המתיחות הימית

“עלול להזיק למאמצי המלחמה”: ברשות הספנות והנמלים זועמים על יו”ר נמל אשדוד

לאחר המכתב ששיגר אתמול יו״ר דירקטוריון נמל אשדוד בה קרא לשלול את כתב ההסמכה של חברת SIPG בנמל המפרץ באופן זמני עד תום המלחמה והפסקת השתתפות נציגו בהערכות מצב רגישות. לפני זמן קצר משגרים ברשות הספנות והנמלים בישראל מכתב זועם כנגד נמל אשדוד: ״עלול לגרום לפגיעה קשה בסחר הימי של ישראל ופוגע ביחסי החוץ של ישראל ואף עלולים להזיק למאמצי המלחמה״
שאול שניידר, יו״ר חברת נמל אשדוד | צילום: פבל טולצ'ינסקי

אתמול דיווחנו ב׳חרדים אשדוד׳ על מכתבו של יו״ר דירקטוריון נמל אשדוד בה קרא לשלול את כתב ההסמכה של חברת SIPG בנמל המפרץ באופן זמני עד תום המלחמה והפסקת השתתפות נציגו בהערכות מצב רגישות.

המכתב המלא

ברשות הספנות והנמלים בישראל זעמו על המכתב ולפני זמן קצר שיגרו מכתב אל שאול שניידר יו״ר דירקטוריון נמל אשדוד. במכתב כותבים:

״הופתענו לקבל את מכתבך מיום 17.1.2024 הכולל מידע שאינו מדייק עד כדי שגוי, הכתוב בצורה מגמתית ויש בכדי להביא להטעיית הציבור ועלול לגרום לפגיעה קשה בסחר הימי של ישראל ופוגע ביחסי החוץ של ישראל ואף עלולים להזיק למאמצי המלחמה. מכתבך משקף חוסר בקיאות בענף ואנו רואים בחומרה רבה את עצם כתיבתו, כל שכן את הפצתו לרבות הדרך בה הוא נעשה״.

עוד כותבים במכתב: ״בפתח דברי, אדגיש כי רשות הספנות והנמלים (להלן – רספ"ן) הינה הרשות האחראית על פי חוק לפיקוח רגולטורי וקידומם של הספנות הישראלית וענף הנמלים הישראלי. אנו פועלים במישורים הללו ללא לאות בשיתוף עם כלל גורמי הביטחון ומשרדי הממשלה הרלוונטיים במדינה. במסגרת זו נבחנים כל ההיבטים הביטחוניים הרלוונטיים ובהתאם לכך ניתנות ההנחיות הנדרשות לכלל הגופים הפועלים בענף.

מעבר לנדרש, ברצוננו להבהיר כי חברת אס.איי.פי.ג'י. טרמינל בייפורט בע"מ (אס. אי. פי. ג'י), המפעילה את נמל המפרץ (להלן – החברה) הינה חברה ישראלית רשומה כדין, והיא בבעלות חברת
,SHANGHAI INTERNATIONAL PORT GROUP CO. LTD (SIPG) החברה מחויבת לפעול בהתאם לרגולציה ולחוקים הישראלים החלים עליה ובהתאם לכתב ההסמכה שניתן לה למתן שירותי נמל. במסגרת זו, החברה פועלת תחת רגולציה של רספ"ן ועומדת בכל תנאי כתב ההסמכה ונספחיו, כולל ההנחיות הביטחוניות הניתנות לה כמפורט בכתב ההסמכה. כמו כן, החברה הינה גוף מונחה בהתאם לחוק הסדרת הביטחון בגופים ציבורים התשנ"ח – 1998 ובהתאם להוראותיו מקבלת הנחיות מגורמי הביטחון המוסמכים. כידוע רספ"ן מקיימת הערכות מצב עיתיות בהם משתתפים נציגי כלל התאגידים הנמליים המעניקים שירותי נמל בישראל. בכלל זה, משתתף מטעם החברה מר יואב צוקרמן שהינו אזרח ישראל ששירת בצה"ל ובעברו עבד בחברה ממשלתית. יובהר כי הערכות המצב אינן מסווגות מבחינה ביטחונית ואינן עוסקות בהיבטי תחרות ובמידע מסחרי של החברות. רספ"ן שמה דגש בישיבות אלו על המוכנות התפקודית של הנמלים, תוך הקפדה ומתן דגש שלא יוצג במהלכן מידע עסקי של מי מהחברות המשתתפות, כפי שנעשה באופן שוטף.

לגבי חברות הספנות המסחריות אליהן התייחסת במכתבך, התייחסות זו איננה תואמת את המציאות ויש בה בכדי להטעות. נבהיר כי החלטתה של חברת הספנות COSCO להפסיק כל שירות אל וממדינת ישראל, בכדי להימנע מעימות עם הכוחות החות'ים הפועלים באזור הים האדום, אף שהיא עשויה לפגוע מעט בזרימת הסחר אל ומישראל, איננה במקומה, הרי שמדובר בהחלטה עסקית, וככל הידוע לנו היא אינה עמדה רשמית של הממשל הסיני ולא ניתן להשליך ממנה על פעילות החברה או חברות ספנות אחרות. בנוסף, בנוגע לחברת OOCL, חברה זו ממשיכה לשרת את הסחר הישראלי, ופועלת בנמל חיפה ובנמל אשדוד, כך שההתייחסות לגביה איננה נכונה ומשכך איננה במקומה. לסיכום, לאשורך כי מדינת ישראל, ובכלל זה משרד התחבורה ורספ"ן, פועלים בכל המישורים להבטחת ביטחון אזרחי המדינה״.

לסיום כותבים: ״החברה פועלת על פי כתב הסמכתה וההנחיות שניתנות לה על ידי הגורמים המורשים לכך. משכך מכתבך חורג מתפקידה של חברת נמל אשדוד שהינה למעשה חברה מתחרה לחברה במתן שירותי נמל, ומעלה חשד למטרת משלוח המכתב על ידך, שמא לא נשלח למטרות הנקובות בו. להבא בנושאים אלו ובעת הזאת ראוי לבדוק היטב את הנתונים ולתאם את עמדותיך בנושא רגיש זה עם גורמי המדינה קודם לפרסומם ברבים״.

על המכתב חתום צדוק רדקר מנהל רשות הספנות והנמלים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן