לקראת מערכה גורלית

בהשתתפות בני הרבי: גבאי ועסקני חסידות גור התייצבו לכנס חירום

גבאי השטיבלך (בתי הכנסת של החסידות) ועסקני חסידות גור התייצבו השבוע לכנס בחירות בהשתתפות בני האדמו"ר מגור, רבני וועדת החסידות והנציגות במועצת העיר אשדוד

גבאים ועסקנים, כמאה אנשי לב הנושאים בעול הציבור נקראו השבוע ל"כינוס חירום" בהשתתפות שני בני כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א המתגוררים בעיר.

נציג החסידות במועצת העיר, סגן ראש העיר הרב יחיאל וינגרטן, מתבקש לשאת דברים. ניכר עליו כי הוא מגלה בקושי טפח ומכסה כמה אלפים. "טוב היה לו כינוס זה היה מתקיים בשבת שאז אין הקלטות", מנסה הוא להסביר בהומור דק את הקושי להיכנס לפרטי פרטים, "המערכה הפעם איננה פשוטה, יש המצהירים בפומבי כי יעשו הכל שאגודת ישראל יישבו באופוזיציה, כל ה'יש' העצום שנבנה בעמל בארבעים השנים האחרונות ע"י נציגי אגוד ישראל כל אחד בשמו הטוב יבורך, ובפרט בקדנציה האחרונה, נמצא בסכנה. עלינו להתגייס בכל הכוח כדי למנוע מהם לממש את מזימותיהם".

לאור העובדה כי הפעם אגודת ישראל אינה כוללת את כל הקהילות שנמנו עמה עד כה, ביקש הרב וינגרטן לחדד: "הפעם אנחנו במערכה של מי לד' אליי! עלינו להוכיח כי דרכה של אגודת ישראל באורם של רבותינו הקדושים חיה וקיימת, שהיא לא נפגעה בכהוא זה כתוצאה מהאירוע המצער שגם יוזמיו אינם יודעים להסביר מדוע עשו זאת, כאשר הם זכו לקבל בקדנציה הזו את כל צרכיהם בשוויון מלא ובשקיפות. עלינו לחדד לעצמנו, אנחנו חונכנו לסדרי עדיפויות שמקדשים קודם כל את ענייני היידישקייט, הרבה לפני הדאגה לצרכי הכלל והפרט המחויבת גם היא וב"ה שגם בנושאים אלה ישנם הישגים רבים, אך היידישקייט היא לפני כל דבר אחר והקול הזה חייב להמשיך להישמע בקול רם".

בנו של הרבי מגור הרה"צ רבי נחמיה אלתר מציין בנאומו את הצער שיש כתוצאה מכך שיראי ד' אינם הולכים יחד, ומדגיש את שביעות הרצון הקיימת מכך שהנציגות שלנו עובדת כראוי ופועלת עבור כלל הקהילות, וזאת על פי ההוראות שהתקבלו. בדבריו עמד על ההישגים הרבים בקדנציה היוצאת והביע ביטחון בכך שהציבור, המורגל ליישם את מה שמבקשים, יתגייס ויפעל במרץ להגדלת כוחה של אגודת ישראל בכל האמצעים הקיימים.

חבר הוועדה הרב אברהם בנימין זילברברג שליט"א, ציטט את דברי הרבי האמרי אמת זיע"א לחסידים בימים ההם, כי לא אתם צריכים לאגודה, אגודה צריכה לכם. הוא ציטט את מה שסופר על ימים מקדם עם ההצעה לחייב שמירת שבת בכל המרחב הציבורי בארץ ישראל, בתנאי שיסכימו לחילול שבת בחיפה, כאשר הרבי הבית ישראל ומועצת גדולי התורה סירב בכל תוקף. מי נתן בידנו את הסמכות להתיר חילול שבת. "אנו רוצים שהשלום והאחדות באשדוד יישמרו, אבל לצד זאת עלינו לפעול שהקול של אגודה והיידישקייט יתחזק, ובוודאי שלא ייחלש חס ושלום".

הרב שמעון פייבוש מחברי הוועדה סיכם את הכינוס בדברים מעשיים, הוא קרא להפעיל באופן מיידי את מבצע 'חבר מביא חבר', כשבשלב הראשוני יש למנות בכל שטיבל נציג לנושא הבחירות והוא ירכז וימפה את מספר הקולות שכל אברך גייס בפעם הקודמת מקהלים מבחוץ, תוך שאיפה שכל אחד יפעל להביא עוד קול ובכך יגדל מאוד כוחה של אגודת ישראל. כמו כן גם הוא חזר וביקש לעשות כל מה שניתן כדי שהעבודה על הבחירות תהיה באופן חיובי ולא להיגרר למדנים ומחלוקת חס ושלום. "צריך לעשות למעשה, מדיבורים אין תועלת", סיכם כשתכף ומיד התיישבו קבוצות קבוצות של פעילים לגבש תכניות פעולה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
3 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
3 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
פני מנחם
7 חודשים לפני

קשה לגור שהם כבר לא שולטים…….

אחד שנמאס לו משחיתות
7 חודשים לפני

הגיע הזמן להבין שכללי המשחק השתנו ואנשים מתפכחים

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן