המאבק על הנחל

עיריית אשדוד מצאה את האשם במכת היתושים בעיר

כהמשך העתירה שהגישה העירייה כנגד המועצה האזורית באר טוביה, מפרסמת העירייה כי מכת היתושים אותה חווים תושבי אשדוד מגיעה בעקבות ההזרמות בנחל לכיש שמבוצעות ע"י באר טוביה

נחל לכיש. צילום חרדים אשדוד

המאבק אותו מנהלת עיריית אשדוד נגד המוצעה המקומית באר טוביה, כפי שפירסמנו אמש ב'חרדים אשדוד' עוד רחוק מסיום.

עיריית אשדוד מאשימה כעת את המועצה במכת היתושים אותה חווים כלל תושבי העיר בעת האחרונה.

לדברי העירייה נגרם נזק שלא היה כדוגמתו בעבר בעקבות ההזרמות שאינן פוסקות והרבות כך נוצרו קיני יתושים גדולים הפוגעים בתושבי העיר, בעירייה קורים למדינה לעצור את הפגיעה בערכי הטבע ובתושבים.

גד עופר מנהל מחלקת תשתית ופיקוח באיגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה אומר "אנו מתמודדים כעת עם מפגע יתושים חמור שטרם חווינו באזור אשדוד. מפגע ברמה העלולה לסכן את בריאות תושבי אשדוד".

עוד מוסרים בעיריית אשדוד כי בנוסף לכל האמור, זיהום הנחל גורם למפגע יתושים שיש בו לסכן את בריאות הציבור. ביום 24.05.22 נשלח לח"מ, על ידי מר גד עופר, מנהל מחלקת תשתית ופיקוח באיגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה, מכתב בעניין האמור בו צויין:

"בנחל לכיש מוזרמים מזה 9 חודשים קולחים באיכות ירודה ביותר ממאגרי חצור ומט"ש תימורים, הקולחים המוזרמים בעלי עומס אורגני גבוה ואינם מתאימים להשקיה בלתי מוגבלת. הקולחים מוזרמים אל קטע נחל אכזב (בעל ערכיות אקולוגית נמוכה).

עם עליית הטמפ' בחודשי האביב נוצר במהירות בית גידול ליתושים ובניטור השבועי התחלנו לראות התפתחות יתושים רבה מאד.

אנו מתמודדים כעת עם מפגע יתושים חמור שטרם חווינו באזור אשדוד" מסיים עופר את מכתבו.

בעקבות פניית חרדים אשדוד לעירייה מעדכנים בעירייה בנושא הטיפול במפגע היתושים:

"בשבוע שעבר התקיים דיון בנושא אצל ראש מנהל תפעול מר שלמה רוטנברג בהשתתפות אנשי מקצוע במטרה לתת מענה לבעיה הגדולה שנוצרה. גד עופר, שלקח חלק בדיון עדכן שמתקיימת פעילות במטרה לתת מענה למפגע וגם השבוע הנוכחי ימשיכו בריסוס במטרה למגר את נחלי היתושים. איגוד ערים לאיכות הסביבה ועיריית אשדוד פועלות בכוחות משותפים במיגור הבעיה וההערכה היא שבקרוב מאוד תחל ירידה משמעותית בנושא".

כמו-כן מציינים בעירייה כי יש לדאוג גם בשטחים הפרטיים בטיפול במקורות מים עומדים, אשר מהווים מקור דגירה ליתושים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
1 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
1 תגובה
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
צבי הצב המודאג מהמצ
2 שנים לפני

מומלץ להזרים מי מותפלים לנחל, כך שיזרום כל השנה, עצם המצאות מים זורמים כל השנה, לא יווצרו קיני יתושים, כל הקשקשת מסביב, היא נטו ליצור הגדלת תקציב עבור שיקום הנחל, שלא באמת מטופל כמו שצריך

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן