על הגדר

עליית המדדים הביאה להתמתנות במחירי הנדל"ן. מה האפשרויות שנותרו לנו? כל המידע

מחודש אפריל 2022 בנק ישראל החל להעלות את ריבית הפריים כדי למתן את האינפלציה המשתוללת נראה שלמרות כל התוכניות שהממשלה יזמה בשנים האחרונות הדבר היחיד שגורם באמת למחירי הדיור להתמתן זה התייקרות הריבית הנתונים האחרונים מעידים על ירידה משמעותית בעסקאות הנדל"ן - דירות יד שנייה נמצאות בשפל בחודש דצמבר מספר העסקאות בדירות יד שנייה עמד על 4,439 בלבד, ירידה של 38% בהשוואה לדצמבר 2021 וירידה של 9% בהשוואה לחודש נובמבר האחרון.

Freepik

ומה לגבי דירות יד ראשונה? גם שם הירידה החדה נמשכת – למרות המבצעים של הקבלנים בחודש דצמבר הסתכמו מכירות הקבלנים ב-2,693 דירות בניכוי מכירות "מחיר למשתכן" הסתכמו מכירות הקבלנים בשוק החופשי ב-2,269 דירות.

היקפי המשכנתאות?

בחודש ינואר 2023 הציבור הישראלי לקח משכנתאות בהיקף של 6.36 מיליארד שקל, ירידה חדה של כ40% מחודש ינואר בשנה הקודמת, אז נטל הציבור משכנתאות בהיקף של 9.966 מיליארד שקל. גם בהשוואה לחודש דצמבר האחרון מדובר בהמשך ירידה של 15%, כאשר אז הציבור לקח משכנתאות בהיקף של 7.56 מיליארד שקל. ובהשוואה לחודש מרץ של השנה הקודמת בה בוצעו עסקאות ב13.43 מיליארד שקל מדובר בירידה חדה של כ 50%

מה לגבי המדדים? מדד מחירי הדירות עולה מעט אבל המדד בנטרול עסקאות של מחיר למשתכן מבטא ירידה של 1.9% במחירי הדירות החדשות

מדד המחירים לצרכן למרות עליות הריבית עדיין לא נרגע ועלה ב0.3% ב12 החודשים האחרונים עלה המדד ב5.4% וההפתעה הכואבת הייתה בגזרת מדד תשומות הבנייה המדד שמשפיע על רוכשי דירות מקבלנים עליה חדה של1.2% וב-12 החודשים האחרונים עלה מדד התשומות ב-5.1%

ריבית בנק ישראל ריבית הפריים שוב עולה בצורה כואב וחדה בשיעור של 0.5% ומגיעה כבר ל5.75% עליה כואבת יותר מ1000 שח בהחזר החודשי מלפני חצי שנה.

 

מה עושים עם המשכנתא?

רבים פונים אליי בהתייעצות על המצב הנוכחי שמקשה מאוד על משקי הבית דבר ראשון אני מתריע לא להתפתות אחרי פרסומים של חיסכון ומחזורי משכנתא זה הדבר הכי לא נכון לעשות במצב הנוכחי הריביות היום גבוהות וכמעט שלא מאפשרות שום חיסכון , במקרים חריגים בלבד ניתן לשפר את המצב באמצעות מחזור, ההצעה הרווחת שההחלפה של הפריים במסלול קבוע אולי תייצב מעט אתכם בתקופה הקרובה אבל בטווח הארוך תייצר לכם נזק כלכלי כבד, כשתבואו למחזר תיתקלו בעמלת פירעון מוקדם בסכום גבוה מאוד.

 

מה בכל זאת אפשר לעשות?

הבנקים השונים מציעים מספר דרכים כדי להתמודד עם העליות, כל הבנקים מאפשרים היום ללקוחות הקפאת תשלומים של המשכנתה, הקפאה מלאה או חלקית (של תשלומי הקרן בלבד).

בנק דיסקונט מציע דחייה של שנתיים ב0% ריבית וניתן לפרוס שוב אבל עד התקופה המקורית שהייתה בתיק. אך היא תקפה רק ללקוחות משכנתה שיש להם גם חשבון עו"ש פעיל בבנק (לא על דירות להשקעה, ולא ללקוחות שמרווחים מעל 20K).

ההטבה הינה הלוואה ללא ריבית בגין עליית ההחזר החודשי בשנה האחרונה

בנק מזרחי מציע פריסה מחדש של מרכיב הפריים ונותן את הפריסה מחדש ללא כל תנאי

בנק הפועלים מקפיא את הריבית השירות מתאים ללקוחות שהלוואתם נותרה תקופה של 5 שנים לפחות ולא יותר מ 25 שנים לכל היותר לסיום ההלוואה

בנק לאומי הינו הבנק היחיד שלא יצא בפרסום אך הבנק מאוד גמיש כשפונים אליו גם בפריסת החוב

 

כל הפרסומים על 'הקפאת הריבית' אינם נכונים זו סתם מכבסת מילים חשוב להדגיש שהמערכת הבנקאית אינה מפסידה מפריסת המשכנתאות מחדש שכן לאורך חיי המשכנתא הם ירוויחו עליה כסף כי הרי מדובר בהלוואה חדשה כשגם אם לא משלמים עליה עמלה הרי שהריבית תשלום על הפריסה הזו לאורך יותר שנים וזה טוב לכולם טוב למשקי הבית שנמצאים לפני מצוקה תזרימית וטוב לבנק שירוויח מהפריסה ה זו לאורך יותר שנים

איחוד הלואות: משקי הבית שיש להם מס הלוואות וכמה החזרים והינם מרגישים חנוקים ישנם פתרונות מעולים של איחוד כל ההלוואות להחזר חודשי אחד, כך ניתן לקחת מרווח לנשימה ופינוי הכסף לצורכי השוטף.

הגרלות מחיר למשתכן: ההגרלה הבאה של הדירה בהנחה, חמישית במספר, צפויה להיפתח כבר בסוף חודש מארס-תחילת אפריל, ובה יוגרלו בין 8,000 ל־9,000 יחידות דיור בערים הבאות: קצרין, ראשון לציון, חריש, פתח תקווה, אשדוד, חיפה, נתיבות, יבנה, כפר קאסם ועוד.

הריבית עולה – איך נהנה מזה?

אם יש לכם כסף בעו"ש שימו אותו בפיקדון וכמובן תעשו מו"מ בין הבנקים על גובה הפיקדון מניסיון אתם תופתעו מהריביות.

הריבית השנתית בבנק ירושלים תעמוד על 4.25%. בבנק הדיגיטלי וואן זירו לא מציעים פיקדונות בריבית קבועה אלא בריבית משתנה בלבד, כאשר הריבית המשתנה בבנק תעמוד כעת גם כן על 4.25%. בבנק הבינלאומי העלו את הריבית השנתית ב-0.55% והפיקדון השנתי יעמוד כעת על 3.85%. את הריבית השנתית הנמוכה ביותר מציע מזרחי-טפחות, שלא עדכן בכלל את הריבית לאחר העלאת ריבית בנק ישראל והותיר אותה על 3.6%.

 

 

 

 

הכותב הינו מישאל חדד מומחה למשכנתאות – M H משכנתאות ופיננסים , משרדינו מלווה בכל סוגי העיסקאות והמימון.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
8 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
8 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
שלומי ביטון
1 שנה לפני

לא ידעתי שמקבלים כאלו ריביות בפיקדון

משה איבגי
1 שנה לפני

תודה רבה על המידע ועל הכנות ,באמת אני יבדוק להשים את הכסף בפיקדון בזכות הכתבה

בעילום שם
1 שנה לפני

תותח עללל ממש מומלץץץ

בעילום שם
1 שנה לפני

אן על הכתבות של מישאל – עלה והצלח!

יצחק
1 שנה לפני

א מ ת .. אני רציתי למחזר ומישאל אמר לי שלא כדאי.. הוא היה יכול לקחת את התיק ותשלום עליו אבל היה אמיתי .. נתן לי פתרונות ובעזרת השם ככה נעשה..
תצליח אחי!!

שלומי
1 שנה לפני

מידע מבורך בזמנים כאלו .

חיים
1 שנה לפני

תמשיך לעדכן אותנו בפרטי השוק תודה אחי

דני
1 שנה לפני

מישאל היקר תודה רבה על המידע

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן