שונא החרדים מכה שוב

פני הרוע וההסתה: שר האוצר אבגידור ליברמן בדברי בלע והסתה כנגד התורה ולומדיה

את הדברים אמר היום בפתח ישיבת הסיעה | בדברי הבלע שלו אמר: "אברכים הלומדים בכולל זה לא לימודי קודש, זה לימודי בטלה" עפרא לפומיה | שר המשפטים סער מסתייג מהדברים
ליברמן בפתח ישיבת הסיעה היום. צילום: מתוך השידור החי בערוץ הכנסת.

שר האוצר ח"כ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) אשר ידוע בדעותיו נגד הציבור החרדי ולומדי התורה שבר היום רמה שלילית נוספת.

בפתח ישיבת הסיעה בדבריו לתקשורת התייחס ליברמן לגזרות החדשות שמתכנן כנגד הציבור החרדי בתקציב הקרוב ואמר: "לא נתפשר על חיוב לימודי ליב״ה במוסדות הפטור, מי שלא רוצה לא ללמד לימודי לימודי – תעשו את זה על חשבונכם ולא על חשבון משלם המיסים".

על תקציב הישיבות התייחס: "אי אפשר לפעול גם נגד הקואליציה וגם לקבל כסף קואליציה. זה לא לימודי קודש, זה לימודי בטלה".

בדברי הבלע וההסתה שלו הוסיף ואמר: "רוב הכסף הולך לכוללים שלומדים שם מגיל 29 עד הפנסיה, מגיעים בבוקר ואוכלים סנדביץ', שותים קפה, מדברים פוליטיקה ואז פותחים כמה ספרים. אין סיבה לממן אותם".

וסיים: "לא נפגע בכספים שהם בבסיס התקציב אבל נקצץ את הכספים שבאים מהכספים הקואליציוניים".

חבר הכנסת מאיר פרוש (יהדות התורה) הגיב על דברי ההסתה של ליברמן: "איווט מדבר כמו שיכור. במקום לדבר נגד בתי הספר הערבים בישראל שמלמדים בהם לימודי ליב"ה של אש"ף ובתוכם כאלה שמחנכים גם נגד המדינה, הוא מנסה לסגור דווקא את בתי הספר של החרדים. ליברמן תזכור, אין נאמנות, אין אזרחות!״.

חבר הכנסת יוסי טייב (ש"ס) הגיב: "מר ליברמן, פועלת בקרבך השנאה הטבעית של הבור כלפי המלומד !! ‏כשהמצב קשה והסקרים בצלילה, סיסמאות "אם אין נאמנות אין אזרחות – וחיסול הנייה תוך 48 שעות" מתחלפות בשנאת החרדים ובחיבוק לרע״מ".

‏ביהדות התורה ובש"ס הורו לחברי הכנסת שלא להגיב לדברים של ליברמן כדי "לא לשחק לידיים שלו". לדברי ח"כ גפני בראיון בשבוע שעבר לרשת ב' אמר כי לא מתכונן להגיב לדבריו של שר האוצר, מאחר ואין כל סיכוי בכל מקרה שיוכל להעביר את תוכניותיו בפועל וכי ליברמן ב'קמפיין בחירות', לא נשחק לידיו.

לא כולם בקואליציה הסכימו לדברי שר האוצר. שר המשפטים ח"כ גדעון סער (תקווה חדשה) הגיב נגד ליברמן ואמר: "אני ממש לא מקבל את הדברים, הלימודים בישיבות הם חלק ממה שאפיין את העם היהודי במשך כל הדורות. הם דבר שיש לו חשיבות, ומצטער שדברים כאלו נאמרו. אני מסתייג מזה"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
1 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
1 תגובה
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
טבלן גמדי
2 שנים לפני

תכלס אין כמו הנס קפה בכויילל, ושיחות הנייעס ,כמובן לא לשכוח את שיחות הנייעס מהמקווה בכלל חסידים ( המפואר )

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן