לעיני המונים

רבה של אשדוד קיים את מצוות “פדיון פטר חמור”

הרב הראשי הגה"צ רבי חיים פינטו קיים מצות "פדיון פטר חמור" • את המצוה זיכה לכל המשתתפים • בקרוב יערכו עוד שני "פדיון פטר חמור"

מעמד מצוות ״פדיון פטר חמור״

קהל המונים השתתף במעמד המצוה הנדירה "פדיון פטר חמור" ע"י הרב הראשי לאשדוד הגה"צ רבי חיים שמעון פינטו, לכבוד יומא דהילולא רבה של של הרה"ק רבי שלום בוזגלו זיע"א בעל ה"מקדש מלך" על הזוהר הק' ברחבת אוהל הצדיקים הקדושים זיע"א שבבית העלמין בקרית מלאכי.

החל משעות הערב, המונים נהרו מאזור הדרום לרחבה הגדולה בסמוך לבית העלמין ליד "אוהל הצדיקים הקדושים", שם הוכנה מבעוד מועד במה גדולה שבסמוך אליה הובאו בכבוד החמור והשה שבו יפדוהו במצוה.

לאחר תפילת ערבית, כל הרחבה הגדולה היתה מלאה, כך גם בחניה הגדולה התאספו קהל רב שהגיעו לכדי להשתתף ולחזות במצוה נדירה ויקרה זו ולשמוע על מעלתה.

דברי ברכה השמיע יו"ר המועצה הדתית הרב מישל טפירו. אחריו נשא דברים ראש העיר מר אליהו זוהר. בדבריהם ציינו את הזכות הגדולה לעיר קרית מלאכי אשר בזכות כבוד המרא דאתרא האדמו"ר הגה"צ רבי חיים פינטו יש את "אוהל הצדיקים הקדושים", השומרים על כל בני העיר ועל הזכות הגדולה שאנו נהנים לאורו של הרב פינטו שליט"א שנים רבות וכך ימשיך להנהיגנו עד ביאת המשיח. כמו כן הודו לרב שליט"א על שבחר לקיים את המצוה הנדירה והיקרה של פדיון פטר חמור כאן בעירנו לזכות כל המשתתפים להיות שותף למצוה יקרה וחביבה זו.

את המשא המרכזי נשא המרא דאתרא הגה"צ רבי חיים שמעון פינטו בתחילה הזכיר את בעל ההילולא במלאת 180 שנה לצדיק המקובל האלוקי הרה"ק רבי שלום בוזגלו בעל ה"מקדש מלך" על הזוהר הק' וזכותו תגן על כל עם ישראל, המכונה הרש"ב שהיה תלמידו של הרה"ק רבי אברהם אזולאי זיע"א, "כולי רועד כשאני מזכיר את השם הקדוש הזה" אמר בהתרגשות וברתת הגר"ח פינטו.

הזכיר את גודל מעלת המצוה שעליה נאמר שאדם מקבל שכר גדול כנגד כולן, כדוגמת מת-מצווה שאין מי יעסוק בה, שעל פי ההלכה, כל הנתקל במת-מצווה, חייב לקוברו אף אם הדבר יגרום לו ביטול מצווה אחרת. בפדיון נאמר שפודין את החמור ואנו נושאים תפילה לבורא עולם שהרי התורה צוותה אותנו לפדות את החמור בשה, ולכן אנו פונים להקב"ה שאם החמור הגיע לדרגה גבוהה כזו שפודין אותו ולא עורפים אותו, אז גם אנו מבקשים שיפדה את עם ישראל מהעוונות ויפדה מהצרות שלו ויזכו לגאולה השלמה, כמאמר הפסוק: "והוא יפדה את ישראל מכל עוונותיו".

עוד הזכיר כי זו מצוה חביבה ונדירה וכלשונו של הגר"ח פלאג'י זיע"א: "משביתים לימוד התורה כדי לקיים מצוה נכבדה זו".

את הזכות לקיום מצוה נדירה ויקרה זו, זוקף הגר"ח פינטו למשפחת סבן היקרה הי"ו. הגר"ח פינטו הדגיש שמצוה זו הוא מזכה את כל המשתתפים ואמר שראה בספה"ק שבעת שהכהן מברך על פדיון פטר חמור, זהו שעת רצון גדולה ועל כן, כל אחד יבקש בקשה לה הוא צריך בעת הזו.

לאחר הדרשות, הציבו על הבמה את 'חתן הערב' החמור ולהבדיל הכבש אשר בו נפדה החמור.

קודם המצוה, הגר"ח פינטו קרא את פרשת "קדש לי כל בכור" והפסוקים הקשורים למצות פדיון פטר חמור, בעת רצון זו, בירך את בנו האדמו"ר רבי יאשיה יוסף פינטו שליט"א. הקהל עמד על רגליו, הס הושלך בין הקהל, בעל המצוה ה"ה מאיר סבן בירך את הברכה על פדיון פטר חמור כשהפודה הרב הכהן פדה את החמור בשה, כשלאחריה מיד הקהל ענה בקול רם 'אמן'.

בסיום המצוה לאחר הפדיון, הקהל עבר לברך ולהתברך מהגר"ח פינטו ונגשו לטעום כיבוד קל לכבוד המצוה הגדולה.

יצויין כי הגר"ח פינטו הודיע בשער בת רבים, שהפדיון השני יתקיים בע"ה בערב ראש חודש אלול במושב "חמד" והשלישי יתקיים בע"ה במוצאי שבת "שובה" ברחבת בית הכנסת הגדול "אוצרות חיים – ישמח משה" ברובע ה'.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
1 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
1 תגובה
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
10 חודשים לפני

[…] יצויין כי בחודש האחרון זכה הגר"ח פינטו לקיים מצות &quot… ופדיון שלישי נוסף, יתקיים בע"ה במוצאי שבת "שובה" ברחבת בית הכנסת הגדול "אוצרות חיים – ישמח משה" ברובע ה' באשדוד. […]

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן