המשבר בקואליציה

סגני ראש העיר מתקוטטים ביניהם במילים חריפות ביותר

סערת הגלגל הענק שייבנה באשדוד מסרבת לרדת מעל פני השטח • סגני ראש העיר סניה כצנלסון ואלי נכט מתקוטטים ביניהם

סגני ראש העיר נכט וכצנלסון

כזכור פירסמנו ב׳חרדים אשדוד׳ אודות הפגישה שהתקיימה השבוע בין הזכיין שזכה במכרז להפעלת הגלגל הענק תום בן זקן לרב פינטו בו התחייב בן זקן שלא להפעיל את הגלגל הענק בשבת, כזכור את הפגישה תיווך סגן ראש העיר החרדי יחיאל וינגרטן מאגודת ישראל.

אמש פירסמנו כי סגן ראש העיר נכט תקף את סניה כאחראי ״במחדל״ בכך שבמכרז לא דרש סניה כממונה חפ״א שהזכיין יחוייב לפתוח בשבת את הגלגל הענק.

הערב יוצא סניה למתקפה חריפה נגד כמעט כל שותפיו לקואליציה:

״הגלגל יעבוד בשבת״

בתחילת הודעתו מכריז שוב סניה בריש גלי כי הגלגל הענק יעבוד בשבת.

עוד כותב: ״הדו״ח הכלכלי שהוכן עבור הפרויקט ציין מפורשות שאין היתכנות כלכלית למיזם הגלגל הענק מבלי שהוא יעבוד בשבתות וחגים. כל המהפכה התיירותית אותה אנחנו מקדמים חייבת להיות פתוחה בשבת – אגם המרינה, גשר המיתרים המרהיב, פרויקט " אורות אשדוד", מצודת אשדוד ים המשופצת והפארק האקולוגי, הקאנטרי קלאב ועוד פרויקטים רבים בעיר ולא יעזור לאף אחד שום דבר. זה מה שעשינו ב-4 השנים האחרונות וזה מה שנמשיך לעשות למען תושבי אשדוד״.

״אגודת ישראל לא תנהל את אשדוד״

ואז עובר סניה למתקפה נגד שותפיו לקואליציה מאגודת ישראל: ״בשבוע שעבר, סיעת אגודת ישראל לקחו את טום אל הרב הראשי הספרדי לאשדוד שיקבל ברכתו על מנת שהגלגל לא יעבוד בשבת. לאגודת ישראל אני אומר – אתם לא תנהלו את אשדוד, אפילו אל תנסו. ובכל זאת, אני "מברך" על יוזמתם, שהתברכו ככל הנראה בראיית הנולד.

״המכרז יבוטל ויוצאים למכרז חדש״

היות והיזם התנער מההתחייבויות המכרז להקמת הגלגל הענק. על כן, זכייתו תבוטל בהסכמה ואנחנו יוצאים למכרז חדש במיידי״.

כעת עובר סניה למתקפה על השותפות הקואליציוניות: ״לכל חבריי לקואליציה אני מבקש להזכיר שלפני חמש שנים, קיצוניות דתית הובילה להפגנות ענק של הציבור החילוני שגר בעיר, שלא נתן שאשדוד תהפוך לבית שמש או לבני ברק. אני אחזור ואומר זאת גם אם אהיה היחיד שאומר זאת – המוטו שמוביל אותנו בעשייה הפוליטית שלנו הוא ״חיה ותן לחיות״. אין לי שום התנגדות לבתי כנסת וישיבות ברובע ז׳, ואני אהיה הראשון להתנגד לכך שתוקם שם חנות לא כשרה. ובאותה מידה אני מצפה מהחרדים לא להפריע להתפתחות של טיילות החוף של אשדוד, שיישארו פתוחות בשבתות וחגים.

כמבוגר האחראי אני אעשה הכול על מנת שלא יהיו מלחמות דת בעיר שלנו, למרות שנראה שיש סגנים אחרים בעיריית אשדוד שישמחו אם זה יקרה״.

״אלי נכט לא קידם אף פרויקט עבור אשדוד״

ואז לסיום כמובן תוקף את יריבו המר אלי נכט: ״עצוב מאוד שיש סגן ראש עיר בשם אלי נכט שהולך יחד עם החרדים. במקום להיות מאוכזב מהחלטות חרדיות הנובעות משיקולים פוליטיים צרים המזיקות לפיתוחה של העיר, הוא שמח על כישלון שלא היה ולא נברא. חוץ מדיבורים, עוד לא ראיתי פרויקט אחד שאלי נכט קידם עבור העיר אשדוד.

אז אם אין מה לקיים, אז גם לא יכולים להבטיח שום דבר. נבחרים שלא עושים חצי דבר לטובת העיר, בוחשים מבוקר עד ערב באמצעי התקשורת נגדי ונגד סיעתי. אני מציע לכל אחד להתרכז בתחומי האחריות שלו ולא לפזול לסמכויות של אחרים.

לגופו של עניין – אלי, אתה עורך דין ואני מצפה ממך לבדוק את העובדות לפני שאתה רץ לספק כותרות בתקשורת. על פי חוק הגנה על בתי עסק (ימי המנוחה) תשע״ז-2017, לא ניתן לחייב בחוזים ובמכרזים בעלי עסקים לעבוד בשבת – ואם כן, זה לא תנאי מחייב. זאת חוות דעת של יועץ משפטי. ובכל זאת, הדו״ח הכלכלי שהוכן עבור הפרויקט ציין מפורשות שאין היתכנות כלכלית למיזם הגלגל הענק מבלי שהוא יעבוד בשבתות וחגים.

אלי – הגלגל הענק יעבוד בשבת בלי עזרתך. גם אם תרצה וגם אם לא תרצה״.

״משהו השתבש אצלך״

נכט כמובן לא נותר חייב, ומגיב בחריפות מאד לסניה:

״סניה, אני לא מבין איך ניתן לאחוז את המקל משתי קצוות. מצד אחד אתה קובע כי החוק לא מאפשר לחייב מישהו לעבוד בשבת, מצד שני אתה מאיים לבטל מכרז על כך שהזכיין החליט לא לעבוד בשבת?!

משהו השתבש אצלך.

״אתה לא מוסמך לבטל מכרזים״

וכעורך דין אני אומר לך באופן מוסמך, כסגן ראש עיר עם וותק של כמה עשרות שנים – אתה לא מוסמך לבטל מכרזים רק כי הזכיין שזכה אינו לרוחך, היית צריך לחשוב על כך מראש. התפקיד שלך כממונה להוציא תחת ידיך מכרז שתואם את הצרכים של העיר, ולא לחזור על אותן טעויות שוב ושוב דוגמת אישור אותו כולל ברובע יג׳. הציבור באשדוד מצפה למנהיגות שפויה ולא מבולבלת שמגיבה מלחץ״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
3 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
3 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אבי
1 שנה לפני

יכה יוסי את יוסי….

בעילום שם
1 שנה לפני

2 משוגעים

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן