הישר משדה התעופה לכולל

שובו ארצה של רבי מאיר אבוחצירא ראש מוסדות "תפארת רפאל" מהילולת הצדיקים במרוקו

ברכת שלום עליכם לרבי מאיר אבוחצירא בחזרתו ממרוקו לכולל. הגר"י סבח מגיד מישרים בשיחת חיזוק ותיקון חצות אחרון במוסדות "תפארת רפאל"

הרה"ג ר' מאיר אבוחצירא ראש מוסדות "תפארת רפאל" וראש הכולל להוראה "תורה לשמה", חזר ממסע בין שבוע ימים במרוקו לרגל הילולת ה"מלאך רפאל" אנקאווה זצ"ל ומיד עם הגיעו לעיר, נכנס לכולל האברכים שקיבלו את פניו בברכת שלום עליכם.

זמן קצר אחר כך הגיע מגיד מישרים הרה"ג ר' יהודה סבח רו"כ "תפארת דוד" ומסר דברי חיזוק והתעוררות בפני האברכים לקראת סוף זמן קיץ.

לאחר תפילת מנחה, הציבור הרחב ובראשם הרבנים ישבו על הארץ למרגלות ארון הקודש וקראו תיקון חצות יחד עם הקינות כנהוג.

עם תום אמירת הקינות, נשא דברי התעוררות הגר"מ אבוחצירא ועמד על ענין ביאור ההלכה בחשיבות על כל יהודי לעורר בליבו צער על חורבן בית המקדש ועל כך שהשכינה מוטלת בעפר ורק מי שבאמת לוקח את ענין חורבן הבית בליבו, זוכה ורואה בשמחת ירושלים.

הרה"ג רבי עמרם קסטיאל רבה של "טולוז" בצרפת שהיה נוכח בתיקון חצות, סיים באומרו שזוכר כשהיה ילד קטן התגורר בעיר "מוגאדור" במרוקו – עירו של הרה"ק רבי חיים פינטו הגדול זצ"ל, אביו היה שולח אותו ביום תשעה באב לקנות כד חרס קטן ודק וכשהיה מגיע הביתה, היה מצווה עליו שילך לשאוב בזה מעט מים מהבאר, ומיד כשהיה מכניס את הכד הקטן עם החוט שהיה קשור בצידו, הכד היה מתנפץ לרסיסים כשהיה מקבל מכה מצידי הבאר ומשכך פרצתי בבכי, איך אגיע לאבא ואספר לו שהכד נשבר? כך היה חוזר על עצמו מעשה זה כל שנה ורק משגדלנו הבננו, שזה מה שבעצם אבא רצה מאיתנו שנוריד דמעות ביום זה, וכך היתה הדרך והיו מספרים לנו את אגדות החורבן.

צפו בגלריה

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
1 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
1 תגובה
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
בן זקרי אילן
1 שנה לפני

צדיק יסוד עולם
רבי מאיר אבוחצירא

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן