חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
נפילה צורבת

שילם 500 ש”ח – ואיבד את “מספר הזהב”

אמיר חסארמה רכש מספר “זהב” לטובת העסק – ואז גילה שהמספר נותק ללא התרעה. הוט מובייל: “המספר הועבר אליו בטעות – ותוקן מיד”

הסיפור של אמיר חסארמה, נשמע כמו חלום בלהות של כל עצמאי קטן: הוא רכש לטענתו מספר סלולר “זהב” עבור עסק משלוחים שהקים – מספר קליט, כזה שמושך לקוחות ומופיע בפרסומים הרשמיים של העסק. אך שנה לאחר מכן, כשהתקשר לשירות הלקוחות כדי לשדרג את החבילה, התרחש המהלך ששינה את הכול: שעתיים אחרי השיחה – הקו נותק לחלוטין.

לדבריו, כל פניותיו להוט מובייל עלו בתוהו. החברה טענה שהמספר לא שייך לו, לא נמכר לו, ואף הועבר אליו “בטעות”. משם התחיל מסע משפטי, שבסופו נאלץ חסארמה להתמודד עם אובדן המספר, טלטלה עסקית, וטענות לפגיעה בפרטיות.

מספר זהב – ונפילה צורבת

לטענת התובע, הוא שילם 500 שקלים עבור מספר זהב (מספר קליט במיוחד), והשתמש בו במשך שנה עבור עסק המשלוחים שפתח. המספר הופיע על שיקים, חשבוניות, ואפילו בהודעות ווטסאפ ובמערכות הבנק.

אבל ב-19 ביולי 2021, כשפנה לחברת הוט מובייל כדי לשדרג את החבילה הסלולרית, החל מהלך שקט אך הרסני: למחרת בבוקר, ב-20 ביולי, נותק הקו – ללא כל הודעה מוקדמת, וללא יכולת לשחזר אותו. חסארמה טען בפני בית המשפט כי מדובר בפגיעה חמורה בזכויותיו, וכי נגרמה לו עוגמת נפש קשה.

אולי יעניין אותך

לטענתו, הוא לא קיבל הסבר מניח את הדעת מהחברה, וכל פניותיו נתקלות בחומת שתיקה או תשובות מתחמקות. גם הניסיון לבצע ניוד של הקו לחברה אחרת – נחסם על ידי הוט מובייל.

הוט מובייל: “המספר שלנו, והוא לא היה למכירה”

מנגד, הוט מובייל טענה בכתב ההגנה כי המספר “הועבר לשימושו של התובע בטעות ובחוסר סמכות”. לדבריהם, מדובר במספר פנימי של החברה שאינו נמכר ללקוחות כלל, ולאחר שהתגלה כי הועבר בטעות – נעשה ביטול מיידי.

עוד נטען כי אמיר חסארמה לא חתם על הסכם כלשהו לרכישת המספר המדובר, וכי לא ניתן להוכיח ששילם את הסכום עליו דיבר. החברה אף הציעה לו “מספר יפה” חלופי, אך הוא סירב.

הכרעת בית המשפט: התביעה נדחתה

השופט אורי גולדקורן מבית משפט השלום בחיפה קבע כי לא עלה בידי התובע להוכיח שהוא הבעלים של הקו, או שקיימות לו זכויות כלשהן במספר. לדבריו, כל ניסיון למקם את הניתוק כשנה לאחר הרכישה – אינו נתמך בראיות. עוד נקבע כי גם אם חלה טעות מצד נציג החברה – היא תוקנה באופן מיידי, וכי לא נגרם לתובע נזק שמצדיק פיצוי. בסיום פסק הדין נאמר: “דין התביעה להידחות. בנסיבות העניין אין צו להוצאות.”

למרות תחושת העוול שחווה התובע – בית המשפט העדיף את גרסת החברה, ולבסוף הלקוח נותר בלי המספר, ובלי פיצוי. הסיפור הזה הוא תמרור אזהרה לכל צרכן: ודאו שאתם חותמים על הסכמים כתובים, שמרו קבלות, ואל תסתפקו בהבטחות בעל-פה – גם אם הן מגיעות מנציג שירות “נחמד”.

מעניין יהיה לעקוב אחר תחום המספרים והסכומים הגדולים שלקוחות עסקיים מוכנים לשלם עבור מספר זהב.

|| הכתבה בשיתוף: פנחס כהן – מתמחה בנזיקין ובעוולות מסחריות ||

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
1 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
1 תגובה
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
צדיק יסוד
24 ימים לפני

מי שמתעסק עם כלבים שלא יופתע שמתעורר עם פרעושים. הוט ? לא מתקרב עם מקל 6 מטר

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן