מאחורי הקלעים

נחשפת מלחמת הקרדיטים על תווי המזון אותם יקבלו אלפי המשפחות

בהמשך למעקב אתר ׳חרדים אשדוד׳ אחר חלוקת תווי המזון למשפחות ולנזקקים • בפרק הזה נעסוק בהוספת הקריקטרונים המזכים בקבלת התו ומי עומד מאחורי זה
תו מזון לנזקקים

חלוקת תווי המזון מוכרת לכולנו בעיקר מתקופת ימי הקורונה, אז החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו על חלוקת תווי מזון למשפחות ונזקקים בכדי שיוכלו להמשיך ולהתקיים יחד עם המשבר הענק שפקד אז את העולם כולו. ההחלטה אז אכן הצילה משפחות רבות מקריסה כלכלית.

את אותו המהלך החליט יושב ראש תנועת ש״ס אריה דרעי טרם הבחירות לשכפל ולשים בראש סדר ההבטחות, ואכן עם כינון הממשלה הכניס דרעי בהסכמים הקואליציונים סעיף הקובע שיחולקו תווי מזון למשפחות ולנזקקים. במעקב ישיר של דרעי הוקצבו לכך סכומי עתק בתקציב שעבר לשנים 2023-2024.

בתחקיר אותנו קיימו באתר ׳חרדים אשדוד׳ חשפנו את התאריך אותו החליטו בממשלה לסמן כפעימה הראשונה לתווי המזון – חגי תשרי הבעל״ט – בעוד חודש בדיוק.

עוד הבאנו בתחקיר את הקריטריונים המסתמנים שיזכו בקבלת תווי המזון.

מאחורי הקלעים

בפרק הזה נעסוק בקריטריונים שנוספו ובמי דאג באמת לאותם הקריטריונים החשובים.

בתחילה הכוונה הייתה שמשפחות הזכאיות להנחה בארנונה מעל ל- 70% הם אלו שיהיו זכאים לקבל את תווי המזון. אולם בהמשך נוספו אליהם קריטרונים נוספים, כגון: מקבלי הבטחת הכנסה, מקבלות מזון וניצלוי השואה – שגם הם יהיו זכאים לקבל את תווי המזון.

נקדים את המאוחר: ׳חרדים אשדוד׳ חושף כי ההחלטה בהוספת קריטרונים נוספים התקבלה לאחר שהייעוץ המשפטי בדיונים ארוכים שניהלו מול צוות שמינה שר הפנים משה ארבל בהוראתו ובמעקב ישיר של יושב ראש סיעתו אריה דרעי – הוחלט בהסכמה ובהבנה הצורך להכניסם.

 

בחוות דעת המתפרסת לראשונה ונחשפת באתר ׳חרדים אשדוד׳ אותה שיגרה המשנה ליועצת המשפטית לממשלה גב׳ אביטל סומפולינסקי לשר הפנים כותבת: 

״החליט שר הפנים לעדכן את אמות המידה, ובמסגרת פנייתכם שבסימוכין הוצגו קבוצות אוכלוסייה נוספות אשר תהיינה זכאיות לקבל תווי מזון, באופן אוטומטי ללא הצורך בעמידה במבחן ההכנסה לנפש.

‏מתווה אמות המידה העדכניות הועבר להתייחסות משרד האוצר, הביטוח הלאומי ומשרד הרווחה. מהתייחסותם עולה, כי ההצעה המעודכנת – נותנת
‏מענה מהותי לחלק ניכר מהקשיים שהועלו במסגרת הדיונים שהתקיימו.

‏לבסוף, אבקש להודות לכם על שיתוף הפעולה והשיח המעמיק שנערך בסוגיה זו, שכאמור נשא ‏את פירותיו למען קידום התכליות החשובות שבבסיס המתווה״.

תוקפת וקוטפת קרדיט

ממכתבה ברור כשמש כי הקריטריונים שנוספו הם בעבודה שנעשתה במשרד הפנים מול הייעוץ המשפטי. אך זה לא מנע מחברת הכנסת מירב כהן (יש עתיד) שמכהנת כיושבת ראש הוועדה לטיפול בשורדי השואה לתקוף ועל הדרך גם לקטוף קרדיטים.

בהודעה אותה פירסמה כתבה מירב: ״בחגים הקרובים מתכננת הממשלה לחלק תלושי מזון בהיקף של מאות מיליוני שקלים לרשימת זכאים שהיא תחליט עליהם. בתחילה, הודיעה הממשלה כי התלושים יחולקו רק למי שזכאי להנחות בארנונה, שזה בעיקר משפחות מרובות ילדים, ובעקבות עבודה מקצועית שעשינו בוועדה שלנו למען שורדי השואה הצלחנו להכניס פנימה זכאים נוספים כגון: שורדי שואה, זכאיות למזונות וזכאי השלמת הכנסה״. אכן, לא התבלבלתם תוקפת וגם לוקחת קרדיט.

בהמשך הודעתה כותבת כהן: ״אולם, לצערי הממשלה עדיין מסרבת לפרסם את רשימת הקריטריונים לזכאים. למעשה, משרד הפנים אפילו לא טרח לשלוח נציג לדיון בכנסת בטענה שכולם בחופש. לכן בדיון שקיימנו היום לא הצלחנו לקבל תשובות לשאלות כגון: האם כל שורדי השואה העניים יקבלו את תלושי המזון? או האם גם הילדים של זכאי הבטחת הכנסה יקבלו תלושי מזון או שרק ילדי אברכים זכאים להנחה הזו?

‏חלוקת התווים אמורה להתרחש בעוד פחות מחודש וטרם הוצג מי יהנה מאותם תווים, משרדי ממשלה שצברו ידע רב בנושא של בטחון תזונתי כמו משרד הרווחה ומשרד הבריאות אינם משולבים במיזם וישנה תחושה קשה שהמנגנון כולו בא לשרת מטרות פוליטיות ולא מטרות חברתיות ואוניברסליות.

‏כפי שהטיב לתאר זאת במילים אחד מהמשתתפים היום בדיון, מה שעושים כאן זו לא מדינת רווחה אלא מדינת סעד כשהמטרה היא בסה"כ שתבין מי נתן לך את הסעד ותרגיש שאתה חייב לו.

‏נמשיך לעקוב אחרי הנושא ונעשה ככל יכולתנו על מנת להבטיח קריטריונים שוויווניים לחלוקה של הטבה הזו״ מסיימת כהן.

הח״כ שמשיב אש ומגן על האברכים

מי שהגיב לה היה חבר הכנסת מסיעת ש״ס אוריאל בוסו, שאמר: ״ניצולי השואה נכנסו לזכאות לא בעקבות עבודה מקצועית שעשית בועדה אלא בעקבות החלטת שר הפנים שהודיע עליה בועדה. כמוהם גם מקבלות המזונות וכמוהם גם מקבלי הבטחת הכנסה.

אותו דיון פופוליסטי שקיימת היום לא נועד לבצע פיקוח פרלמנטרי אלא לעשות פוליטיקה קטנה וזולה. ההחלטה של הרב אריה דרעי לקחת מיליארד שקל של כספים קואליציוניים אלו מושגים שלא קיימים אצלכם כי השבע לעולם לא יבין את הרעב.

כספים קואליציונים שלכם נועדו לארגונים ולעסקנים מפלגתיים, ולא לאוכל של העניים והמוחלשים ביותר בחברה, זאת עובדה שמעמידה אותך ואת חברייך בבושה גדולה על שלא עשיתם את זה בממשלה הקודמת ואתם ממשיכים לנסות לפגוע בפת לחמם גם בממשלה הזאת.

תמשיכו להוביל את מדיניות הפוסטים ברשתות ובשאר הפלטפורמות, ואנחנו נמשיך לעשות למען כולם כי לעוני אין כיפה אין עדה אין מגדר ואין צבע. אדם הוא אדם. וגם בני אברכים הם בני אדם שנבראו בצלם״.

את הודעתו מסיים בוסו: ״תתביישי!״

יו״ר ועדת הבריאות ח״כ אוריאל בוסו

המלחמה אותה מנהלת ח״כ מירב כהן נראית כמלחמת קרדיטים נטו, אך למשפחות הנזקקות – אין זה משנה. העיקר והתקווה שיקבלו את הסיוע הזה, אליו הם כה משוועים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
6 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
6 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
חיים
11 חודשים לפני

אין על ארבל. איש עם נשמה

פולטיקאים רברבנים
11 חודשים לפני

קודם שיחלקו ויקבלו את הכרטיסי מזון אחכ שיריבו על הקרדיטים

יוסי
11 חודשים לפני

חרטה החלטה של ביבי זה היה מההתחלה רעיון של דרעי אתר שקרןןן

יעקב
11 חודשים לפני

אך אני יכול לקבל כרטיס מצבי קשה מאוד

דוד
11 חודשים לפני

בוסו תותח ינצח בב"ב ב80%!

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן