המשפיעים של אשדוד החרדית חלק 1

בית כנסת החיד"א- התעלומה שלא נפתרה, ואיך היא נהפכה למוקד העלייה לרגל של הציבור הספרדי באשדוד?

אלפי מתפללים ביום ב6 מתחמי תפילה שפעילים בכל שעות היממה ושיעורי תורה וכולל ללא הפסקה. מי שמכיר את רבי יצחק שטרית ואביו רבי דוד מייסדי בית כנסת החיד"א, לא יכול שלא לאהוב אותם. בית הכנסת החיד"א הפך בזכותם לבית של תורה ותפילה לכל דורש בדגש על הציבור הספרדי. ומסתבר, שאת הפירות שקוצרים עכשיו, עמלו עבורם עוד מהדור הקודם והרבה בזכות הסבתא הצדקנית. כל התלאות והשתלשלות העניינים והתעלומה שגם המשפחה לא יודעת לפתור אותה עד היום, בכתבה שלפניכם:

תוך שנתיים, הפך בית כנסת החיד"א לבית כנסת הספרדי הכי פעיל בעיר.

6 מתחמים שפעילים ומלאים כמעט בכל שעות היממה; מניינים של תפילה משעות הנץ ועד סוף זמן תפילה ושיעורי תורה לכל דורש בין בימות השנה ובין בימי בין הזמנים.

המתפללים הקבועים שם משערים שיש אלפי מתפללים ביום. ומסתבר, שלמקום יש זכויות רבים, ואם נדייק, לבעלי המקום רבי יצחק שטרית ואביו שיחיה רבי דוד שטרית ביחד עם הסבתא.

רבי דוד שטרית קובע עיתים לתורה בסוכה

 

הבן. רבי יצחק שטרית.

 

בתחילת הדרך לפני שנים רבות, הקים רבי דוד שטרית "בית כנסת מניין" במקלט סמוך בשדרות עוזיהו, לאט לאט נקבצו ונוספו אנשים לאותו מניין והוא החליט בליבו לבנות בית כנסת גדולה ומפוארת שתכיל את כולם וגם, שיהיה שם כולל ומוסדות.

לשם כך הוא אסף כספים והתאמץ, והכל בשביל המטרה שלו שהוא היה מוכן להקריב עליה את כל חייו.

אחד מהנכדים מספר ל"חרדים אשדוד": "לפני שנים רבות, כשסבא דוד הבין שהמקלט בשדרות עוזיהו לא מספיק כדי לממש את חלום חייו, הוא הגיש בקשה להקצאה על המקום שבית הכנסת ממוקמת וקיבל אותה. סבא עבד בבזק והרוויח שכר נאה, כשאת מרבית המשכורת הוא הקדיש למוסדות שעתידים להבנות.

החלום שהתגשם, מוסדות החיד"א היום- מעצמה ספרדית באשדוד

 

 

כשסבא דוד התחיל לבנות ואסף ביחד עם סבתא אסתר פרוטה לפרוטה, לצערנו, נטפלו אליו אנשים לא הגונים שראו את ההתלהבות שלו, ופשוט ניצלו ושיקרו בכל מה שרק יכלו וסבא, מרוב התשוקה שלו להקים מוסד תורה, לא שאל שאלות וכך "נשרף" לו סכום נכבד של כסף עליו עבד שנים רבות בידי נוכלים.

שכשהוא הבין שכל מה שהוא אסף לא מספיק, הוא ישב וחשב עם סבתא אסתר מה עושים? ואז הם עשו את הצעד האמיץ הבא: סבא פתח את חשבונות הפנסיה שנצברו לו כל השנים, את כל הכסף שהוא היה אמור לעזור לו לחיות ממנו את שארית חייו, את הכל הוא שיחרר עבור בניית בית הכנסת וסבתא, שחררה את כל הכסף שחסכה עבור החתונות של הילדים, והם האמינו באמונה תמימה- בסוף ה' יעזור והכל יסתדר!

רבי דוד שטרית יחד עם הבבא ברוך

כשסבא התחיל לבנות את בית הכנסת, זה התחיל ב2 קומות לא גדולות שאותם בנה לאט לאט מהמשכורת שלו מחברת בזק, ואז סבא דוד הודיע לכולם שהוא קורא למקום "מוסדות החיד"א" וזאת התעלומה שאף אחד מהמשפחה לא יודע, למה סבא החליט לקרוא למוסדות על שם החיד"א? הוא לא מוכן לספר ואין לאף אחד מהמשפחה והחברים תשובה לזה עד היום מלבד מסבא בעצמו.

לימים, כשהם היו צריכים לחתן ילדים, קרה נס וה' עזר להם ודוד שלי התעשר בפתאומיות וכך סבא וסבתא נעזרו לחתן את הילדים בקלות.

כיום סבא מהווה לנו דוגמא אישית בסדר היום שלו בתפילות ובקביעת עיתים לתורה"

מתפללים מבית הכנסת מספרים ל"חרדים אשדוד" בהתפעלות על המקום שהתפתח "פתאום": "זה מדהים איך שהמקום תפס תאוצה, לא זכור לנו שאי פעם, היה באשדוד מעין "שטיבלך" ספרדי שפתח את שעריו לכל דורש תורה. המקום פעיל תמיד וגדוש בשיעורי תורה ותפילה יומם ולילה כשבכל חודש לא יודעים איך ימשיכו להחזיק את החודש הבא זה כל פעם נס מחדש וזה עומד לזכותם של בעלי האכסניה רבי דוד ורבי יצחק שמסרו ומוסרים את נפשם למען התורה בשקט ובצניעות"

כך נראה בית כנסת החיד"א בבין הזמנים בימים אלו:

 

שיעורים בשבוע שכולו תורה בחוה"מ סוכות עם טובי הדרשנים והמרצים בארץ:

מוסדות החיד"א המפוארים בלב רובע ג' ממעוף הציפור:

 

בפעילות בין הזמנים אב בערב:

לצפייה במגזין החג: הַלּוֹחֵם הַחֲרֵדִי – 50 שנה למלחמת יום הכיפורים – לחץ כאן

צילום: באדיבות המשפחה, חרדים אשדוד, נתנאל משה, יהודה לוי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
11 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
11 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
חיים ד.
7 חודשים לפני

מקום מעולה שבמעולים, רק שהנחשים יפסיקו להכניס פוליטיקה למקום.
מקום שיש בו שיעורי תורה ותפילות בכל שעה שרוצים, ישנם במקום אברכים גאונים ב"ה שיענו ויסייעו בכל עניין תורני, שתייה חמה וקרה… רק תבוא ותלמד.
רק בבקשה. די עם הפוליטיקה. שזה שורש כל טומאה, שנאת חינם ולשון הרע.
תשאירו את המקום רק לתורה הטהורה.
נ. ב.
במקום יש שרותים מפוארים, וכל 'הפוליטיקאים' מוזמנים להרהר את הגיגיהם שם בשקט, ולצאת משוחררים מפוליטיקה.
שנה טובה
חיים ד.

חיים
7 חודשים לפני

אין על מוסדות החיד"א
יישר כוחכם

חיימקה
7 חודשים לפני

מוסדות החידא והציבור הספרדי צריכים להודות מעומק הלב למוסדות פיטסבורג {שירו לעצמם ברגליים} ואסרו על חזנים בני עדות המזרח לגשת לעמוד…. ומאז מוסדות החידא בפריחה עצומה….

אשדוד לפני הכל
7 חודשים לפני

חשוב לזכור שמוסדות החידא תומכים באמסלם מידיעה

ישיבשער
7 חודשים לפני

אין על נתי שיטרית שעוזר ומסייע בהחזקת המוסדות

יהודה לוין.
7 חודשים לפני

המרכז הרוחני הגדול של הספרדים שנותן אווירה וחשק להתפלל והכול בנעימות ובחן וחסד מקום שפתוח 24/7 ותמיד יש מניני תפילות בית מדרש פעיל עם עשרות אלפי ספרי קודש מקווה פינת קפה ותה והכול ללא עלות זה הזמן לתת ולהקדיש למקום הקדוש הזה כול מה שאתם יכולים בכדי שהמנגינה הזאת תמשיך לזמר ולנגן והכול אודות לצניעותו וגאונותו של הרב יצחק שיטרית שליט"א שבחוכמתו הרבה וענותנותו הרבה נותן את כול הלב והנשמה למען המקום ולמען המתפללים ירבו כמותיכם בישראל ולוואי ומקומות כאלו יגדלו וירבו בעירינו אשדוד אמן.

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן