פרסום ראשון

רגע לפני פתיחת הלימודים: האם מחיר הצהרונים בגני הילדים צפוי להתייקר במאות שקלים לחודש?

הוראת השעה הסבסוד הצהרונים בגני הילדים בערים שבאשכולות 4-5 (לפי מדד סוציו-אקונומי של הלמ״ס) הסתיים בסוף השנה. האם מחיר הצהרונים צפוי להתייקר במאות שקלים לחודש לכל ילד? או שהנושא הוסדר בתקציב המדינה | לפרטים המלאים

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

ההורים להם ילדים בגני הילדים בערים רבות בישראל עומדים בחוסר מידע בכל הנוגע לצהרונים בשנת הלימודים הקרובה שצפויה להיפתח בעוד ימים ספורים.

התשלום אותו משלמים ההורים לגני הילדים מתחלק ל-2. המחיר עבור הלימודים בגן עצמו שם מתבקשים לסכום סמלי פעם בשנה עבור עבודות ושכלולים. ומחיר אותו משלמים רוב המשפחות: לצהרונים – ארוחות הצהרים והישארות הילד או הילדה משעה 13:30 ועד לשעה 16:00.

המחיר לצהרון נגזר מ-2 סבסודים. האחד – החלטת שר האוצר שהחל אותה אביגדור ליברמן בשבתו כשר האוצר, ואותה המשיך שר האוצר הנוכחי בצלאל סמוטריץ׳ (על כך נרחיב בהמשך בהרחבה): סבסוד בסכום 250₪ לכל ילד בערים שבאשכולות 4-5 (במדד סוציו-אקונומי של הלמ״ס). והסבסוד הנוסף הוא לפי המיקום המדויק של אותה העיר במדד הסוציו-אקונומי.

כך שלדוגמא בשנתיים האחרונות עבור ילד באשדוד נדרש הורה לשלם – 50₪ בלבד עבור כל חודש. מאחר ואשדוד הייתה במקום 4 במדד הסוציו אקונומי – סך הכל 250₪ סבסוד של אשכולות 4-5.

באמצע שנת הלימודים האחרונה חלו 2 דרמות בזו אחר זו בעיר. הראשונה: אשדוד עלתה במדד הסוציו-אקונומי ממקום 4 למקום 5. מה שאמור היה לייקר את העלות לכל חודש מ-50₪ ל-100₪. אך מאחר והיה מדובר באמצע שנת לימודים הוחלט להמשיך את הסכום עד לסיומה של שנת הלימודים תשפ״ג-2023.

הדרמה השנייה: סיום התוקף של הוראת השעה בסבסוד 250₪ עבור כל חודש עליה חתם שר האוצר בזמנו איווט ליברמן. מה שאמור היה להקפיץ את הסכום לכל ילד מ-50₪ ל-300₪ לחודש.
הצהרונים כולם הודיעו אז בהודעה ששיגרו להורים כי יפסיקו את השירותים מאחר ואין מספיק הורים המעוניינים לשלם סכום גבוה שכזה עבור הצהרון, מי שניהל את המאבק אז היה ראש העיר אשדוד ד״ר יחיאל לסרי במכתב מיוחד ששיגר לראש הממשלה נתניהו ולשר האוצר הנכנס בצלאל סמוטריץ׳ פנה לסרי וביקש להאריך את הוראת השעה עד לסיום שנת הלימודים.

במענה אז של שר האוצר סמוטריץ׳ ל׳חרדים אשדוד׳ אמר שר האוצר כי הוראת השעה תוארך ובשנת הלימודים הבאה ייכנס הסבסוד באופן קבע לבסיס התקציב. ואכן מספר ימים לאחר מכן חתם שר האוצר על הארכת הוראה השעה והצהרונים המשיכו לפעול עד לסיום שנת הלימודים באותה המתכונת של 50₪ לחודש עבור כל ילד.

כעת אנו מפרסמים, לאחר שהוראת השעה לסבסוד ה-250₪ לילד הסתיימה בסוף השנה האחרונה מחיר הצהרונים לכאורה צפוי להתייקר באשדוד ובערים נוספות באשכולות 4-5 במאות שקלים!

כך שבאשדוד (כיום אשכול 5) מחיר הצהרון עבור כל ילד אמור לעמוד על- 350₪ לכל חודש. ובערים שבאשכולות 4 מחיר הצהרון אמור לעמוד על 300₪ לחודש.

תקציב המדינה: בפרק זמן זה מפעילי הצהרונים טרם קיבלו הודעה רשמית בכל הנוגע לסבסוד האמור האם נכנס לתקציב המדינה לשנים 2023-2024 והאם אכן ימומש.

הסברה: שר האוצר בצלאל סמוטריץ עמד על הכנסת הסעיף לתקציב המדינה. האם זה נכנס? והאם ימומש?

ההורים שעומדים ימים ספורים לפני פתיחת שנת הלימודים עדיין לא יודעים האם יהיו צהרונים בגני הילדים, וכמה ידרשו לשלם עליהם.

׳חרדים אשדוד׳ ימשיך לעקוב ולדווח.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
8 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
8 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
10 חודשים לפני

[…] מספר שבועות חשפנו ב׳חרדים אשדוד׳ אודות המצוקה בצהרונים בגני הילדים בערים המוגדרים על פי מדד הסוציו-אקונומי אשכולות 4-5 […]

10 חודשים לפני

[…] לפני מספר שבועות חשפנו ב׳חרדים אשדוד׳ אודות המצוקה בצה…. […]

10 חודשים לפני

[…] כפי שפרסמנו לראשונה ב׳חרדים אשדוד׳: שנת הלימודים נפתחה כאשר אלפי ילדים וילדות בגנים ובתלמודי התורה ללא צהרונים. […]

10 חודשים לפני

[…] כפי שפרסמנו לראשונה ב׳חרדים אשדוד׳: שנת הלימודים נפתחה כאשר אלפי ילדים וילדות בגנים ובתלמודי התורה ללא צהרונים. […]

אשדודית
11 חודשים לפני

ולמי זה מזיז? לאף אחד. ככה זה.
גם שנה שעברה הכל היה ברגע האחרון.
פתחיה מחזיקים את ההורים בגרון

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן