בחירות 2023

ריח של בחירות: איך ישפיעו בחירות 2023 על המפלגות החרדיות בעיר

לא צריך חוש ריח מיוחד כדי להבין שהבחירות לרשויות המקומיות כבר בפתח. "שרירים", "רמיזות" בעיתונים ועקיצות פוליטיות כבר מזמן באויר ולנו נותר רק לעשות לכם סדר ולבדוק מה מצבן של המפלגות החרדיות לקראת הבחירות, ואיך הן ישפיעו עליהן.

זה לא סוד שהמפלגות החרדיות הן אלה שבדרך כלל מכריעות מי יהיה ראש העיר. עם כוח של 20 אחוזים מכלל בעלי זכות ההצבעה בעיר, שהם בעצם כמו 30 אחוזים, בגלל אחוזי ההצבעה הגבוהים במגזר החרדי לעומת הציבור הכללי, שס ויהדות התורה תמיד נחשבו למפלגות המחוזרות ביותר על ידי ראשי הערים השונים.

אולם גם שם לא הכל ורוד והמלחמה על קולותיהם של הציבור ההודי בעיר, כמו העובדה שגם מפלגת 'קול הלב' שלא עברה את אחוז החסימה בבחירות הקודמות הולכת להתמודד שוב בבחירות האלה ועלולה לנגוס מהן מצביעים, גורמת לאי שקט בתוך המפלגות עצמן ולמלחמה על כל קול. "חרדים אשדוד" מביא לכם את הסקירה המלאה של כל המפלגות הללו, הדילמות והחששות.

יהדות התורה: גרעין המצביעים של יהדות התורה הוא בדרך כלל זהה, והסיכוי לנגוס בו או להגדיל אותו בעיר לא גדול. אחת הפעמים הבודדות שזה קרה, היה כשהרב פנחס שרייבר ז"ל הביע את תמיכתו ב'קול הלב' וגרם לזליגה של קולות מיהדות התורה לקול הלב. בשונה משס ביהדות התורה מרוצים מהשילוב עם ראש העיר לסרי ונראה כי יתמכו בו גם הפעם, אך חשוב לזכור שבאופן גורף הלכו יהדות התורה ושס עד כה בבחירות המוניציפליות ביחד בתמיכתם בראשי ערים ועל פניו זה אמור להמשיך כך גם בבחירות הקרובות.

שס: זה לא סוד שבשס המקומית נמנעים מלהביע תמיכה בראש העיר מעכשיו, זכר לכניסתם אחרונים לקואליציה. לעומת זאת בסביבתו של ראש העיר יודעים אצל נמצא הכדור והם נושאים את עיניהם אל יו"ר שס בירושלים אריה דרעי שם תיפול ההחלטה. בשונה מיהדות התורה לה גרעין מצביעים קבוע, בשס המצב שונה, אבי אמסלם הצליח להוסיף לגרעין הקשה המונה 4 מנדטים, עוד 2 מנדטים ובשס בטוחים כי יגדילו את כוחם גם בבחירות האלה מה שלא בטוח בכלל, לאור הטענות כי שס לא ניצלה את מספר המנדטים שלה בעירייה כמו שצריך ועסקה יותר בשריפות וכיבוי שריפות מול הנהלת העיר, באשמת מי? כל צד מאשים את הצד השני, מה שלא משנה את העובדות.

קול הלב: המפלגה שידעה ימים יפים בעבר כשהוביל אותה אליהו בן חמו ז"ל שהיה אהוב מאוד בעיר, לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה בבחירות שעברו ומתכננת להתמודד שוב בבחירות הקרובות, דבר ששס מאוד לא אוהבת. גם שס וגם קול הלב בונים על חיבור עם המגזר ההודי של דוד טלקר, במטרה שלא ירוץ ברשימה עצמאית ויגזול מהן קולות גם אם מעטים אבל חשובים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
2 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
2 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
2 שנים לפני

אחלה אבי עושה עבודה מצויינת
לא מגיע ללסרי שאבי ילך איתו

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן