בשבועות האחרונים גוברים הדיווחים על עומס חמור באזור תחנת הרכבת באשדוד. נהגים רבים טוענים כי קשה למצוא חניה בסמוך לתחנה, גם בשעות הבוקר המוקדמות, וטוענים להיעדר פתרונות מספקים למספר ההולך וגדל של נוסעי הרכבת.
לקראת ישיבת מועצת העיר שעתידה להיערך הערב, העלו חברי אופוזיציה שאילתא בנושא. לידי אתר "חרדים אשדוד" הגיעה תגובת העירייה, החתומה בידי אוראל סויסה, סגן מנהל אגף פיתוח תשתיות בעירייה, ובה נמסר פירוט מקיף באשר למצב הקיים ולצעדים שבוצעו בשטח.
לדברי העירייה:
“עיריית אשדוד העמידה לטובת נוסעי הרכבת 1,280 חניות בחינם. כל שטח שהיה יכול להיתפס לטובת מענה לחניות על ידי הרשות – אכן נתפס והוכשר כחניה ללא תשלום. בשטחים פרטיים סמוכים הכשירו היזמים חניות נוספות – ובסך הכול הוכשרו לאחרונה 680 מקומות חניה נוספים, וחניה רחבת ידיים מצויה גם במתחם ה'ביג'.”

בהתייחס לסיור שנערך לאחרונה במקום, הוסיף סויסה:
“בסיור שערך מנכ"ל העירייה, מר אילן בן עדי, בשבוע שעבר, ניתנה הנחייה להסיר את הבולדרים שהוצבו בתוואי הדרום-מערבי. יחד עם זאת, חלק מהתוואי לא יחזור לשמש כחניה מאולתרת, בשל דרישת חברת קצא"א לאסור חניה על תוואי הצינורות – דבר המסכן את שלומם של הנהגים ואת ביטחון הציבור.”
עוד צוין כי קיים מתחם ייעודי של 20 חניות בלבד להעלאה והורדת נוסעים, שמטרתו לשפר את זרימת התנועה ולהפחית חסימות זמניות בשעות העומס.
בנוגע לתחבורה הציבורית, נמסר כי לעירייה הועברה טבלת הקווים הפעילים ונתוני התדירות:
“חברת אפיקים מתאימה את תדירות הקווים בהתאם לביקוש, כאשר עיקר התדירות מתרכזת בשעות הבוקר והצהריים, עם הפחתה בשעות השפל. בנוסף, מתקיים סנכרון בין זמני הרכבת לקווי האוטובוסים, כך שזמן ההמתנה אינו עולה על כ-10 דקות בשעות העומס.”

בעירייה מדגישים כי הם ממשיכים לבחון פתרונות נוספים לשיפור הנגישות לתחנת הרכבת, תוך איזון בין צורכי הציבור לבין מגבלות הבטיחות והקרקע באזור.

רושם של שחיתות כנראה בן משפחה פתח את החנייה בתשלום של משהו מהמובחרים בע….לכאורה
איך רואים שהכל מושחת..למה זה היה צריך להגיע לדיון בכלל חסית מדרכה סלעים בצידי הכביש..ואין אכיפה וקנס לבעל החניה שעשה זאת תוך כדי שתוף פעולה מבפנים..ועוד פתאום כחול לבן פתאום קצא..אז אתם מסירים ואסור לחזור לחנות…משהו פה מסריח קומבינות..מושחתים