כל הפרטים

ראש העיר בהערכת מצב: נערכים לפתיחת כל מערכת החינוך

מדברי ראש העיר: לקבלת החלטה מושכלת, אנו עושים את כל המיפויים והבדיקות הנדרשות של מצב המיגון במוסדות החינוך ברחבי העיר, כדי להבטיח הגנה מיטבית על הילדים, גם במצב הכי מוגן שיש.

חנוכה שמח תושבים יקרים, העדכונים וההחלטות שהתקבלו היום בהערכת מצב, בראשות ראש העיר, הנם כדלקמן-

1. ביטחון

– המערכה ממשיכה לגבות מעם ישראל קורבנות כבדים מאוד, מהם מפקדים בדרגות בכירות ביותר. תנחומינו למשפחותיהם, יהי זכרם ברוך והשם יקום דמם.

– אתמול נורו על אשדוד 9 טילים 6 יורטו ו-3 נפלו בים. מהירוט נפלו חלקים במספר מקומות בעיר, כולל שבר טיל גדול שחדר תקרה מבניה קלה, וגרם נזק במרכול גדול באיזור התעשייה. מתחקיר שבוצע על ידי פיקוד העורף מתברר על פי המצלמות במרכול, שהרסיס נפל 4 דק אחרי האזעקות כאשר אנשים כבר יצאו מהמרחב המוגן והמשיכו בקניתיהם, ורק בנס לא היו קונים במעבר שבו נפל החלק גדול המימדים. אנו שוב מתריעים בפעם המי יודע כמה, שאין להסתמך בשום אופן על ניסים ונפלאות ויש להקפיד על כללי המיגון, ובמיוחד להישאר במרחב המוגן לפחות 10 דקות לאחר הישמע האזעקה.

 

-האירוע אתמול גם לימד אותנו שעלינו להמשיך ולהתייחס באחריות הנדרשת, ביחס לקבלת ההחלטות לעניין התקהלות במרחב הציבורי, כגון בשוק הפתוח בחוף הים בימי רביעי. וזאת מ-3 סיבות עיקריות:

-על פי הנחיות פיקוד העורף, מותר לקיים התקהלות של מקסימום 1000 אנשים, כאשר כמות הסוחרים ועובדי העיריה לבדם כבר קרובה למספר הזה, כך שבכל מקרה לא ניתן יהיה להתיר כניסת קהל קונים עפ״י הגדרת העיר אשדוד ע״י פיקוד העורף כעיר ירוקה, המתיר התקהלות עד 1000 אנשים.

-השוק בחוף הים הוא בגדר שטח פתוח, ורק אתמול נפלו 3 טילים בים מתוך ה-9 טילים שנורו על אשדוד. סטייה קלה וזה היה עלול להיות בחניית השוק.

-במקרה של אזעקה בזמן קיום השוק עם מעל אלף אנשים במתחם, קיימת סכנה שהפאניקה בקרב השוהים במתחם, תגרום להתנהגות מסכנת חיים ופגיעה בתושבים שירוצו לכל עבר בבהלה.

מכלול סיבות זה, גורם לנו לדבוק בהחלטתנו שלא לאזר את קיום השוק הפתוח עד להודעה חדשה.

2.חינוך

– על אף קיום האיום הרקטי, ולהבדיל מסכנת החיים כתוצאה מהתקהלות, להפעלת מערכת החינוך בתוך מבנים קשיחים ותקרות בטון, יש חשיבות עליונה, בשמירה על חוסן לאומי גבוה שדורש משק חזק כלכלית וחברתית, במיוחד במצב של מלחמה ארוכה שאמור להימשך עוד שבועות ארוכים ואף חודשים. לכן, אנו נערכים לפתיחת מערכת החינוך לאחר החנוכה תחת כללי הכי מוגן שיש, תוך הקפדה על מתן מענה מתאים וקונקרטי למוסדות נעדרי מיגון כלל.

– ⁠אולם, נוכח חוסר היכולת לצפות מראש ובוודאות מספקת את אירועי החירום בסופ״ש, תתקבל החלטה סופית רק במוצאי שבת, והודעה על כך תועבר לכלל ההורים.

– ⁠ההורים כמו צוותי החינוך מתבקשים להיות ערוכים לכך.

– ⁠אנו מודעים לעובדה שמדובר בנושא שהדעות לגביו חלוקות בקרב ההורים. ישנם התומכים במהלך כדי לאפשר שגרת עבודה וחיים מיטביים, וישנם החוששים מהמהלך בשל האיום הרקטי שעדיין קיים. לקבלת החלטה מושכלת, אנו עושים את כל המיפויים והבדיקות הנדרשות של מצב המיגון במוסדות החינוך ברחבי העיר, כדי להבטיח הגנה מיטבית על הילדים, גם במצב הכי מוגן שיש. וזאת, לצד מהלך רכישה של כ-90 מרחבים מוגנים שאנו מתחילים להציב בימים הקרובים.

– ⁠נדגיש, שאנו רואים את בטחון הילדים כמטרה עליונה לצד הרצון לסייע להורים לשוב לעבודה סדירה, ולתלמידים לנהל שגרת למידה וחיבור חברתי, הכל כך חשובים להתפתחותם.

 

כאמור נעדכן במוצאי שבת על ההחלטה.

חג חנוכה שמח וסופ״ש בטוח ושקט לכולם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן