”ונִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד לְנַפְשֹׁתֵיכֶם”

סובלים מלחץ דם? כך תוכלו לשמור על עצמכם

זה נכון שלחץ דם גבוה מושפע מגורמים כמו גיל, גנטיקה עישון ומתח, אבל מה אם נספר לכם שבאמצעות תזונה נכונה תוכלו לשמור על לחץ דם תקין?

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

לרגל יום המודעות הבינלאומי ליתר לחץ דם, הנה כמה טיפים שכדאי להכניס לתפריט:

העדיפו תזונה מאוזנת הכוללת ירקות ופירות, דגנים, קטניות, מוצרי חלב דלי שומן, שמן זית ודגים 🐟 – אלה יכולים לסייע בשמירה על משקל תקין.

אל תזרו מלח על הפצעים – הפחיתו צריכת נתרן (גם מלח מהמלחייה, אבל בעיקר נתרן שנמצא במזון אולטרה מעובד), ההמלצה היא עד 🧂 כפית מלח אחת ביום, המכילה 2300 מ"ג נתרן.

הידעתם שמרבית המלח שאנו צורכים מקורו במזונות מעובדים? לכן הפחיתו חטיפים, שימורים, בשר מעושן ונקניקים.

העדיפו מזון גולמי ובהכנה ביתית, דגי ים ובריכה טריים, במקום דגים משומרים או מלוחים. הכינו מרק ביתי והימנעו מאבקות מרק מכל הסוגים.

שמרו על רמות האשלגן והסידן – להם תפקיד חשוב בהפרשת נתרן מהגוף, וחשוב 🍌 לצרוך אותם במזונות כמו בננות, אבוקדו, עגבניות, תפוחי אדמה קטניות, טופו, יוגורט ועוד.

הגבילו את צריכת האלכוהול והקפאין היומית. במקומם, בחרו בקקאו ותה ירוק. שני☕ הרכיבים הללו מכילים פלבנואידים, המשפרים את מצבם של כלי הדם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן