנה ותחנה על שביתה צפויה, כך לפחות יכולתי גם למצוא מחנך מחליף, וגם לא לעמוד בתחנה שעות ארוכות.."

ואילו שרה, תושבת רובע ג' הלומדת בסמינר בבני ברק בשיחה מספרת:

"אני ידעתי שהולכת להיות שביתה, ולכן רק בשעה 9:15 יצאתי לתחנה, אז יצא הקו הראשון היום (!) אבל 3 אוטובוסים שעברו בתחנה של שעות 9:15, 9:40, ו-10:00 לא עצרו בכלל בתחנה כי היו מלאים. אני יכולה להבין את המצוקה של נהגי תחבורה הציבורית שנאבקים על השכר שלהם, אני אפילו יכולה להבין את השביתה, אבל ברגע שיודעים שהשביתה מסתיימת בשעה 9:00 בבוקר, הם יודעים שזה תחילת שבוע והקווים גם ככה מפוצצים, שלפחות יתגברו את הקווים, ולא יתנו לנו הנוסעות והנוסעים לעמוד שעות בתחנה גם לאחר שהסתיימה השביתה"

איציק תושב רובע ח', עובד בחברה בירושלים בשיחה:

"אני לא מדבר על הגזל שאף אחד לא הולך לשלם לי על השעות שלא עבדתי הבוקר! על השעות שאני שילמתי מכיסי למצוא עובד שיסכים להחליף אותי בעבודה עד שהנהגים יועילו בטובתם לסיים את השביתה והלפעיל חזרה את השירות לסדרו, אלא גם שהסתיימה השביתה עברו קווים רבים מלאים, לקח לי עוד שעתיים עד שעבר אוטובוס שהסכים להעלות אותנו בתחנה, וגם אז נסיעה בעמידה. פשוט שערורייה, שיילכו הנהגים לשבות מול משרד התחבורה והאוצר, שיחסמו להם את הכביש בכל בוקר בדרך לכנס. שיעזבו אותנו האזרחים שגם ככה נאבקים על יוקר המחיה והאינפלציה הגדלה…"

נהג חברת 'אלקטרה אפיקים' (השם המלא שמור במערכת) בשיחה:

"אני 22 שנה עובד בתחבורה ציבורית, פשוט בושה וחרפה השכר שלנו נהגי התחבורה הציבורית בארץ! גם ככה העבודה הזו קשה מאד. להתמודד עם נוסעים שממתינים בתחנות בגלל חוסר בנהגים, להיות שעות על ההגה בפקקים, בשעות לא שעות – ללא תחנות מנוחה בין קו לקו. והשכר פשוט בושה! אנחנו לא יכולים עוד. החלטנו פשוט להיאבק על השכר שלנו. על מה שמגיע לנו!!! אנחנו נשבית ככל וזה תלוי בנו את הקווים עוד ועוד, עד שהמחאה פשוט תגיע מהנוסעים לאלו שיושבים בממשלה. גם שרי ושרות התחבורה הקודמים, ישראל כץ ומירי רגב, וגם שרת התחבורה הנוכחית מירב מיכאלי פשוט לא סופרים אותנו. לא נפגשים איתנו בכלל. שר האוצר אביגדור ליברמן שבגללו יוקר המחיה פה הרקיע שחקים יושב וצוחק עלינו! זהו. לא יכולים עוד"

לשאלת 'חרדים אשדוד' מה דעתו על הנוסעים שישבו הבוקר והמתינו שעות רבות לתחבורה גם לאחר השביתה אומר:

"גם אני הייתי קו 2 שיצא לכיוון מרכז הארץ, וכבר בתחנה ה-5 הייתי מלא עד 0 מקום. היה לי קשה לעבור תחנה ועוד תחנה, לראות בחורות מחכות לנסוע ללימודים, הורים שנוסעים לעבודתם. אבל הם חייבים להבין שהפרנסה שלי תלויה בזה, אני לא יכול לקחת אפילו לא 1 בעמידה. במקום שוללים לי את הרישיון והאוטובוס ל-30 יום. פלא בעייני למה החברות לא הוציאו תגבורים לאחר שהיו אמורים לדעת את העומס הרב שיווצר בסיום השביתה" ומסיים הנהג את השיחה "אני מקווה מאד שדברים ישתנו, ויתחילו להתחשב בנו יותר, לפני שנשבית את התחבורה לכמה ימים לגמרי!!!"

שרת התחבורה הבוקר בכניסה לישיבת הממשלה תומכת במאבק ואמרה: "ראיתם את שביתת הנהגים היום, אני בעדם לחלוטין ומגיע להם זכויות, צר לי שהאוצר לא מבין את זה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
1
חילוץ גופות החטופים
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן