סיכום ביניים

עובדים עלינו בעיניים? סיקור שבועי של הפוליטיקה המקומית והבחירות באשדוד

סקרים, שקרים ומה שביניהם /// השתתפות ראש העיר בחתונת בעלזא ואי ההשתתפותו בחתונת גור /// מי השחית את המודעות של אחת המתמודדות לראשות העיר?! /// המלחמה והחיבוק בין גבי כנפו לאבי אמסלם /// מה אמר ראש העיר במהלך ישיבת מועצת העיר שגרם להתפרצות זעם לחלק מחברי מועצת העיר?! ולמה התכוון ראש העיר במשפט?! /// התפטרות חבר המועצה מהקואליציה ומתפקידו /// סגן ראש העיר שחתם לכאורה ללא כל סמכות והקריאה של חברת מפלגתו ליועמ״ש העירייה לחקור את הנושא • סיור וסיקור קצרצר לשבוע החולף בזירה האשדודית

הבחירות כבר כאן. עיריית אשדוד

זר לא יבין זאת. עם הכניסה לעיר הדרומית והשביעית בגודלה בישראל – אשדוד, כבר ניתן להבחין במודעות המבשרות בקול רעש גדול שהנה הבחירות כבר כאן. היה מי שהציע לערוך את הבחירות כבר בחודש הקרוב – ובכל לגרום לפחות שיסוי וקיטוב בין תושבי העיר, שחיים בדרך כלל בהרמוניה ובדרך חיים משותפת.

יצאנו כהרגלנו אחת לכמה זמן, לסיור וסיקור קצרצר על השבוע החולף בזירה הפוליטית האשדודית, בואו איתנו.

סקרים, שקרים ומה שביניהם:

אחת למספר שבועות אנו נחשפים בקול רעש גדול לסקר כזה או אחר המתפרסם באחד מערוצי התקשורת הארציים, בכל סקר התוצאות שונות מאד, כשבסקר מסוים מקבל אחד המועמדים נניח 7% ובסקר של אותו הסוקר עולה ל-13%, כשטווח התאריכים בהם התבצעו הסקרים – ימים בודדים.

אך לנתון אחד לא ניתן להתווכח – ראש העיר המכהן ד״ר יחיאל לסרי המתמודד גם בבחירות הקרובות זו הפעם הרביעית מוביל כפול מעל כל מתמודד אחר. כשבסקר האחרון שנעשה לבקשתו של ברק סרי- זוכה לסרי לראשות העיר כבר בסיבוב הראשון.

השתתפות ראש העיר בחתונת בעלזא:

נוכחנו השבוע לראות כבוד שלא כל אחד זוכה לו, כשראש העיר ד״ר יחיאל לסרי הוזמן אישית ואף השתתף בנישואי נכדת האדמו״ר מבעלזא שהתקיימה ב׳ארנה׳ בירושלים, ואף כובד להעלות ולגשת אל האדמו״ר מול עשרות אלפי החסידים, כשהאדמו״ר מברך ומודה לראש העיר על פעילותו הברוכה באשדוד לציבור החרדי כולו.

כבוד מלכים. ראש העיר מתברך בחתונה מהאדמו״ר מבעלזא

כמובן שמספר אנשים הנחשבים למכונות פייק-ניוז הוציאו הודעות בהם טענו כי לסרי הגיע גם לחתונת נכדת האדמו״ר מגור אך לא הוכנס. יצאנו ב״חרדים אשדוד״ לבדוק את אמיתות הדברים – אך מתברר שמדובר בפייק של ממש. בגור מתקיימות בשנה מספר חתונות של נכד האדמו״ר, כששום ראש עיר לא משתתף באורח קבע, בכל פעם בוחרים בגור בדמות ציבורית אחרת שתשתתף בחתונה, כשהפעם בכירי רופאים בביה״ח איכילוב הגיעו והשתתפו בנישואי נכדת האדמו״ר.

בסביבת לסרי אומרים ל״חרדים אשדוד״ כי מוטב שאותם מכונות הפייק-ניוז יחפשו פייקים אחרים ואמינים להתעסק בהם.

השחתת מודעות בחירות

השבוע אף הושחתו המודעות של המתמודדת לראשות העיר גב׳ הלן גלבר, כשגורמים שונים מנסים לצייר זאת כהשחתה שהגיע מכיוונם של החרדים.

המודעה שהושחתה

מאידך ישנם ציניקנים שאומרים כי היו אלו פעילי גלבר עצמה שבחרו להשחית את המודעות ובכך לדאוג לדיבור סביב הנושא, והרמתה של גלבר לאור הסקרים האחרונים, בעיניהם ״שנאת חרדים זה הדבר שירים אותה חזרה למקום רלוונטי בסקרים״.

המלחמה והחיבוק בין גבי כנפו לאבי אמסלם

ביום שלישי בערב ראינו התכתשות מעל דפי הרשת בין שני ממלאי מקום ראש העיר גבי כנפו ואבי אמסלם. התכתשות שכללה בין היתר מילים קשות לא עדינות בלשון המעטה.

יריבים או חברים?! כנפו ואמסלם. צילום: חרדים אשדוד

אממה, למחרת בישיבת מועצת העיר השניים נראו מסתודדים ומחובקים כל הישיבה, ומגיבים בשמחה לסובבים אותם.

המשפט שאמר ראש העיר ועורר את זעמם של חלק מחברי הקואליציה:

במהלך ישיבת מועצת העיר שהתקיימה השבוע עלו לסדר היום מספר הקצאות של בתי כנסת באשדוד, שלא עברו במועצה הקודמת בגלל מספר חברי מועצה מסיעת ש״ס שלא נוכחו. הפעם היו נחושים להעביר את ההקצאות, כשבסיעתו של סניה כצנלסון רצו להצביע כנגד ההקצאות.

דברים קשים. חנוך דרך ארליך בצעקות על ראש העיר במהלך ישיבת מועצת העיר

במהלך ההצבעה אמר ראש העיר כי ״אלו שמצביעים נגד ההקצאות הם אנטי יהדות״, הדבר גרם להתפרצות זעם של חבר המועצה חנוך דרך ארליך שהכריז לפני מספר שבועות על התמודדותו לראשות העיר, וקם בחמת זעם לעבר ראש העיר תוך כדי שמטיח בו דברים חמורים ביותר, כשבסיום יצא ארליך מאולם המועצה. נזכיר לכם כי אותו ארליך במהלך כל הקדנציה האחרונה הצביע כמעט בעד כל ההקצאות של בתי כנסת וישיבות שעלו במועצת העיר כך גם חברי סיעתו, שכעת לפני הבחירות יצאו מהאולם כשאליהם מצטרפים חברי סיעתו של אלי לחמני כמחאה על דברי ראש העיר.

ראש העיר סירב לחזור מהדברים, ואמר כי לא ייתכן שבמדינת היהודים חברי מועצת עיר יצביעו נגד בתי כנסת, ואלו שמצביעים נגד הם אנטי יהדות.

התפטרות חבר המועצה מהקואליציה:

בעקבות הדרמה שהתחוללה באולם המועצה, שיגר למחרת ארליך מכתב לראש העיר בו שוב מטיח בו דברים קשים ומודיע כי מתפטר מהקואליציה ומתפקידו כיו״ר חפ״א.

גורמים בכירים בעירייה אומרים ל״חרדים אשדוד״: ״מוטב עשה ארליך שהתפטר מהקואליציה. ארליך שהצביע בעד עשרות הקצאות במהלך הקדנציה בוחר כעת לעשות פרסה ולהראות כביכול מתנגד לבתי כנסת ובכך לזכות בקולות שונאי החרדים. לשקר אין רגליים, כלל הצבעותיו בהם תמך מתועדות לכל ומופיעות באין ספור פרוטוקולים״.

חתימת סגן ראש העיר ללא סמכות והקריאה של חברת סיעתו לחקור את הנושא

כפי שפרסמנו ב״חרדים אשדוד״ את הדיווח של ערוץ 14 על כך שסגן ראש העיר שמעון כצנלסון חתם לתעודת גמר לעמותה מסיונרית באשדוד ללא כל סמכות ולאחר שנתיים שהודח מתפקידו כיו״ר ועדת תכנון ובניה, תוך כדי שנמצא לכאורה בניגוד עניינים עם אותה העמותה.

ההיתר שנחתם ללא סמכות?!

חברת סיעתו של כצנלסון – גב׳ סטלה וינשטיין בחרה באמצע ישיבת מועצת העיר לקרוא ליועץ המשפטי של העירייה לחקור את הנושא, וככל וימצא והטופס נחתם שלא כחוק דרשה וינשטיין לבטל את ההיתר.

מדובר בקריאה של חברת מועצה לחקור עבירה שייתכן וביצע ראש הסיעה שלה.

ואכן בסופ״ש פרסמנו ב׳חרדים אשדוד׳ כי היועמ״ש בוחן לפתוח בחקירה בנושא.

סיכום זמני:

נראה כי הבחירות שעוד רחוקות מאיתנו יספקו כותרות נוספים עם הזמן, וכפי שהתחלנו: אולי אכן מוטב להקדים את הבחירות באשדוד ולסיים עם הקיטוב ופילוג תושבי העיר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
10 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
10 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
יהודה
1 שנה לפני

נו תדגישו שליחיאל לסרי יש את מירב הסיכוים…

משה
1 שנה לפני

דובר של ח"כ בש"ס, שבשל קשרי משפחה מתעסק לאחרונה יותר מדי בנעשה בבחירות מקומיות באחת מערי הדרום – פוטר מתפקידו על ידי הבוס. רק לאחר תחנונים של בני משפחת הדובר המקושרים בצמרת המפלגה, הושב הדובר לתפקיד תחת אזהרה חמורה.

*לכל עדכוני הפרגוד:*

שסניק
1 שנה לפני

העיקר שהצלחתם שוב להחפיש את שס ולהרים ליחיאל לסרי כאשר חבר המועצה מני אזולאי לא השתתף אצלכם זה חלק מחברי התנועה. גועל נפש

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן