שפל חדש

עוקץ הוואטסאפ שמטריף את ישראל: כך פועלת השיטה וכך נימנע מליפול בפח

בימים האחרונים מתמודדים אנשים רבים במקרים רבים של עוקץ מסוג שטרם הכרנו: הודעה שמתקבלת בוואטספ ״מחבר טוב״ אשר מבקש את עזרת חברו לקוד משיכה מהכספומט • אתר ׳חרדים אשדוד׳ היה הראשון לחשוף את העוקץ כבר לפני מספר חודשים • לסיפור המלא

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

עוקצים רבים סיקרנו בהרחבה ב׳חרדים אשדוד׳ עם אזהרות לציבור כיצד ניתן להימנע מליפול בהם.

לפני 4 חודשים חשפנו באתר ׳חרדים אשדוד׳ סוג של עוקץ משפל חדש – ונדמה כי הנוכלים למיניהם אינם בוחלים בשום דרך וכל האמצעים כשרים לכך, גם דברים שפלים ובזויים.

בחשיפה תיארו מספר תושבי אשדוד על העוקץ שגם הם נפלו בו, ובימים האחרונים נראה כי העוקץ עבר למימד ארצי. תושבים רבים נופלים בפח ומפסידים אלפי ואף עשרות אלפי שקלים – שלכאורה לא יקבלו אותם בחזרה.

כך פועלת השיטה:

עוקץ לקוד משיכה ללא כרטיס

יוני תושב אשדוד מקבל הודעה בוואטספ מאחד מחבריו הטובים ביותר, בו מבקש החבר מיוני להנפיק לו קוד משיכה למשיכת 2,000₪ והוא יעביר לו בחזרה את הכסף בהעברה בנקאית או בביט.

הבקשה התמימה והלגיטימית מ״החבר״

יוני, שהבקשה נראתה לו לגיטימית לאחר שהגיעה אליו כאמור ממספר הוואטספ של חברו הטוב נענה בחיוב לעזור לחברו ומתחיל להתקדם איתו במשיכת הכסף. למזלו, במהלך משיכת הכספים הוא נתקל בבעיה באפליקציה וכותב לחברו כי אינו מצליח.

עוקץ חשבון הוואטספ

לבטח אתם שואלים: איך הצליח המתחזה לשלוח הודעת וואטספ מהמספר של יוני? כאן מגיע החלק המעניין:

״החבר״ בתגובה לכך שיוני לא מצליח לשלוח לו קוד למשיכת כסף אומר למתחזה שינסה דרך אחרת ובה אמור יוני לקבל הודעת sms עם קוד יעביר אותו למתחזה ולאחריה הוא יצליח למשוך. ואכן: לא עוברת דקה והודעת sms מגיעה ליוני אותה מעביר אותה לחברו הטוב.

ברגע שהעביר יוני את הקוד למתחזה אישר יוני ללא שידע כלל, שחשבון הוואטספ שלו ברגע זה שוכפל לתוכנה זדונית, בה יכול המתחזה לשלוח הודעות ממספר שלו לכל אנשי הקשר ללא שהוא יודע כלל.

המתחזה שלא מאבד זמן מיד החל את המעגל דרך מספרו של יוני, והחל לשלוח מהמספר של יוני הודעות לאנשי הקשר שלו ולחבריו עם בקשה שהוא – כביכול יוני זקוק למשיכת כסף.

מספר מקרים כאלו הגיעו מהבוקר ל׳חרדים אשדוד׳ עם אנשים שנפלו בפח בקלות, כאשר קיבלו הודעה מחבר שלהם שזקוק לעזרה – העבירו לו כסף אך רק לאחר מכן הבינו שבכלל לא היה מדובר בחבר שלהם, אלא במתחזה.

מקרים אחרים ביקשו האנשים ״מהחבר״ שלהם להתקשר ולהסביר כיצד לעשות את זה, ואז התחיל החבר לתרץ שאינו יכול להתקשר מה שהעלה את חשדם של האנשים ומנע מהם מליפול בפח.

כיצד נמנע מליפול בפח:

שימו לב, גם כאשר מקבלים הודעה מחבר – אח, ואפילו מאבא או מאמא – לא מעבירים כספים ללא שמתקשרים אליהם בחזרה ושומעים אותם בקולם מאשרים את הבקשה. כמובן שגם קוד לא מעבירים בחיים לחבר שמתברר שבכלל היה מתחזה.

דבר נוסף חשוב: הפעילו את האימות הדו-שלבי בהגדרות הוואטסאפ, תוכלו לחסוך הרבה עגמת נפש בפעולה קצרה וקלה.

 

גם אתם נפלתם לעוקץ?

👇 תוכלו לכתוב כאן בתגובות 👇

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן