הילולת הרשב"י

בתקווה לרגיעה ביטחונית: השר פרוש, הממ"ז תחאוכה והפרויקטור דייטש בסיור היערכות במירון

בכירי משרד ירושלים ומסורת ישראל ומשטרת ישראל סיירו בהר מירון, לקראת הילולת רשב"י תשפ"ד במירון • השר פרוש: "המשרד נערך להילולא במהלך כל השנה ונבוא השנה עם מתווה משופר בעז"ה" • הממ"ז תחאוכה: "אנחנו ממשיכים את התוכניות ומברכים על המשך שיתוף הפעולה המוצלח" • הפרויקטור דייטש: "נשמר את המתווה המוצלח של אשתקד בתופסת שיפורים והתאמות בעקבות מוצאי שבת"

השר הממונה פרוש והפרויקטור יוסי דייטש הבוקר בסיור במירון

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, האחראי על הילולת רשב"י במירון, קיים סיור היערכות מקצועי בהר מירון לקראת ל"ג בעומר יחד עם פרויקטור ההילולא יוסי דייטש, מפקד מחוז צפון במשטרת ישראל ניצב שועאע (שוקי) תחאוכה וכל גורמי המקצוע מטעם משרד ירושלים ומסורת ישראל ומשטרת ישראל, מתוך צפייה ותפילה לקיום ההילולא בבטחה ובשמחה ברקע המצב הביטחוני המדאיג בגבול הצפון.

במהלך הסיור, דנו בשאלת המשך ההיערכות ברקע המצב הביטחוני המדאיג בצפון הארץ, בהמשך ושדרוג המתווה כפי שהיה בשנה שעברה, אז ההילולא עברה ב"ה בשלום למרות שההיערכות החלה מאוחר יותר – ובשינויים הנדרשים בשל העובדה של"ג בעומר חל השנה במוצאי שבת, ורבבות ישהו בשבת קודש על ההר.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, הדגיש בדבריו במהלך הסיור: "כולנו כאן, בהרכב מלא, חדורי שליחות ומוכנים לקראת אירועי ההילולא תשפ"ד. אנו מודעים למצב המלחמה המורכב שמתרחש, ועוקבים אחר ההתפתחויות בדריכות ובעניין, תקוותינו שנוכל להוציא את המשימה לפועל".

השר פרוש הוסיף וציין כי מלבד הפרויקטור יוסי דייטש שערוך כבר מסיום ההילולא שנה שעברה, השנה מונה גם סמנכ"ל לענייני מירון במשרד, חיים רוזנשטיין, העומד בראש האגף שיתמקד במהלך השנה ביישום המלצות ועדת החקירה: "אנחנו עמלים על חקיקה ועל הצעת מחליטים, תוך הקפדה על התאמת כל הפרטים הדרושים. בטוחים אנו בעז"ה שגם אירועי ההילולא תשפ"ד יהיו מוצלחים ומרגשים יותר מכל שנה אחרת".

השר מאיר פרוש הבהיר ברקע המצב הביטחוני: "לא נסכים להוציא כספים ציבוריים לפני שנוודא באופן מוחלט שקיום האירוע אפשרי ובטוח. אנחנו יודעים להגיד, מבחינה מקצועית, מה המועד האחרון שאנחנו צריכים להתחיל לעבוד כדי להגיע מוכנים להילולא. לכן, עד לתאריך זה, כשנדע באופן בטוח, אנחנו לא מתחילים בעבודות, מלבד עבודות תשתית קבועות, לגביהם כבר פנינו לאוצר".

מפקד מחוז צפון במשטרת ישראל, ניצב שועאע שוקי תחאוכה, הדגיש כי מבחינת המשטרה, מתכננים את אירועי מירון כרגיל – אלא אם יהיה חלילה שינוי לרעה במצב הביטחוני: "נפגשנו עם השר לפני כחודשיים והתחלנו לגלגל את ההכנות לאירועי מירון, ואנחנו הולכים על מירון שהולך להיות מוצלח כמו שנה קודמת, ואפילו יותר מוצלח".

"שנה שעברה היה טוב, עשרות אלפים הגיעו, חגגו והתפללו וחזרו הביתה בשלום. נעשה את זה יחד גם השנה. אנחנו ממשיכים את התוכניות והולכים על מירון מלא, אלא אם המצב הביטחוני לא יאפשר זאת. נעבוד יחד, בלי כיפופי ידיים. אמרתי לאנשים שלי לפני שבוע כי אנחנו עובדים במקצועיות, לא מוותרים על שום דבר חשוב, אבל שמים את כל החששות בצד ועובדים ביחד", דברי הממ"ז.

פרויקטור ההילולא, יוסי דייטש, ציין בסיור כי כבר העבירו למשטרה את המתווה המתוכנן לקיום ההילולא השנה: "קיבלנו מבכירי המשטרה כמה הערות מינוריות, וכבר ביצענו את התיקונים. המתווה הוא בגדול אותו מתווה של שנה שעברה, אבל אנחנו צריכים לתת את הדעת לנושא השבת".

דייטש הרחיב לגבי העובדה של"ג בעומר חל במוצ"ש, כי צריכים לתת את הדעת "גם לגבי הלינה והארוחות בשבת, וגם לגבי ניקיון ההר גם במהלך השבת וגם מיד עם צאת השבת, לפנות את כל כמויות הזבל – שהם אלה שגרמו להחלקות בשנים קודמות". הוא ציין כי "יהיו כמה שיותר סדרנים חרדיים בשבת כדי שהמשטרה, לבקשתה, תהיה כמה שפחות נוכחת על ההר בשבת".

בהמשך סיירו בכל רחבי הר מירון, כולל במתחמים החדשים שהכשירו שנה שעברה לראשונה לקליטת רבבות המתפללים בהילולת רשב"י, ובחנו את ההתאמות הנדרשות על מנת להוציא בעז"ה, גם השנה, את ההילולא בשמחה ובבטחה.

בסיור השתתפו מטעם משרד ירושלים ומסורת ישראל המנכ"ל אסף יזדי, סמנכ"ל מירון חיים רוזנשטיין, רמ"ט השר שימי אלבום, והמפיק יגאל בן דוד.

צילום: צילום סטליס: ערן ירדני, לע"מ | צילום וידאו: דוברות הילולת רשב"י במירון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן