הילולא רבה

במעמד רבי יקותיאל שליט”א: הילולת הרה”ק רבי מאיר אבוחצירא זצוק”ל באשדוד

במוסדות "חזון מאיר ובית ישראל" ציינו את הילולת הרה"ק רבי מאיר אבוחצירא זצוק"ל במעמד בנו האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא סיפר על עבודת הקודש בליל הסדר אצל אביו • זכות גדולה לעירנו שראש העיר ד"ר לסרי להמשך שמירת העיר במסורת וערכים כפי שדגל מו"א זצוק"ל

בציון מ״א שנים להרה"ק האדמו"ר סידנא רבי מאיר אבוחצירא זצוק"ל נערכה הילולא מרכזית ע"י מוסדות "חזון מאיר ובית ישראל" בראשותו של בנו האדמו"ר הרה"צ רבי יקותיאל אבוחצירא שליט"א.

את הלוגיסטיקה וארגון ההילולא יזמו ארגון "מפרשים", שבימים אלו מציינים שנה לפעילות נפלאה ועניפה בקרב הציבור בעיר בני הישיבות והציבור הכללי לחיזוק מורשת וערכים שע"י עירית אשדוד.

בשטח התלמוד התורה ברובע ז', הוכשר שטח ענק שעליו הוקם אוהל ענק ובו הוקמה בימה מרכזית שעליה ישבו גדולי תורה, רבנים, רבני המוסדות, ראשי ישיבות ואישי ציבור חשובים.

את הערב הנעים בשירה ובזמרה לכבוד המעמד הזמר אהרל'ה סאמעט בשירי חג הפסח ושירים לכבוד בעל ההילולא.

את המשא המרכזי במעמד נשא האדמו"ר הרה"צ רבי יקותיאל אבוחצירא. במשך כשעה ריתק את המשתתפים שמילאו את האוהל וכן את המעברים הסמוכים בכל פינה ופינה.

בדבריו עמד על הוד קדושתו ומעלתו וגדלותו בתורה הן בנסתר והן בנגלה, על ידיעתו הגדולה בספריו של מרנא בעל החתם סופר זיע"א שידוע שספריו תמיד היו מונחים על שולחנו, תיאר את עבודת הקודש של בעל ההילולא בימים קדושים של הכנה לקראת חג הפסח וליל הסדר, שכולו היה בדבקות במצוות לעשות נחת רוח לפניו ית'.

כך כל בגדיו היו מוכנים ונמשכו ממסורת אבות קדושים, שכל מעשיהם והנהגותיהם מדרך חסידים הראשונים. ומלבושיהם הטהורים שנתלבשו בהם, נתעטפו בזיו הוד והדר של קדושה וחוכמה מעולם שכלי רוחני, וניכר על צדיקים שהיו מופשטים מהבגדים שהם המידות הנעלות.

במיוחד בערב שבת קודם חצות אשר טבל עלה ונתקדש בקדושה יתרה מהארת קדושת שבת מלכתא, התעטף בבגדי לבן ומראהו כמראה כהן גדול המוכן לשרת בקודש, לכבוד ולתפארת, פניו היו מאירים כלפידים.

ובהגיע ימי המועדים לששון ושמחה, נהרא עילאית פשטה על פניו, ובזריזות של מצוה חגר על מתניו, לעמוד על המשמר לקיים כל פרטיה ודקדוקיה של קדושת הזמנים וכל הנהגותיו בקודש בכל מועד וחג הינו קובע ברכה לעצמו.

ובפרט התקרב "חג המצות" נתן דעתו וליבו מבעוד מועד להיות מוכן ומזומן לליל התקדש חג בדחילו ורחימו, לקיים כל פרטי המצוות בהידור רב, ולכל העומדים במחיצתו חשו כי אפפוהו רעיוני קודש, ובהכינו סדר המערכה של סדר הקערה היתה בכוונה מכוונת כל סימן וסימן על מקומו יונח, ליישר מעשיו בהנהגת קודש.

כל הנהגת הסדר היתה בדביקות גדולה ובשמחה עילאית כאילו הוא יצא ממצרים, ומשמיע חידושי תורה מענינא דיומא ומתבלם בדברי רבותינו חכמי הדורות ומאורי החסידות בחן ובטוב טעם ובשבח סיפור יציאת מצרים, ומעורר עניני הגאולה, ומעלת אליהו הנביא מבשר טוב.

עוד סיפר הנהגות קודש ועובדות מאורחות חייו הגדולים, ועל גדולי התורה שהיו באים אצלו וישבו עימו שעות רבות כשהן משוחחים יחד בלימוד התורה.

בסיום דבריו בירך את ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שזכה לברכותיהם של כל גדולי התורה ורבני המשפחה וזכות היא לעירנו שד"ר לסרי נבחר שוב לעמוד בראשות עירנו ולשמור על צביונה של העיר כפי שרצה מו"א בעל ההילולא הקדוש זיע"א, כן יבורך הרב חיים אמסילי חבר מועצת העיר וממונה חינוך תורני הפועל רבות למען ציבור בני התורה ומוסדות החינוך במסירות רבה. כן בירך את החיילים והחטופים שבקרוב יצאו מאפילה לאורה בזכות אביו זצוק"ל ואת כל המשתתפים שיזכו לכל מילי דמיטב. וחתם שתדעו שהגאולה קרובה מאוד, נמשיך להתפלל בעוז ובתעצומות שנזכה לה בקרוב ממש.

לקראת סיום דבריו הגיע הגאון הגדול רבי דוד יוסף שליט"א חבר מועצת חכמי התורה בעל ה"הלכה ברורה" וראש בית המדרש להוראה ודיינות "יחוה דעת" והמועמד לרבנות הראשית לישראל, האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא קיבלו בכבוד גדול ובהערכה רבה, שוחח עימו רבות ובירכו שזכותו אבותיו הק' יעמדו לו להמשך כל פעליו הק' להגדיל תורה להאדירה, הגר"ד יוסף הודה להגר"י אבוחצירא על הברכות ושמח לראות את הציבור הרחב שהגיע בהמוניו להשתתף בהילולא של צדיק וקדוש זה וציין שזוכר שאביו מרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל הספידו ביום השלושים לפני מא' שנים.

לאחר מכן, הציבור בהמוניו עבר בסך להתברך מפיו של האדמו"ר שליט"א הגר"י אבוחצירא וקיבלו כוס יין לברכת לחיים.

האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא שלח כוס של ברכה ראשון לרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית על כל פעליו בעיר בהרחבת גבולות הקדושה והטהרה, וכן לרב יחיאל וינגרטן סגן ראש העיר ולחבר מועצת העיר הרב חיים אמסילי אשר פועל ועושה רבות למען הציבור בעירנו בשיתוף יחד עם כל הרבנים וראשי המוסדות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן