דאגה מיותרת?

נלחצים ממכת היתושים? כך תבדילו בין יתוש עוקץ ליתוש לא מזיק

בעקבות מכת היתושים ברובע ז' החרדי בעיר אשדוד שהקפיצה את תושבי הרובע, ריכזנו לכם מספר עובדות חשובות וגם מרגיעות שאתם חייבים לדעת, בעיקר אם אתם מפחדים מהחרק העוקצני, מרתק >
freepik

בעקבות מכת היתושים באשדוד, ממנה סובלים תושבי העיר בשבועות האחרונים, 'חרדים אשדוד' מציג כאן 12 עובדות על יתושים שאולי לא ידעתם. כך תוכלו להבדיל אם יש מקום לחשש ודאגה מיותרת.

1. היתושים הם (ממשפחת החרקים) בעלי חיים הקטלניים
ביותר בעולם, ותוחלת החיים שלהם הוא 7 ימים.

2. היתושים הם כימאים מיומנים ביותר המצויידים בחיישני-על, ויכולים למצוא כלי דם טוב יותר מכל רופא כירורג.

3. היתוש הזכר הוא יצור תמים ובלתי מזיק, שבדומה לפרפרים ניזון בכלל מצוף של פרחים.

4. מי שמסוכן לאדם אלה הן הנקבות שמוצצות את הדם, שכן הן זקוקות לחלבונים הנמצאים בדם כדי לייצר מהם כמה שיותר ביצים.

5. נקבת היתוש מצוידת בחוש מיוחד שמאפשר לה לאתר את הקורבנות שלה: היא מצליחה לחוש את ריכוז הגז פחמן דו-חמצני (CO2) שפולטים כל בעלי החיים בעת הנשימה.

6. מחקר משנת 2004 מצא שהיריון מושך את היתושים כמעט כפליים. כנראה זה קורה מפני שאישה הרה פולטת לסביבה יותר פחמן דו-חמצני, וגם טמפרטורת הגוף שלה גבוהה יותר.

7. נמצא כי היתושות מעדיפות בבירור אנשים עם סוג דם O.

8. חדק המציצה של היתושה כולל צינורות שמשמשים אותה לא רק לשאיבת דם מהגוף אלא גם כדי להזריק חומרים פנימה. הנקבה מחדירה לגוף חומרים שמונעים את קרישת הדם, כדי שתוכל למצוץ אותו כמה שיותר זמן בלי שייקרש. החומרים הללו גם גורמים לתאי הגוף לשחרר בקרבת העקיצה חומר שנקרא היסטמין. ההיסטמין גורם להרחבת כלי הדם באזור המציצה ולשחרור נוזלים מתוכם, ולכן אנו רואים נפיחות במקום העקיצה. ההיסטמין משפיע גם על מערכת העצבים והוא הגורם להרגשת גירוד.

9. חדק המציצה של היתושה נהנה מיכולת תנועה מרשימה, ויכול אפילו להתכופף ב-90 מעלות. חיישנים על פני החדק מנווטים אותו אל עבר כלי הדם הקרוב.

10. תוך כדי שאיבת הדם היתושה מצליחה לסנן את המים שבדם החוצה ולהפריש אותם בטיפות מהחלק האחורי של גופה. היתושה, כאמור, צריכה את החלבונים שבדם כדי ליצר ביצים ולהתרבות. המים שבדם לא מזינים אותה, אלא סתם מכבידים עליה, לכן היא מסננת אותם במהירות החוצה.

11. לאחר העקיצה היתושה נחה יומיים-שלושה בזמן שהיא מעכלת את הדם ויוצרת ביצים מפותחות, לאחר מכן היא מאתרת מקור מים עומדים להטיל בו את ביציה (גם לזה יש לה חיישנים).

12. במקומות שבהם אי אפשר לייבש את מקור המים מרססים לפעמים חומרים שמנוניים שצפים על פני המים. זחלי היתושים נושמים באמצעות מעין "שנורקל" שמציץ החוצה מעל פני המים. שכבת שמן צפה על המים, ומונעת מה"שנורקל" להגיע אל האוויר, ובכך חונקת אותם ומונעת מהם להתפתח ליתושים בוגרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
1 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
1 תגובה
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
זלמן
2 שנים לפני

מה רבו מעשיך ה

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן