ירושלים נצבעה בשחור

צפו בתיעוד מהאוויר: תושבי אשדוד התאחדו עם עם ישראל בהלוויית מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצוק"ל

המוני תושבי אשדוד הצטרפו לרבבות אלפי ישראל שהגיעו ללוות את מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצ"ל בדרכו האחרונה. במהלך הלוויה נשאו דברי הספד: הגר"מ צדקה, הגר"ש בצלאל, הגר"י יוסף, הגרש"מ עמאר, הגר"ד לאו, הגר"ר אלבז הגרב"צ מוצפי ובני משפחתו של מרן זצ"ל. צילומים: פ.ג.
קהל ההמונים בהלוויית חכם שלום כהן זצ"ל. צילום: פ.ג.

המוני תושבי אשדוד התאחדו היום (שני) עם רבבות אלפי ישראל שליוו למנוחות את מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצ"ל, נשיא מועצת חכמי התורה, במסע הלוויה ההמוני שיצא מישיבת פורת יוסף, בה כיהן מרן זצ"ל כראש ישיבה, לעבר בית העלמין סנהדריה, שם נטמן לצד רעייתו הרבנית יעל ע"ה.

אדמו"רים, רבנים וראשי הישיבות, ובראשם מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה, הגיעו לתת כבוד אחרון למרן זצ"ל. בין המספידים היו: הגר"מ צדקה, הגר"ש בצלאל, הגר"י יוסף, הגרש"מ עמאר, הגר"ד לאו, הגר"ר אלבז הגרב"צ מוצפי ובני משפחתו של מרן זצ"ל.

במהלך הלוויה, הגאון רבי שמואל בצלאל, מראשי ישיבת פורת יוסף, הכתיר את הגאון רבי שמעון כהן, בנו של מרן זצ"ל, למלא את מקום אביו כראש ישיבת פורת יוסף. "אנו נקבל את בנו של ראש הישיבה זצ"ל, הגאון רבי שמעון, לראש ישיבתנו הקדושה שימלא את מקומו של אביו", אמר הגר"ש בצלאל.

הגר"ש בצלאל אמר בדברי ההספד שלו: "ידידי הגדול, ידיד נפש כל כך הרבה שנים. מה לי לומר כמה מילים? ותשת חושך לילה, אומרים חז"ל שזה עולה על זה שעולם הזה דומה ללילה. הפשט הוא שנולדים פה וזה דומה ללילה. אומר מסילת ישרים שיש כאלו שהמתוק הוא מר ויש כאלו שהמר הוא מתוק, בעולם הזה אפשר להיטבע, נטבעים אם לא נוהגים כראוי. רבינו ראש הישיבה הלך כל הזמן כנר לרגלי דבריך, על צעד ושעל הוא העביר את החושך. עם כל הכניעה והרגש הוא היה עניו אמיתי, אמיתי, עבד על האמת. אבל כשזה היה קשור לכבוד השם ויראת שמיים – הוא ניצב על ראש הצוק והיה בוער כתער, כך היה דרכו בדקדוק ההלכה. אף אחד לא ידע כמה היה מדקדק".

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף אמר בהספדו: "יהושע היה בוכה ימים רבים על משה רבינו, והקדוש ברוך הוא הצטרף אליו. הדור כולו הפסיד את המנהיג שלו, אין ממי לקבל דעת תורה ואין עם מי להתייעץ. יהושע היה בוכה על כך שלא היה לו עם מי להתייעץ, והקדוש ברוך הוא נגלה אליו ואמר לו ש'גם אני הפסדתי'. כשאנחנו עסוקים פה בהפסד של מורינו ורבינו ראש הישיבה זצוק"ל, הדור כולו הפסיד עם מי להתייעץ דעת תורה. גם השכינה מצטערת שאדם כזה גדול, שעסק כל כך הרבה שנים בתורה, הסתלק מאיתנו".

הגאון רבי ראובן אלבז, חבר מועצת חכמי התורה, אמר בהספדו: "מורי ורבותיי, הזמן קצר והמלאכה מרובה. להספיד גאון עולם, להספיד את המגדלור של התורה, רבותינו אומרים על הפסוק אני חומה ושדי כמגדלות – אני חומה זו תורה ושדי כמגדלות אלו גדולי התורה שצופים למרחקים, שלא יהיה פרצה בחומה, זה הענק הזה שכולו קודש. לא היה מעניין אותו שום דבר בעולם, רק דבר אחד, איך להרבות את התורה וקדושה בעם ישראל. עמד בפרץ מורינו ורבינו, מרן עובדיה יוסף זצוק"ל העמיד אותו כתלמיד כבר לפני שמונים שנה להנהיג את בית ישראל, כי ידע שזה פה קודש. אנחנו לא יכולם להאריך, הקדוש ברוך הוא לוקח צדיק כזה כדי לכפר על הדור – אבל בלי תשובה הקדוש ברוך הוא לא מכפר. כולנו לקבל על עצמנו תשובה, בפרט שנכנסים לחודש הרחמים והסליחות, ואז הצדיק הזה יעלה לשמיים ויעזור לנו להביא גאולה שלמה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן