האם באמת היו בעיות צניעות?

פרסום ראשון: רבני הקריות הכשירו את החוף הנפרד • בשס מסבירים מדוע העניקו הכשר הרבה קודם

פרסום ראשון: רבני הקריות הכשירו את החוף הנפרד לאחר שבוצעו תיקונים לליקויים שנוצרו בגדרי הצניעות • בש״ס טוענים כי הרבנים הספרדים, שהכשירו את החוף כבר לפני כחודש, בדקו ומצאו שאין ליקויים • ׳חרדים אשדוד׳ עם כל הפרטים על הפרשייה הסוערת בפרסום ראשון
יו"ר סיעת אגודת ישראל אשדוד יחיאל וינגרטן לצד יו"ר סיעת ש"ס אשדוד אבי אמסלם

 

בסיעת אגודת ישראל עדכנו אמש (חמישי) כי רבני הקריות הכשירו את החוף הנפרד, לאחר מספר תיקונים שבוצעו לנוכח נסיגת המים שגרמה לפרצה בכללי הצניעות.

למרות אותן פרצות, שנוצרו לטענת גורמים באגודת ישראל, הרבנים הספרדים הכשירו את החוף כבר לפני לפני כחודש.

׳חרדים אשדוד׳ פנה לקבל את תגובת יו״ר ש״ס באשדוד, אבי אמסלם, שהשיב כי הרבנים הספרדים העניקו את כשרותם רק לאחר שתוקנו כלל הליקויים.

בתגובתו לפניית ׳חרדים אשדוד׳ אמר אבי אמסלם: ״מיום כניסתי לתפקיד כחבר מועצה בשנת 2013 התחלתי לפעול לטיפול בחוף הנפרד וב"ה אני וחברי לסיעת שס ביצענו מהפכה אמיתית בכל הקשור לחוף הנפרד באשדוד – כידוע במשך שנים רבות לא היה ניתן הכשר לחוף בגלל שיקולים פוליטיים ואינטרסים כאלה ואחרים של בעלי ענין, שכל מטרתם לפגוע בציבור הגדול שמשתמש בחוף, ובפרט בציבור הספרדי שנהנה משירותי החוף כבר מחודש ניסן, בשונה מאלה שמשתמשים רק בבין הזמנים.

״אני שמח שעלה בידי לשים סוף לסאגה כאשר בשנת 2014 דאגתי ש׳ועדת הרבנים הספרדית׳ המורכבת מבכירי רבני העיר אשדוד תעניק כשרות לחוף הנפרד.

״לאחר מכן, עם חזרתו של הרב אריה דרעי למשרד הפנים דאגתי לתקציב של מעל מיליון ש״ח בנוסף לסכום נוסף שהוקצה על ידי ראש העיר וכך הוצאנו לדרך את פרויקט שיפוץ ושדרוג החוף במסגרתו הוגדל שטח החוף, שופצו המלתחות, נבנו שבילי גישה חדשים, שודרגו מתקני החוף, הוצבו סככות חדשות וסוכת המציל הוחלפה בחדשה.

״השנה, אחרי לא מעט עיכובים נבנתה מחיצה חדשה בצדו הדרומי של החוף הכוללת זרוע ברזל השקועה בתוך הים ומעליה נבנתה מחיצה קבועה שתשאר מידי שנה ותייתר את עבודות הבנייה שהתבצעו בחוף כל שנה מחדש. לפי התכנית, בשנה הבאה, בהתאם לעמידות המחיצה הדרומית, תבנה מחיצה דומה גם בצידו הצפוני של החוף.

״במקביל, אני פועל במשך שנים מול קברניטי העיר להכשיר חוף נוסף שייתן מענה למצוקה הקיימת בחוף הנפרד היום, בקשתי ידועה לכל ואני מקווה שאכן יימצא הפתרון לפתיחת חוף נוסף קבוע במשך כל עונת הרחצה. בטוחני שגם אז יהיו את אלה שירוצו להצטלם ולגזור סרטים עם פתיחת החוף…

״נסיגת ושינויי קו המים עקב תנאי מזג האוויר המשתנים גורמים גם לשטח המתרחצים להשתנות ואין ספק שכל מי שנכנס ללב ים יימצא את עצמו מחוץ לגבולות החוף הנפרד… בשורה התחתונה ובתנאים הקיימים אנו מחוייבים לתת פתרון למצב הקיים ולא לחפש סיבות למה לא.
לפני מס' חודשים קיימנו סיור מעמיק בחוף בהשתתפות רבני ועדת הרבנים הספרדית, ואחרי שאלות רבות ולא לפני שתוקנו כלל הליקויים והמפגעים שעליהם הצביעו, נתנו את ברכת הדרך לכשרות החוף לרווחת המתרחצים.

״התרגלתי לכך שתמיד יהיו כאלה שישאלו למה ולמה ובסוף יגיעו להתרחץ.. הטענה הזו אינה רצינית. לא נותר לנו אלא לברך את כל העוסקים במלאכה ולקרוא לכל תושבי העיר החפצים בכך, לבוא ולרחוץ בים בזהירות ובבטחה ולהישמע להוראות המצילים.
קיץ בריא״, תגובת אבי אמסלם.

גורם באגודת ישראל המעורה בפרטים הגיב ל׳חרדים אשדוד׳: ״ככלל, נציגי הציבור פועלים בעניין החוף אך ורק לפי הנחיית הרבנים. נקודה. רבני הקריות ליוו את כל תהליך הכשרת החוף באופן צמוד וכמעט באופן יומיומי, ועד שלא סודרו הפרטים האחרונים לפי דרישתם שיהיה מהדרין מן המהדרין לא יצא ההכשר. ברגע שסודרו הדברים הנדרשים שנעשו ע"י הגורמים כפי שקרה בימים האחרונים – במהלך היממה האחרונה ניתן ההכשר״.

״נסיגת המים קרתה לפני מספר שבועות ולכן רק בשבועות האחרונים היה ניתן לבצע את התיקונים הנדרשים באופן שיכשיר את המקום לפי כל כללי הצניעות"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
6 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
6 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
בעילום שם
1 שנה לפני

יישר כח להרב ויינגרטן ולרבנים שפועלים עפי הלכה למרות שיותר קל להיות נחמד לכ-ו-ל-ם,ודי למבין.

יעקב שלמה איזנ
1 שנה לפני

תמימים אתם כל שנה אתם מתרגשים כבר כשר החוף כבר 20 שנה האגודה מכניסים את כולם רק אחרי ת"ב ואחרי כך נהיה פסול הם יחליטו לכם מתי תסעו לים ומתי לא

אסף בן חיים
1 שנה לפני

אבי אמסלם תמיד דואג ולא משנה אם אתה ספרדי או אשכנזי אשריך אבי תמשיך כך

1 שנה לפני

אז כך האשכנזים לא רצו להכשיר לפני תשעה באב וכנראה רצו שגם הספרדים לא …..
אמסלם בא והכשיר להם לפני
ועל זה אנחנו מודים לו
תודה רבה על התקופה שלפני יז בתמוז שנהנו

בעילום שם
1 שנה לפני

הייתי בים שבוע שעבר, באמת המים נזגו מאוד
לא מבין את ש"ס.

קובי
1 שנה לפני

גם על זה אתם רבים .מתי יפסיקו לחשוב שכח הציבור צריך לחיות לפי חסידות והזיות יש הלכה בזה מתחיל בזה נגמר.

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן