אומרים "לא" למחלוקת

סגרע”ה וינגרטן בראיון נטול כפפות: "אשדוד מעולם לא הייתה עיר של מחלוקת – והיא גם לא תהיה"

"אסור לאפשר לגורמי שוליים בעיר להבעיר את אש המחלוקת, בכל מקרה לי ולחבריי באגודת ישראל אין שום כוונה להיגרר אחרי מי שמנסה להשמיץ ולייצר שיח פלגני", אומר יו"ר אגודת ישראל וסגר"ע יחיאל וינגרטן ומסביר שזו גם הסיבה שסיעתו התעקשה מתחילת הדרך על תמיכה בראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "הוכיח יכולת לתמרן בשלום ושלווה בין האוכלוסיות השונות שמתגוררות בעיר"
סגן ראש העיר יחיאל וינגרטן

צילום: יהושע פרוכטר

אחרי תקופת תרדמת ארוכה בשל המלחמה, מערכת הבחירות נכנסת בימים אלה לשלב האחרון שלה ומטבע הדברים מעוררת שיח יצרי ולוהט בין המפלגות השונות. סגן ראש העיר יחיאל וינגרטן, אותו תפסנו במוצאי שבת לשיחה קצרה, מבטיח שהוא וחבריו לסיעה יעשו הכל כדי שהשיח הפלגני בעיר יהיה מחוץ לתחום, לפחות מבחינתם.

לא יכולנו להאריך בשיחה, כי וינגרטן היה בעיצומה של אסיפת פעילים במטה המרכזי של אגודת ישראל, אבל הצלחנו להשחיל כמה שאלות ויצאנו עם כותרות מעניינות.

עברנו הפעם מערכת בחירות קשה שבה הוטחו המון האשמות מצד לצד, האם זה יתעצם כעת בשבועיים וחצי שנותרו עד לבחירות?

"המלחמה", אומר וינגרטן, "השביתה את כל השיח המסית שהיה באשדוד, וכעת צריכים לעשות הכל שזה לא יתעורר מחדש. אנחנו, כמייצגים של הציבור החרדי, כמו גם רבים מהציבור המסורתי שרואה בנו כתובת, מתכוונים לעשות הכל כדי לשמור על שיח מכבד, ואני מקווה שכולם ינהגו כך".

נציגי אגודת ישראל וינגרטן ושוק בסיור בחוף הנפרד

איך זה יבוא לידי ביטוי בקמפיין?

"בחרנו לדבר על החיובי, על מה שהצלחנו לפעול, לשדר את אחדות החוגים והקהילות שקיימת באגודת ישראל. יש ברשימה שלנו חסיד גור שזה עבדך הנאמן, הרב שמואל שוק מויז'ניץ, הרב עזרא שור מפיטסבורג הידועה בעיר בפעילות חוצת המגזרים שלה. במהלך הקדנציה האחרונה השתדלנו כולנו לשרת את כולם. לא בדקנו בציציות של הפונה וגם לא אם יש לו ציציות.. ניסינו לעזור לכל יהודי שפנה אלינו בבקשת סיוע.

הפעם יש ברשימה אצלנו גם פנים חדשות, הרה"ג אברהם יונה שטרנפלד מקהילת גרודנא, לאחר מכן הרב פישל ויזל מקהילת מרכז ויז'ניץ. אפשר לומר שיש אצלנו ברשימה את כל סוגי הכובעים…".

דוד דבש בישיבה משותפת עם סגרע"ה יחיאל וינגרטן על מצוקת החשמל ברובעים החרדיים

אבל גם בציבור החרדי האשכנזי יש הפעם פיצול…

"וחבל שכך", מפתיע וינגרטן בכנות האופיינית לו, "עשינו כל מה שיכולנו ואף יותר מכך כדי למנוע זאת, אבל לאחר שזה קרה אין לי שום כוונה לדבר על כך יותר, למרות שיש המנצלים זאת כדי להפיץ מידעים לא נכונים תוך הטחת האשמות. אם אני אתחיל להגיב על כל דבר, תיווצר תגובת שרשרת אינסופית שחוץ מאווירת מחלוקת היא לא תועיל לאיש.

אין שום סיבה שבשביל שבועיים וחצי ניגרר אחרי גורמי שוליים, מבית או מבחוץ, שמתפרנסים מלחרחר ריב ומדנים בין קהילה לחברתה ומנסים לעורר בכח את אש המחלוקת בעירנו. אסור לתת לזה לקרות. אין שום סיבה שנשנא האחד את השני. השיח של 'אנחנו' ו'הם' הוא רעיל וחייבים להוריד אותו מסדר היום".

יו״ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף יחד עם סגרע״ה יחיאל וינגרטן בסיור באחד המטות בעיר

אתה בטוח שהמחלוקת הזו לא תשפיע על ההתנהלות בהמשך?

"היישוב החרדי באשדוד נוסד על אדני האחדות. מי שתקעו פה את היתד היו הרב מפוניבז', מרנן האדמורי"ם מגור, בעלזא, ויז'ניץ ופיטסבורג, יחד עם קהילת גרודנא המפוארת וקהילות בני  התורה הספרדים בראשות רבותיהם המפארים את העיר. כל אלו הקימו יחד את ההתיישבות מתוך אחדות השורות וקירוב הלבבות, יחד דאגנו במשך כל הקדנציה לכל חוג ועדה באשר היא ואני מצהיר כאן שכך נפעל גם בקדנציה הבאה. אשדוד לא הייתה מעולם עיר של מחלוקת והיא גם לא תהיה. אני בטוח שזכות מייסדי היישוב החרדי תעמוד לנו שהאחדות בעיר לא תיפגם בכהוא זה".

בכירי המשטרה בפגישה אצל סגרע"ה יחיאל וינגרטן

לסיום, אולי הגיע הזמן להבין מה פשר התמיכה הנחרצת שלכם בראש העיר יחיאל לסרי, הייתם הראשונים לעשות זאת, ממתי אגודת ישראל כל כך נצמדת בתמיכה שלה לראש עיר מסוים?

"אגלה לך שאחת הסיבות לתמיכה החד משמעית שלנו בלסרי היא הצורך בשימור האחדות בעיר. לסרי הוכיח יכולת לפעול מול כל האוכלוסיות בצורה חכמה, כשהציבור החרדי מקבל את חלקו בכבוד, בזכות ולא בחסד, מבלי שנוצר מדנים ושנאה בין הציבורים השונים בעיר. אשדוד עיר שמכבדת מסורת, יש בה מאות בתי כנסת וציבור ענק שרואה עצמו שייך לדת, לסרי יודע לפעול נכון בהנהגת העיר ואנחנו מקווים שייבחר ברוב גדול ונמשיך לקדנציה נוספת של שותפות הוגנת".

לסרי ווינגרטן. צילום: ׳חרדים אשדוד׳

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
20 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
20 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
ישראל מאיר
5 חודשים לפני

שליח ציבור אמיתי! אשריך הרב וינגרטין!

בונים
5 חודשים לפני

רק דגל

אשדודי
5 חודשים לפני

אני פעם שעברה הצבעתי שס והפעם כנראה הולך להצביע ג

אחדות תביא גאולה
5 חודשים לפני

יחיאל לסרי איש של אמת. לא ברור מה חושב ההוא מסיעת שס ששם את עצמו כמועמד לראשות העיר. מילא עושה סיבוב וצחוק על כולם במהלך הקדנציה. אבל עכשיו על עצמו???
קורא אליך מר אמסלם להצטרף לקול הקורא לאחדות ויפה שעה אחת קודם.

..
5 חודשים לפני

וינגרטן ושוק אנשים של עשייה נקודה!!

חסיד גור
5 חודשים לפני

כולם יודעים שוינגרטן בובה ולא שווה שום דבר אז שיפסיק לדבר שטויות לפחות

דוידי
5 חודשים לפני

ביחד ננצח

משה
5 חודשים לפני

אז תיתפטר לטובת בעלז בשביל האחדות

ארי
5 חודשים לפני

נראה שלאגודה יש נבחרת יפה של אנשים מוכרים כידידותים לאנשים ועובדים עבורנו

יהודי
5 חודשים לפני

צו השעה אחדות!!!!
זה מה שהציבור רוצה!!!!

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן