בנם של קדושים

נכד הבבא סאלי באשדוד

שיעור ושיחת חיזוק האדמו"ר רבי משה אבוחצירא שליט"א לאברכי הכולל להוראה "תורה לשמה" בראשותו של הגר"מ אבוחצירא רבה של הסיטי

 

האדמו"ר רבי משה אבוחצירא שליט"א נכדו של הרה"ק סידנא בבא סאלי זיע"א וראש הכוללים בנתיבות ובאשקלון, הגיע לעירנו ומסר שיעור בכולל להוראה "תורה לשמה" שבק"ק "תפארת רפאל" בראשותו של הרה"ג רבי מאיר אבוחצירא שבסיטי.

 

בדבריו עמד באריכות על פרשת השבוע "קורח", בזהירות הגדולה המחייבת את כולנו לברוח מאש המחלוקת המכלה כל דבר באשר הוא.

מנגד עמד במעלת מידת הוותרנות והביא את האימרה המפורסמת שמביאים בשם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל שמי מוותר אינו מפסיד ואמר: "נער הייתי גם זקנתי, ראיתי הרבה בחיי, אני יכול להעיד, ראיתי מקרים רבים, לא מפסידים אם מוותרים בשביל שלום!"

צריכים אנו לדעת שהויתור זה מתכונת להצלחה לכל החיים, כי זה רצון ד'. אצל קורח מצינו שהמחלוקת היתה רק צד אחד – איתו בלבד כפי שנאמר 'קורח ואנשי דעתו', משה רבינו לא היה קשור לזה כלל וכלל, הוא לא לקח שום צד בזה.

גם בחינוך הילדים צריכים אנו להיזהר ולחדד להם את מידת הותרנות ויש על כך דוגמאות מעשיות שבכל יום ואדרבה צריך לעודד את הילדים שלא לשמור תינה לחבר, אלא לוותר וכך יראו הצלחה בלימודים וירוו מהם נחת.

לסיום, ציין בפני האברכים את מסירותו הרבה של נשיא הכולל הגר"מ אבוחצירא, אשר שמעו מגיע לרחוק בשיעוריו הידועים ובזיכוי הרבים שלו במסירותו הרבה ואשריכם שזכיתם לכך.

בסיום דבריו, נשא דברים הגר"מ אבוחצירא תוך כדי ששיבח את בנש"ק האדמו"ר רבי משה אבוחצירא שליט"א בנו של האדמו"ר הבבא ברוך שליט"א והוסיף עוד דברי חיזוק ובירכו שימשיך במעשיו הכבירים בשיעורי התורה הרבים להגדיל תורה ולהאדירה.

הגר"מ אבוחצירא ליוה את האורח האדמו"ר רבי משה אבוחצירא תוך כדי שהביע את התפעלותו מהיכל הכולל, בו עשרות עשרות אברכים שוקדים על לימודם עם ספריה עשירה ענקית העוטפת את כל כותלי בית המדרש.

משם המשים האדמו"ר רבי משה אבוחצירא לכיוון הצפון, שם נסע לפקוד את קברו של התנא רבי ישמעאל כהן גדול בכפר שזור בגליל התחתון והעתיר בתפילות לישועת הכלל והפרט.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן