במעמד הרב הראשי

אלפים עלו להתפלל בקבר רבי חיים ויטאל זיע"א

אלפים עלו להתפלל על קברו של המזבח הטהור המהרח"ו זיע"א ביום ההילולא באוהל קברי הצדיקים בקרית מלאכי | התפילות בלטו בעיקר עבור מצב עם ישראל במלחמה חיילי צה"ל והחטופים שישובו לחיים טובים ולשלום

 

העיר קרית מלאכי לבשה חג בהילולא הגדולה של מזבח הטהור רבנו הקדוש רבי חיים ויטאל זצוק"ל תלמידו הגדול של האר"י הקדוש זיע"א דודו ומחותנו של "הרב המוסמך" הגה"ק רבי יאשיהו פינטו זצוק"ל, במלאת 404 שנים להסתלקותו, מעמד ההילולא התקיים ב"אוהל קברי הצדיקים" בקרית מלאכי בהשתתפות קהל רב שהגיע מכל רחבי הארץ שנגשו להתפלל לישועת הכלל והפרט בעם ישראל.

החל משעות הערב ליל ההילולא אמש (שלישי) נפתחו דלתות אוהל "קברי הצדיקים" וציבור רחב מכל רחבי הארץ ובראשם מקובלים, רבנים, ואדמור"ים לצד עמך ישראל נהרו בהמוניהם במשך כל הלילה לשפוך שיח תפילות ותחנונים, על קברי הצדיקים הטמונים במקום ובראשם רבנו המהרח"ו זיע"א בעל ההילולא, שם רבים העתירו בתפילות וקראו תהילים, כשבכניסה הדליקו נרות עמך בית ישראל לכבוד בעל ההילולא.

סמוך לחצות לילה הגיע בנש"ק הגה"צ רבי חיים שמעון פינטו שליט"א רבה של אשדוד וקרית מלאכי כשהאוהל היה מלא וגדוש עד אפס מקום, כך גם ברחבה הגדולה ובאוהל הנוסף שהוקם לציבור הרחב, והחלו בלימוד "תיקון כרת". לצד הרב שליט"א השתתף ראש העיר מר אליהו זוהר הי"ו ראש המועצה הדתית מישל טפירו הי"ו ועוד שורה של רבנים חשובים.

בעת חצות לילה הגר"ח פינטו ערך השתטחות בסמוך לקברו של בעל ההילולא ושם התפלל מעומק ליבו, תוך כדי שפרץ בבכי והעתיר בישועה ורחמים על עם ישראל הנמצא בשעות קשות אלו של מלחמה הסובבת את כל הארץ מבית ומחוץ, כל אותו הזמן הציבור עשה מעגל סביב הרב שליט"א ולסיום ערך ברכת "מי שבירך" לכל חיילי צה"ל ולכל השבויים החטופים שישובו במהרה לביתם בריאים ושלמים לחיים טובים ולשלום בזכות בעל ההילולא והצדיקים הקדושים הטמונים במקום הקדוש זה.

בסיום ה"תיקון כרת" והתפילות הקהל העצום הרגיש התעלות מיוחדת ואז פרצו כולם בשירה מיוחדת של כיסופין ובתקוה לגאולה השלמה כשהגר"ח פינטו מלהיב את הקהל כל העת.

בצאתו, הגר"ח פינטו נשא דברים קצרים והביא את דברי רבינו המהרח"ו זיע"א שבגלות זו ודאי עברנו את שער המ"ט טומאה ואם כן איך אפשר להינצל? אלא הכח לכך זה רק בזכות עסק התורה הקדושה שזה לא היה במצרים. הרב פינטו הזכיר שמעלת ה"תיקון כרת" שמתקיימת מיד לאחר חג הפסח, היא מועילה לחשש שח"ו למי שנכשל בעוון אכילת חמץ שאיסורו כרת.

בשנים עברו היה מגיע לעיתים הגאון האדיר רבי משה שטרנבוך ראבד העדה החרדית והיה מתבודד במקום ומתפל זמן רב לישועצת הכלל והפרט.

לקראת ההילולא הגדולה, נשא דברים בנש"ק הגה"צ רבי חיים פינטו שליטא בשבחי המהרח"ו זיע"א גדולתו וקדושתו ואף התייחס למקום מנוחתו.

הגר"ח פינטו התייחס למקום קברו של בעל ההילולא ואמר: שראוי ונכון להרבות בתפילה ותחינה על קברות הצדיקים, אשר הם מגן וצינה לכלל ישראל מפני צרותיהם, בפרט בימי ההילולא של הצדיקים, העת בה הם נפקדים בישיבה של מעלה, ובכוחם לפעול ישועות גדולות לטובת עם ישראל. ואם כי לצערנו קברו של רבנו בעל ההילולא רבי חיים ויטאל זיע"א, כבר אינו במקומו בוודאות, ואין באפשרותנו לשפוך צקון לחשנו שם, מכל מקום, ברור הדבר, שתפילה מעומק הלב לבורא עולם שיחוננו בזכותו ביום ההילולא דיליה, תעלה מעלה לפני כסא הכבוד ותפעל פעולתה.

באוהל קברי הצדיקים זיע"א טמונים עוד צדיקים קדושים וטהורים גדולי הדורות אשר טרם הגיע לפרסם את שמם, כשביניהם טמונים אבות הקבלה: המקובל הקדוש רבי שלמה פינטו אביו של רבי חיים פינטו הגדול, המקובל הקדוש הנזיר רבי אברהם בן מלכא הי"ד שנהרג על קידוש ה' ביום חתונתו, לפני 300 שנה, והוא בנו של המקובל האלוקי רבי כליפה מלכא, והמקובל האלוקי רבי שלמה בן שבת, חי במאה הה', מעתיק שדה מערת המכפלה, שהיה קבור בעיר "תאמאנרת" במרוקו, שנמצאת 50 ק"מ מהעיר "מוגאדור", ועוד חמישה צדיקים קדושים. כאמור אבות הקבלה אלו הגר"ח פינטו הציל במסירות נפש עילאית את קבריהם מסכנת חילול מוחשית.

במשך רוב ימות השנה אוהל הציון סגור, הגר"ח פינטו הסביר: "מטעמים אלו לעת עתה המקום סגור באופן כללי, פרט לימים קבועים, וכל החפצים לשפוך שיח במקום קדוש זה יכולים לעשות זאת, באותם זמנים".

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
1 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
1 תגובה
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
שמואל
10 ימים לפני

זכות הצדיק תגן עלינו ועל כל עמו ישראל יחזיר חיילינו לשלום ויחזיר שבוינו לחיים ולשמחה ולשלום אמן כן יהי רצון

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן