וַיֹּאמֶר ה׳ סָלַחְתִּי כִּדְבָרֶךָ

צפו: קרוב לרבבה בערב סליחות ענק ומרגש אמש באשדוד

כ-8,000 השתתפו במעמד הסליחות האחרון ב"אמפי" • מרן הראש"ל רבי שלמה משה עמאר: התרגשות מיוחדת להיות איתכם תושבי אשדוד היקרים ובירך בברכה נרגשת ראש העיר ד"ר לסרי: "ה' ישמור אותו וירומם כוכב מערכתו ויצליח להנהיג את העם"

ההמונים אמש בעצרת הסליחות

את הערב הענק והמרגש פתח מזכה הרבים הרה"ג ר' יהודה סבח רו"כ "תפארת דוד" וחבר איחוד הרבנים הספרדי דיבר על מעלתו של עם ישראל, גם שמתרחק הוא עדיין מחובר כל הזמן ולא מתנתק תמיד משאיר את האפשרות לחזור ולהתחבר אל המקורות. קרא להתחזק בבין אדם לחבירו. בירך את הרב אילן גוזל מזכה הרבים רב המרכז לצעירים "ילדי שגיא ויעקב" העושה עבודת קודש בכל ימות השנה בזיכוי הרבים.

 

הרב יצחק פנגר עורר את הקהל לקראת יום הכיפורים, ואמר, בורא עולם רואה אותנו ולא היו ימים טובים כמו יום הכיפורים ולכן נסלח מכל ליבנו ונזכה למידה כנגד מידה, שגם לנו הקב"ה יסלח לנו ונקבל קבלה חדשה ובזכות זה נזכה לגמר חתימה טובה ולכל הישועות.

אחריו נשאו דברים הרה"ג ר' מאיר אבוחצירא ראש כולל 'תורה לשמה' וחבר איחוד הרבנים הספרדי, דיבר על מעלת החתימה לזכות לחתימה טובה אצל מי שאמר והיה העולם, הכל תלוי בקבלות שנקבל על עצמנו כל אחד שיושב כאן צריך לבוא עם קבלה לבורא עולם, צריך לדעת שמירה הפה, לפני האות פ' באה האות ע' זה אומר "לעיין" טוב לפני שפותחים את הפה אם לומר או לא לומר. ומנה מס' קבלות טובות לגברים ולנשים וקרא לציבור להתחזק ולהשתתף בשיעורי התורה במרכז לצעירים "ילדי שגיא ויעקב" שתזכו לשנה טובה כדבש ושנה לבנה כביצה ובירך את חיילי צה"ל וכוחות הבטחון ושכל בתי החולים יהפכו לבתי יולדות וגמר חתימה טובה.

רב המרכז לצעירים הרב אילן גוזל ריתק את הקהל במעשה מוסרי חשוב ודיבר על מעלת השלום והאחדות, נתחזק באהבה בין כולנו גם כאלו שנראים רחוקים מאיתנו גם כאלה שמגיעים פעם אחת בשנה לתפילת הנעילה וזה התפילה של הריני אוהב כל אחד מישראל, ציין על תקופת הבחירות שעומדת בימים אלו, נשמור על שלום ואחדות בין כולנו ונתרחק מהשנאה והפירוד.

לסיום ערך ברכה מיוחדת לראש היקר היקר ד"ר יחיאל לסרי שעוזר ותומך למרכז לצעירים "ילדי שגיא ויעקב" במשך כעשרים שנה והעניק לו שי צנוע על כל העזרה לכל בני ובנות הנוער וב"ה הפעילות גודלת ומתרחבת מידי שנה בשנה והנה אנו עומדים כאן בשנת ה'עשור' למעמד הסליחות באמפי, ובירך את ראש העיר ד"ר לסרי שהוא שותף מלא לכל ההצלחות שיזכה לשנה טובה ומוצלחת והקב"ה יאיר ויזריח כוכב מערכתו ויעלה מעלה.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הודה לרב אילן על הערב היפה והמיוחד הזה במסורת של עשר שנים שאנו מקיימים ערב סליחות זה ברוב עם בערב יום הכיפורים, נזכה לאהבה ואחדות בין כל חלקי העיר, תזכו לשנה טובה ומבורכת, תחל שנה וברכותיה וגמר חתימה טובה.

ברכה מיוחד בירך הרב אילן גוזל את מר יוסי עטר שהפיק את הערב הענק והמוצלח הזה זו השנה עשירית.

בשלב זה קהל האלפים עמד על רגליו וקיבל את מרן הראשון לציון הגאון הגדל רבי שלמה משה עמאר רבה של ירושלים בשירה מיוחדת שהפיקו האחים זיו ובן גבאי.

את המשא המרכזי במעמד האדיר נשא הראשון לציון הגאון רבי שלמה עמאר רבה של ירושלים שפתח במילים: התרגשות מיוחדת להיות איתכם תושבי אשדוד היקרים ובפרט עם כבוד ראש העיר ד"ר לסרי וסגנו הרב וינגרטן, הרבנים החשובים וידידנו גדול מזכה הרבים בדור הזה הרב אילן גוזל שליטא ובפרט בלילה הקדוש הזה שאנו כבר נמצאים בדרך ליום הגדול והנורא יום הכיפורים "כי ביום הזה יכפר עליכם לטהר אתכם מכל חטאתיכם", משה רבינו מתחנן להקב"ה שימחל על חטאתם של עם ישראל, סלח נא לעוון הזה כגודל חסדך.

בדבריו הרחיב על גודל מעלת וקדושת יום הכיפורים וההכנה הראויה לו ועורר את הקהל שיזכירו בעיקר בתפילה על הגאולה שתבוא במהרה. הרב עמאר קרא לאחדות ולשלום בעם ובערב הקדוש הזה לקראת יום הכיפורים נתרכז כולנו בתפילה אחת בלב אחד כאיש אחד ולבקש את ביאת המשיח שיתגלה במהרה בימינו.

עוד הזכיר בשבח המקום של המרכז לצעירים "ילדי שגיא ויעקב" שזהו מקום של זיכוי הרבים הגדול בעיר אשדוד, אני לא מכיר עוד מישהו כאן בעיר כמו הרב אילן גוזל שיש לו כזו סייעתא דשמיא והצלחה גדולה בזיכוי הרבים בחֵן ובנועם מיוחד ולמרות שהוא אברך צעיר, ושיזכה עוד לקרב ולקדש שם שמים ברבים בפעולותיו הברוכות למען כלל הציבור.

לסיום אמר אני חוזר ומברך את כבוד ראש העיר ידידנו היקר מזה שנים רבות ד"ר יחיאל לסרי שה' ישמור אותו, אני זוכר בכל עת צרה וצוקה שהיתה בעיר, פנו אליי אנשים מהעיר אשדוד והפנתי אליו ישירות ע"י רבנים ולא השיב אותנו ריקם, יש לו אוזן שומעת ומי ששומע ה' שומע אותו, ה' ישמע תפילותך וירומם כוכב מערכתך ותצליח להנהיג את העם הזה, את כל העיר כפי המסורת שקיבלת מאבותיך שאתה קשור לצדיקים ושתהיה השנה זו שנת גאולה שלמה וביאת המשיח ולבנין בית המקדש ולא ישמע שוד ושבר בגבולנו ונשמע קול שופרו של משיח צדקנו.

בסיום ערך ברכה מיוחדת לכל המארגנים של הערב הנפלא ובראשם לרב אילן גוזל וכן בירך בברכת מי שבירך את חיילי צה"ל וכל תושבי העיר אשדוד.

מיד לאחר מכן ניגשו לאמירת הסליחות והתרת נדרים.

רק בשעת לילה מאוחרת כוחות האבטחה והמשטרה פתחו את צירי התנועה על מנת שקהל האלפים ישוב לביתם בהקדם.

צילום: צילומים ילדי שגיא ויעקב וצילומית 2000

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
7 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
7 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
בני
10 חודשים לפני

יחיאל לסרי ראש העיר הבא!!

יאיר
10 חודשים לפני

גמר חתימה טובה

אשדודי מאוכזב מלסרי
10 חודשים לפני

גם לסרי יכול לחזור בתשובה ולאחד את כולם בשווה

יוני
10 חודשים לפני

צדיק גוזר והקדוש ברוך הוא מקיים
בשם השם נעשה ונצליח
גמר חתימה טובה

נער מקלדת
10 חודשים לפני

ברור גם בערב כיפור, היח"צ עובד
נמאססס, לסרי אכזב

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן