השפעה שניכרת עד היום

רבבות מציינים את ההילולה ה-30 של מקים אשדוד החרדית

רבבות חסידי גור מציינים את יום ההילולה ה-30 של הרה"ק בעל ה'לב שמחה' מגור זי"ע, אביו של האדמו"ר מגור, שעודד את חסידיו להקמת קריות חרדיות באשדוד כשהעיר הייתה שוממה מרוחניות
בעל ה'לב שמחה' מגור זי"ע. צילום: ארכיון רש"י

השפעה שניכרת עד היום

רבבות חסידי גור מציינים הערב (שלישי) את יום ההילולה ה-30 של הרה"ק בעל ה'לב שמחה' מגור זי"ע, אביו של האדמו"ר מגור, שחל ביום ז' תמוז.

השפעתו של ה'לב שמחה' ניכרת עד עצם היום הזה, ובעיקר בעיר אשדוד, מכיוון שהוא היה האדמו"ר המרכזי בייסוד הקהילה החרדית באשדוד, כשהעיר עוד הייתה ריקה מיהודים שומרי תורה ומצוות.

האדמו"ר זצ"ל הביא להקמת קריות חסידיות של חסידי גור בפריפריה (בערד ובאשדוד), על מנת להוזיל את עלויות הדיור. יחד עם האדמו"ר זצ"ל פעל האדמו"ר מבעלזא, שעודד גן הוא את חסידיו לנדוד לעיר הדרומית.

כיום, עשרות שנים לאחר ייסוד הקריות החסידיות, קהילת גור באשדוד מונה אלפים רבים של משפחות, מאות מוסדות חינוך ועשרות אלפי נפשות.

כמו כן, כל תלמודי התורה של חסידות גור בעיר קרויים על שמו – "מוסדות לב שמחה אשדוד".

ל'חרדים אשדוד' נודע כי לרגל ההילולה ה-30, ילדי כלל תלמודי התורה "לב שמחה אשדוד" יתכנסו מחר למבחן פומבי בשם "מזומנים" ל"כתר" על שורה של מסכתות בש"ס, לזכר הצדיק זי"ע.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן