לאחר סיור צמרת העירייה

שורת ליקויים בטיחותיים וחשדות חמורים על עבירות בבניית הקאנטרי באשדוד

בדו״ח של מנכ״ל העירייה אילן בן עדי עולה שורת ליקויים בטיחותיים וחשדות בבנית הקאנטרי • חברת חפ״א (לפיתוח אשדוד) והמנכ״ל יצטרכו לתת את הדין והתשובות בנושא • יועמ״ש העירייה יצטרך לבחון לזמן את מנכל חפ״א וכל הנוגעים לחקירה בנושא

מקום עם כשלים בטיחותיים חמורים - הקאנטרי והדו״ח

סערת הקאנטרי עולה שלב: לאחר שסגן ראש העיר שמעון כצנלסון דרש מראש העיר לכנס ישיבת מועצת עיר שלא מן המניין בכדי לאשר את פתיחת הקאנטרי לאחר שלדבריו ״סודרו כלל דרישות הבטיחות במקום״, לפני יומיים נערך סיור של צמרת העירייה, מנכ״ל העירייה אילן בן עדי, מהנדס העיר רולנדו רייטר, מנבל אגף ביצוע, מנהלת מחלקת הפיקוח בעירייה ונציגי החברה במתחם הקאנטרי עלו שורת ליקויים בטיחותיים חמורים, וחשדות באופן בניית הקאנטרי תחת זלזול מחפיר בדרישות הבטחות במקום.

בדו״ח שהוציא מנכ״ל העירייה לאחר הסיור שהגיע לידי ׳חרדים אשדוד׳ עולה כי שורת ״ליקויי בניה״ נמצאו במתחם – מגוון פגמים הקיימים במבנה מרגע בנייתו ואשר עלולים לפגוע בערכו, בשלמותו במראהו, בהנאת המשתמשים ובביטחונם ובניקיון ובאיכות המבנה של הקאנטרי.

מנכ״ל העירייה מדגיש כי ״רובם המכריע של הליקויים שאותרו מגיעים לכדי עבירת בנייה שיש לפתוח בגינם חקירה על כל המשתמע מכך״.

עוד עולה מהדו״ח כי נכון להיום תיק האישורים שהוגש למפקח כולל 9 אישורים בלבד מתוך 30 הנדרשים, התיק לא כולל את האישורים הכי חשובים על מנת שתתאפשר פתיחה חוקית של המקום. אישור כיבוי אש ואישור פיקוד העורף – לא הוגשו. כמו״כ לא הוגשה אפילו הצהרת יועץ אחד של הפרויקט, לא בטיחות, לא נגישות, לא מהנדס המבנים ולא עורך הבקשה
האדריכל.

מנכ״ל העירייה מסכם את הדו״ח החמור: 

״ממהביקור הקצר במבנה, נלקחו דוגמאות בלבד, המייצגות את עיקרי הליקויים והעבירות על חוקי התכנון והבניה. אני ממליץ לשכור את שירותיה של חברה מקצועית, שתפקידה יהיה לבקר את ההתאמה של המכרז להסכם ואת אלה לכתבי הכמויות והמפרטים הטכניים לעומת הביצוע בשטח . איכות הביצוע ירודה עד כדי חובבנות, לצד ליקויי הבניה ומפגעי הבטיחות.

אלה עובדות שלא מאפשרות לעבור לסדר היום, ומחייבות בדיקה מקצועית כוללת שתיתן דין וחשבון לציבור, הכיצד פרויקט דגל לספורט בילוי ופנאי, שתוקצב באופן מלא בהתאם לאומדנים, מסתיים בכישלון ביצועי כה בולט? עוד אמליץ כי לצד תהליכי המסירה מהקבלן לחפ"א שגם העירייה צריכה לקחת בו חלק, כמי שתקצבה כ 15 מלש"ח בפרויקט זה, וכמי שעתידה לקבל את המבנה בתום תקופת ההפעלה. בניגוד גמור להצהרותיו של מנכ"ל חפ"א שהקאנטרי מוכן לפתיחה, על דעת כל הגורמים המקצועיים כולל נציגי הולמס פלייס- המבנה והמתחם אינם מוכנים לפתיחה, שלא לומר רחוקים חודשים רבים מבשלות לפתיחה. קבלן חפ"א גורר רגליים בתקופה האחרונה, העבודות לא מתקדמות ובסיור בשטח נמצאו 2 עובדי ניקיון של קבלן המתחם ואפילו לא עובד מקצועי אחד .

תיק האישורים למתן תעודת גמר חסר ביותר ,ובכלל זה האישורים החשובים ביותר הנדרשים: בטיחותי, כב"ה, הנגשה, חשמל וכיו"ב. יצוין שחלק מהגורמים הרגולטוריים כגון : כב"ה , מסרבים לעשות ביקורת במבנה , כל עוד לא יוכשרו או יסולקו עבירות הבניה. בכלל זה עבירות הבניה הבאות : שינוי בינוי הבריכה חדר עזרה ראשונה שהפך לסאונה . חדר מציל שהפך למחסן ביטול עמודים . שינויים במנהלה . העברת המרחב המוגן לשלב ב' שינוי גרם המדרגות אולם פעילות ילדים שהפך לקפיטריה מתחם החצי עגול כ 200 מ"ר עדיין בביצוע ומחייב פגיעה בכניסות ויציאות החירום. ויתור על חלקים שלא נבנו, בניגוד לקבוע בתוכניות, בהיתר ובמכרז. ביטול חדרים להגדלת חדר הכושר . בוטלו שירותים ומלתחות עבור חדר ספינינג. ביטול מבואות.

כל הסוגיות האלה מעלות שאלות משפטיות מרחיקות לכת הכוללות גם את התהליך המכרזי וההסכמי מול הזוכה. ברקע הדברים, יש לציין את הבחירה המוזרה של חפ"א ו/או הקבלן, בפרטים הכי פשוטים והזולים שהשוק יכול להציע, וזאת במקום של נופש, בילוי וספורט שאמור לשדר איכות והקפדה. זלזול זה בבחירת הפרטים ואיכות הביצוע הירודה, מתבלטת בכלל ובפרט לנוכח החלקים בפרויקט שבוצעו ע"י הולמס פלייס כגון : סטודיו וחדר הכושר, המתאפיינים בפרטים יוקרתיים איכות ביצוע מוקפדת . לאור האמור לעיל אי אפשר שלא להידרש להכרזתו של מנכ"ל חפ"א שהקאנטרי מוכן לפתיחה, כהכרזה שבינה לבין המציאות אין קשר.

כל השינויים והבניה בניגוד להוראות התוכנית וההיתר מחייבים פיצול היתר, דרישה שגם כב"ה עומד עליה . לצערי, המבנה אינו מוכן למסירה ויש להשלימו לרמת מסירה , תיק אישורים לתעודת גמר כמעט ריק , עבירות הבניה והשינויים שבוצעו מחייבים הליך סטטורי לא קצר. תהליכים שלבדם יארכו חודשים רבים באם כולם ירתמו להצלת הפרויקט״.

לסיכום אומרים בעירייה: תיק המסמכים לקבלת תעודת גמר חסר ביותר, אינו מכיל את האישורים החשובים לפתיחת המתחם התיק החוזר לחפ"א להשלמות ובמצב מוכנות זה של תיק האישורים לא ניתן לפתוח את המבנה.

היועץ המשפטי לעירייה יצטרך להכריע כעת האם לזמן לחקירה את האחראים לביצוע עבירות הבניה במתחם, כולל בכירים בחפ״א.

מעניין יהיה לשמוע כעת את תשובתם של יו״ר חפ״א שהתפטר לפני פחות משבוע חנוך דרך ארליך ויושב ראש סיעתו שמעון כצנלסון על דו״ח חמור זה שהתפרסם.

בכיר בעירייה בשיחה ל׳חרדים אשדוד׳: ״מעניין גם לשמוע מדוע ארליך בחר להתפטר בדיוק מספר ימים לפני פרסום הדו״ח הזה. האם ידע דברים שאנחנו לא?!״

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
1 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
1 תגובה
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן