פרשה והשקפה

פרשת קרח | דברי חיזוק והשקפה מהרב מרדכי אגאי שליט"א

פלגנות היא קנאה
המתבונן ינסה להבין למה נכתבה פרשה בתורה על שם קורח היו הרבה רשעים שהרשיעו ואף יותר ממנו ובכל זאת לא מצינו  מי שנכתבה פרשה על שמו ואם כן צריכים אנו לברר מה המיוחדות של קורח שנכתבה פרשה על שמו?
ונראה לבאר: שהתורה ראתה לנכון שיצרב בתודעה לנצח לאן אדם מיוחס ומרומם כמו קורח לקחת את ראשי הסנהדראות  לחלוק על משה במסווה טהור כאילו כוונתו לשם שמים לתועלתם כלשונו כולם קדושים ומדוע תתנשאו על קהל השם.
ובאמת שרשי מביא שהסיבה שקורח ראה לנכון לחלוק על משה כיון שנתקנא על נשיאותו של אליצפן בן עוזיאל דהיינו, קורח פעל בשיטתיות עם כל ראשי הסנהדרין כביכול הוא פועל  למענם ובתחבולה זו הוא הצליח במשימת ההמרדה נגד גדול הדור מנהיג ישראל  ובני קורח לא מתו בכל תקופה ובכל דור קמים מפלגים ומתפלגים בתוך מחנה ישראל במסווה תורני ובמסווה כביכול לשם שמים.
ולמען הכלל וחז"ל מעידים כי הכוונה הטמונה היא יצר הקנאה ולא בכדי אמרו חכמינו  הקנאה התאווה והכבוד מוציאים את האדם מן העולם, ואם נדייק נמצא בלשון "מוציאים" הכוונה בעל כורחו מוציאים אותו גם אם הוא לא פועל לשם מטרה זו  ולכן בשיר השירים נאמר "קשה כשאול קנאה" לומר לך!
מה שאול זה אין יציאה ותקומה ממנו ואין אפשרות לאדם למנוע את עצמו ממנו אלא אם כן ידע מראש לא לרדת לשאול וזה רק, אם עקר מליבו את יצר הקנאה והוא יצר המוטבע באדם והאדם צריך כל הזמן לדאוג לא להתפתות במחשבות און ועצות היצר להתפלג מהציבור ובכמה מקומות מצינו בחומרת הפורשים מדרכי הציבור עד כדי כך שאינם רואים בנחמת הציבור !!!
המגיד מדובנא המשיל משל  נפלא בעניין זה :
לאדם שהלך בדרך וראה ציפור תולשת עשב ומניחה על ציפור מתה המוטלת בשדה ומיד הציפור קמה לתחייה הבין האיש כי עשב זה מחיה מתים
מה עשה ???
ראה בדרכו אריה מת לקח את העשב והניחו על האריה המת מיד שב האריה לחיותו ואכל את האיש
והנמשל הוא: השם נתן לאדם שכל כדי שיגביר את שכלו על תאוותיו ועל המידות הרעות שלו
אבל, כאשר האדם לוקח את השכל שניתן לו ומשתמש בו כדי לממש את רצונו דומה הוא למי ששם את העשב על האריה המת שסופו שיאבד מן העולם כקורח ועדתו שהרי הוא מחיה את מי שעתיד להורגו.
בעל רוח הקודש כקורח במקום לקחת את קורח למקום שיתרחק מהכבוד לקח את רוח הקודש והפך אותה לסם המוות לרכוש  קינאה אין סופית שסופה תהיה צרובה לעד באחת מהפרשיות העגומות שבתורה
השם יזכנו להתרחק ממידת הקנאה ולא ללכת אחריה בשום צד ואופן כי אחריתו עדי אובד ולא יישאר ממנו מאומה.
שבת שלום
וחודש טוב
הרב מרדכי אגאי שליט"א | איש חינוך ומדריך להוראת הגמרא והרגלי למידה ופיתוח חשיבה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן