רוח המפקד

פקחי משרד החינוך (דתות) פשטו וערכו ביקורות הבוקר על כוללים באשדוד

הפקחים ממשרדי רו"ח נשלחים ממשרד החינוך לישיבות ולכוללים | ביקורת רבה בעיר על פקחים שמגיעים בשעה 9:30 ישר עם תחילת הסדר
ביקורת דתות, ארכיון: חרדים אשדוד

בתקופה האחרונה נערכים בכלל רחבי הארץ ביקורות לישיבות גדולות ולכוללים מטעם משרד החינוך (דתות).

הבוקר הגיעו כמה פקחים בו זמנית לאשדוד וערכו ביקורות בכוללים שונים בערים.

"פשוט בושה למשרד החינוך ששולחים מפקחים בשעה 9:30 בבוקר ביום ראשון בתחילת שבוע, בזמן שאברכים מגיעים בשעה הזו לכולל" מספר ל'חרדים אשדוד' אברהם, ראש כולל שנערך אצלו הבוקר ביקורת בעיר. "זה נראה כאילו מגיעים מפקחים בכוונה להפיל את המוסדות ולא לתת להם אופציה לעבור את הביקורת".

בכולל נוסף מספר ל. אברך אחד הכוללים בשיחה ל'חרדים אשדוד' שהמפקחים פועלים באגרסיביות, לא מאפשרים לשיעורו של ראש הכולל להתנהל, צועקים על אברכים, ולא מקבלים אברכים שמגיעים בטענה כי נסגרה הביקורת, פחות מ-20 דקות מתחילת הביקורת, "נראה כי באגף מוסדות תורניים פועלים ברוח המפקד והשלטון, ושולחים ועורכים ביקורות בשביל לפסול את הכוללים וע"י כך הפסקת התמיכות עבור האברכים" מסיים האברך.

בבדיקה של 'חרדים אשדוד' עלה כי משרד החינוך בכל השנים עורך ביקורות דתות בכוללים ובישיבות ללא כל הנחיה מסוימת משלטון כזה או אחר. האגף בראשות עמוס צייאדה בכוונה תחילה לא עורך ביקורות לישיבות בימי ראשון בבוקר ובימי חמישי אחה"צ בידיעה כי אז מדובר בזמן שהבחורים כבר נוסעים לביתם ופחות נמצאים בישיבות. בנוגע לטענה שמגיעים כבר בשעה 9:30 לכוללים נמסר לנו כי הפקחים מגיעים רק לאחר מחצית השעה מהזמן בו הכולל מדווח כי מתחיל את הלימודים, כך שכוללים שעורכים אצלם ביקורות בשעה כזו דיווח חצי שעה לפחות מראש כי מתחיל את לימודיו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן